konverter til islam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Corn

Min søster er muslim, og det har jo sådan set ikke gjort nogen forskel. Hun er stadig min søster på godt og ondt.

Hun går med tørklæde og har tre børn med hendes mand fra Libanon, men det ændrer jo heller ikke noget.

Hun tror meget på Islam og jeg tror på mig selv, men derfor holder vi da stadig jul, fødselsdage osv.

Problemer med religion er jo kun problemer, hvis man gør dem til det... Og hvad angår svinekødet, ja så spiser jeg det altså næsten heller ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

MariaE skriver:

Hmm, nej, sådan er det ikke. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om religion samlet set. Hverken reel kristendom, alså f.eks protestanter, muslimer eller jøder, budisme. DEt er fuldkommen ligegyldigt hvilken religion det er:-)

Her tænker jeg ikke på at hade menneskerne som sådan, bare deres religion.

For jeg er glad for mange slags mennesker emd hver deres religion, men er bare så træt at de forskelle der ødelægger alt.

jamen man bestemmer jo selv om de forskelle skal ødelægge det.

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

sarahb skriver:

Hej

Nu er jeg selv konveteret til islam, en beslutning jeg er rigtig glad for.
Jeg er gift med mine dejlige mand på 3 år og har været sammen med ham i 8, vi har et barn på 2 og venter en mere her inden for de kommende uger.

Nu er det sådan at Nej man tager ikke tørklæde på fordi man skal til bryllup, som muslim må man tage tørklæde på en gang og ikke tage det af igen, så man kan ikke kune have det på nogle steder og ikke andre. Det er et valg man træffer af sit hjerte og ikke bare fordi mændende ikke må blive fristet af hende lige der. Det er helt forskruet og ligeledes må man i Islam ikke tvinge en kvinde til at bære tørklæde, det er en stor synd i Islam. Så det synes jeg er vildt mærkeligt.
Jeg går ikke selv med tørklæde og det er ikke en del af mig og ved heller ikke om det bliver det. Men det er også helt op til mig selv fra min mands side, det tænker han ganske simpelt ikke over.
Vi har et meget åbent forhold min mand og jeg og respekterer hinanden utrolig meget. Jeg ELsker julen og holder den med vores barn hvert år sammen med min familie. Og det respekterer han, og hvis han gerne vil med, ja så er han velkommen. Men han har arbejdet hver jul de sidste mange år.
Og nej vi spiser ikke svinekød, så får vi And og sovsen er lavet på anden osv. Det er ikke noget der skiller os ad i vores familie. Det respekterer de fuldt ud og mine børn skal heller ikke have det. Der er så mange andre lækre alternativer.
Min mor var lidt forbeholden i starten, fordi hun troede jeg ville ændre mig helt vildt. Men det har jeg ikke, jeg tænker anderledes i mit hjerte og tænker på en "gud" i nogle sammenhænge hvor jeg før slet ikke tænkte sådan. Men mig som person er ikke ændret drastisk. Jeg er blevet mere voksen og tager mere ansvar men det er ligeosm kommet af sig selv når man også får børn m.m. Så intet er ændret i mit familie liv til min familie.

Det har været vigtigt for mig at jeg ikke har fået nedladende kommentarer, for så havde jeg trukket mig langsomt væk. Men de har støttet mig og de ELSKER mig mand overalt på jorden så det hjælper bare så meget. OG når min mand og far er ude sammen, så kan der godt falde en kommentar fra min fars Jagtkammerater når de skal have grill pølser, at nååå nej det spiser DU jo ikke, nej siger mig far, men så er der mere til os andre. Så det bliver taget med en go gang humor. Og det elsker min mand.

Tror der er alt for mange fordomme til hvordan det reelt er i verden, og tit bliver en enkelt sag pustet op til at alle muslimer er sådan, men der er altså også gange hvor det hele er lykkeligt.

Min søster bærer tørklæde, og hendes mand bad hende faktisk lade være, da han synes (dengang) at DK stadig var for lille til håndtere danske piger med tørklæde. Men det stædige æsel ville selv, og har så, desværre, måtte tage de skældsord osv der har fulgt med.

Og religion skaber jo ikke mennesket...

Så se personen, ikke religionen

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

mor-til-vanessa skriver:

ja nemlig.

synes altså bare folk har en undeligt holdning til nydanskere ( vil jeg hellere sige det, hader ordet indvandre ) 

og så er der mange der tror at det uhh så farlig det med det muslimske. og det er det sammen som kristendommen, bare en anden gud og man bestemmer jo selv hvor kristen eller muslims eller andet man vil være.

ja jeg kan bare ikke se noget problem i at en dansker konventerer til islam og kan heller ikke forstå den problemstillig folk sætter op. tror ikke der er nogen der ville sætte spørgsmål hvis en dansker ville være buddist (staves?)

nå blev lige en længere smører :-)

Det er desværre sådan når man har et helt land hvor det eneste medierne vil fremstille er "dårlige" muslimer.
Medierne har desværre en kæmpe indflydelse på mennesker her i Dk.
Man husker bortførelsen af Adam hvor naser kader tog ned og hentede ham, og der bliver stadig talt om det. Og der bliver stadig talt om æres drabet på Ghazal. Men hvad med de danskere der voldtager små børn og misbruger deres stedbørn, dræber deres forældre osv. Det er bare så hurtigt glemt. De er jo danskere. Så de hænger ikke så meget ved. Det synes jeg er så fucked. Graden af opmærksomhed bliver myntet på hvilken religion man har eller hvor man kommer fra.

