konverter til islam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

tinasmor

Maja84 skriver:

Guuud det anede jeg slet ikke

Dvs hvis man er muslim så må man slet ikke spise svinekøb, og skal man have fisk, fjerkræ, eller andet kød så skal det være det der halal slagtning ?

ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Kløver

tinasmor skriver:

ja

gælder det også skaldyr

Anmeld

28. oktober 2010

tinasmor

Næsten 100 procent af de kyllinger du køber i Dk er halal fordi de ekspoteres til Mellemøsten.

Kød kan købes fra Halalslagtere som er over det hele ( i hvert fald i hovedstaden)

Anmeld

28. oktober 2010

tinasmor

Maja84 skriver:

gælder det også skaldyr

Langt de fleste havdyr regnes for halal

Anmeld

28. oktober 2010

A&F

Maja84 skriver:

Guuud det anede jeg slet ikke

Dvs hvis man er muslim så må man slet ikke spise svinekøb, og skal man have fisk, fjerkræ, eller andet kød så skal det være det der halal slagtning ?

Alt fra havet skal ikke halal slagtes hehe. Men alt fjerkræ og kød skal halal slagtes. Men det er jo bare om at tage ned i et af de mange mange halal slagtere, og så har man sit kød. Og det er rigtigt, en muslim må ikke spise svinekød.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

A&F skriver:

Alt fra havet skal ikke halal slagtes hehe. Men alt fjerkræ og kød skal halal slagtes. Men det er jo bare om at tage ned i et af de mange mange halal slagtere, og så har man sit kød. Og det er rigtigt, en muslim må ikke spise svinekød.

hehe blev måske også lidt omfattende, hvis det galt krebs, rejer og lignende

Hmmm ved ikke engang om vi har en halal slagter her i byen, men kan jeg jo finde ud af, hvis ejg en dag skal have en muslim til middag

Anmeld

28. oktober 2010

A&F

Maja84 skriver:

hehe blev måske også lidt omfattende, hvis det galt krebs, rejer og lignende

Hmmm ved ikke engang om vi har en halal slagter her i byen, men kan jeg jo finde ud af, hvis ejg en dag skal have en muslim til middag

Hehe ja ikk. Jamen jeg tjekkede lige din profil, og kunne se, at du bor i fredericia. Det er jo tæt på vejle. Og der har min far sin slagterbutik hehe, den hedder Kødland, så ved du det, hvis du en dag skulle få en muslim på besøg

Anmeld

28. oktober 2010

AA10

nilletøz skriver:

Godaften alle sammen:
Jeg springer lige ud i det..

Min ene kusine har lige fortalt mig at hendes lillesøster har konverter til islam, samt er hun blevet gift, uden nogen af os fra familien vidste det!

Jeg havde dog på fornemmelsen at hun ville konverter til islam, men var ikke sikker i min sag, men hvorfor jeg havde det på fornemmelsen var fordi hun kom hjem til min mor en dag, iført tørklæde - jeg spurgte hende hvorfor hun havde det på, hvor til hun svar at det skulle hun fordi hun skulle til bryllup, og der skulle hun have det på for at mændene ikke skulle blive for fristet af hende! Det har jeg dog aldrig hørt før at man skal.. Måske jeg tager fejl, skal jeg ikke kunne sige...

Men jeg tænker bare nu, skal hun ikke holde jul mere, sammen med os, hvis hun kommer skal jeg tag hensyn til at hun ikke spiser svinekød, eller andre ting hun ikke må spise, der er jo meget hun ikke må nu.

Sidder lige og tænker hvordan skal jeg tackle det her, det er bestemt ikke noget jeg har prøvet før, hun ved ikke jeg ved det, med mindre hendes søster har sagt det til hende.
Ikke for at dome nogen, det er ikke det jeg vil, men er lidt bekrymret over at hun har gjort det, for hvad nu hvis de får børn sammen, de bliver skilt, hvad sker der så med børnene?

Har jo hørt at flere børn er blevet kidnappet af deres far, hvor moren så muligvis ikke ser dem igen.. Ved godt det ikke sker hver gang, men kan ikke lade være med at tænke tanken….

Nogen der lige kan hjælpe, mig, hvordan tackler jeg det hele, på en pæn måde, det er jo hendes valg, hun er over 18år

Håber ikke det har støt nogen, for det har BESTEMT ikke været min mening!!

Hilsner nilletøz

Nu er jeg selv dansk konventit og jeg synes ikke man skal gå op i hvad hun nu ikke må spise og gøre men istedet støtte op omkring hendes valg.. og da du ikke kan jeg forstå kender meget til islam kunne det jo skabe ny viden ang det med tørklædet passer ikke... men tænker om det bare er noget hun har sagt for ikke og ville sige sandheden at hun har konventerede og på den måde fået drejet fokus... håber det bedste for jer

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

A&F skriver:

Hehe ja ikk. Jamen jeg tjekkede lige din profil, og kunne se, at du bor i fredericia. Det er jo tæt på vejle. Og der har min far sin slagterbutik hehe, den hedder Kødland, så ved du det, hvis du en dag skulle få en muslim på besøg

Tak for det Er jo altid godt at være lidt forberedt hvis det nu er

Anmeld

28. oktober 2010

ZamanogDania

Jeg er selv muslim. Jeg er gift med en muslim og har et barn med ham. Nej muslimer holder ikke jul, men det betyder ikke de IKKE må. Det eneste som de ikke må spise er svinekød. Alt der har med svin at gør. Alt andet kød og fisk må spises.
Synes bare du skal respekter hendes valg også være ligesom før med hende. Fordi det ændre ikke noget ved et person hvis man er blevet muslim.

Det med at have tørklæde på til fester har jeg ikke hørt om. Jeg bær ikke tørklæde. Det er mest fordi jeg føler ikke jeg er klar til det. Jeg vil ikke være typen der tager tørklæde på og tage den af når man vil.

Men desværre er der mange der vælger at være muslim KUN fordi deres mand er muslim. Jeg synes det er vigtigt man selv vælger at være muslim og ikke pga. andre.

Håber du får noget ud af min svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.