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

Macaab skriver:

Min søster bærer tørklæde, og hendes mand bad hende faktisk lade være, da han synes (dengang) at DK stadig var for lille til håndtere danske piger med tørklæde. Men det stædige æsel ville selv, og har så, desværre, måtte tage de skældsord osv der har fulgt med.

Og religion skaber jo ikke mennesket...

Så se personen, ikke religionen

så fedt

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

sarahb skriver:

Det er desværre sådan når man har et helt land hvor det eneste medierne vil fremstille er "dårlige" muslimer.
Medierne har desværre en kæmpe indflydelse på mennesker her i Dk.
Man husker bortførelsen af Adam hvor naser kader tog ned og hentede ham, og der bliver stadig talt om det. Og der bliver stadig talt om æres drabet på Ghazal. Men hvad med de danskere der voldtager små børn og misbruger deres stedbørn, dræber deres forældre osv. Det er bare så hurtigt glemt. De er jo danskere. Så de hænger ikke så meget ved. Det synes jeg er så fucked. Graden af opmærksomhed bliver myntet på hvilken religion man har eller hvor man kommer fra.

så no wonder vores medier giver dem der ikke kender muslimer personligt, et forskruet billede af Islam.. Hvis medierne prøvede at fremlægge nogle positive ting, kunne det være møllen ville vende en smule.

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

sarahb skriver:

så no wonder vores medier giver dem der ikke kender muslimer personligt, et forskruet billede af Islam.. Hvis medierne prøvede at fremlægge nogle positive ting, kunne det være møllen ville vende en smule.

Så enig igen...

Tænk om man hørte historien om den vellykkede flygtning...

Du ved, ham som lærte dansk lynhurtigt, tog HF, blev student, videre til universitet for at læse filisofi(staves)...

Imens han arbejdede nat som taxachauffør, havde kone, der også læste på uni, fik to børn, ejerlejlighed... Det er nemlig sådan det foregik for min svoger og min søster...

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

Macaab skriver:

Så enig igen...

Tænk om man hørte historien om den vellykkede flygtning...

Du ved, ham som lærte dansk lynhurtigt, tog HF, blev student, videre til universitet for at læse filisofi(staves)...

Imens han arbejdede nat som taxachauffør, havde kone, der også læste på uni, fik to børn, ejerlejlighed... Det er nemlig sådan det foregik for min svoger og min søster...

haha hvor godt... En så lykkelig historie..
Der er nemlig super mange der er godt veludd. men dem hører man da ikke om.. Ihhh en dejlig solstråle historie, og hvor lyder det bare til du er super stolt af din søster.

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

sarahb skriver:

haha hvor godt... En så lykkelig historie..
Der er nemlig super mange der er godt veludd. men dem hører man da ikke om.. Ihhh en dejlig solstråle historie, og hvor lyder det bare til du er super stolt af din søster.

Jeg er stolt over at hun tør. Det er et stort valg, især når vores far faktisk var ret racistisk i starten. Hun har mistet mange omkring sig, fordi de tror hun er forandret.

Når vi ses er vi jo stadig søstre, der snakker, griner, slås og diskutere.

Jeg har valgt ikke at tro på noget, og det respektere hun jo også. Hun har ALDRIG forsøgt at belære mig, om nogen former for religion... Som jeg faktisk har været udsat for her hvor jeg bor, hvor en del af byen er indre missionske... Så Indre mission, jehova og den slags anmassende religioner, er jeg meget mere fordømmende overfor.

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

Macaab skriver:

Jeg er stolt over at hun tør. Det er et stort valg, især når vores far faktisk var ret racistisk i starten. Hun har mistet mange omkring sig, fordi de tror hun er forandret.

Når vi ses er vi jo stadig søstre, der snakker, griner, slås og diskutere.

Jeg har valgt ikke at tro på noget, og det respektere hun jo også. Hun har ALDRIG forsøgt at belære mig, om nogen former for religion... Som jeg faktisk har været udsat for her hvor jeg bor, hvor en del af byen er indre missionske... Så Indre mission, jehova og den slags anmassende religioner, er jeg meget mere fordømmende overfor.

Det er da også så fedt og flot af hende. Virkelig.

Ja min far er/var også meget racistisk men min mand elsker han og han snakker om ham til alle. Så fedt.. Men de er også af en ældre generation der ikke oplever danmark og dens forskelle som vi gør, de ser tv 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.