konverter til islam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.227 visninger
53 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

nilletøz

Godaften alle sammen:
Jeg springer lige ud i det..

Min ene kusine har lige fortalt mig at hendes lillesøster har konverter til islam, samt er hun blevet gift, uden nogen af os fra familien vidste det!

Jeg havde dog på fornemmelsen at hun ville konverter til islam, men var ikke sikker i min sag, men hvorfor jeg havde det på fornemmelsen var fordi hun kom hjem til min mor en dag, iført tørklæde - jeg spurgte hende hvorfor hun havde det på, hvor til hun svar at det skulle hun fordi hun skulle til bryllup, og der skulle hun have det på for at mændene ikke skulle blive for fristet af hende! Det har jeg dog aldrig hørt før at man skal.. Måske jeg tager fejl, skal jeg ikke kunne sige...

Men jeg tænker bare nu, skal hun ikke holde jul mere, sammen med os, hvis hun kommer skal jeg tag hensyn til at hun ikke spiser svinekød, eller andre ting hun ikke må spise, der er jo meget hun ikke må nu.

Sidder lige og tænker hvordan skal jeg tackle det her, det er bestemt ikke noget jeg har prøvet før, hun ved ikke jeg ved det, med mindre hendes søster har sagt det til hende.
Ikke for at dome nogen, det er ikke det jeg vil, men er lidt bekrymret over at hun har gjort det, for hvad nu hvis de får børn sammen, de bliver skilt, hvad sker der så med børnene?

Har jo hørt at flere børn er blevet kidnappet af deres far, hvor moren så muligvis ikke ser dem igen.. Ved godt det ikke sker hver gang, men kan ikke lade være med at tænke tanken….

Nogen der lige kan hjælpe, mig, hvordan tackler jeg det hele, på en pæn måde, det er jo hendes valg, hun er over 18år

Håber ikke det har støt nogen, for det har BESTEMT ikke været min mening!!

Hilsner nilletøz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

mor-til-vanessa

jeg synes bare du skal respekterer hendes beslutning. så synes jeg egentlig ikke at den er længere :-)

det med at de skal have tørklæde på, det er fordi at andre mænd end deres egne ikke må se deres hår. for netop at blive fristet.

men jeg kender altså muslimer der holder jul, så mon ikke også hun stadig vil holde jul. og kender også muslimer der spiser svine kød. 

man vælger jo selv hvor troende man vil være, sådan er det med alle kulture. jeg er også kristen, men lever ikke efter alle biblens regler og normer. sådan er det også med den muslimske kultur.

det der med at hvis nu de får børn og skilt og så vil han måske kidnappe, det synes jeg sådan er lidt langt ude og sætter muslimer i ret dårligt lys. ja man har hørt mange skræmmende historier, og det er selvfølgelig forfærdeligt. men ikke kun muslimer der kunne finde på det. tror jeg godt man kan glemme. 

men det er jo også helt deres valg, hvad de vil tro og gør.

men synes bare du skal støtte hendes og ikke sætte spørgsmål tegn ved det

Anmeld

27. oktober 2010

nilletøz

mor-til-vanessa skriver:

jeg synes bare du skal respekterer hendes beslutning. så synes jeg egentlig ikke at den er længere :-)

det med at de skal have tørklæde på, det er fordi at andre mænd end deres egne ikke må se deres hår. for netop at blive fristet.

men jeg kender altså muslimer der holder jul, så mon ikke også hun stadig vil holde jul. og kender også muslimer der spiser svine kød. 

man vælger jo selv hvor troende man vil være, sådan er det med alle kulture. jeg er også kristen, men lever ikke efter alle biblens regler og normer. sådan er det også med den muslimske kultur.

det der med at hvis nu de får børn og skilt og så vil han måske kidnappe, det synes jeg sådan er lidt langt ude og sætter muslimer i ret dårligt lys. ja man har hørt mange skræmmende historier, og det er selvfølgelig forfærdeligt. men ikke kun muslimer der kunne finde på det. tror jeg godt man kan glemme. 

Jeg har også tænkt mig at respektere det.

Jeg går i klasse med en marokaner (staves) of hun fortælle mig at hun aldrig har kørt at danske pige til have tørklæde på til bryllupper..
Har den mistanke at hun netop ikke vil holde jul mere, hun går nærmest helt i panik hvis hun høre ordet "svinekød"

Ja der er også dansker der har kidnappet deres egne børn, ved jeg godt, fik jeg bare ikke lige med - min felj! Jeg vil på ingen måde sætte muslimer i dårligt lys, har bare ikke lige fåer formuleret mig rigtigt.

Tror bare jeg har lidt sværet ved at forstå det, da jeg ikke selv kunne gøre det, måske også fordi jeg ved hvordan resten at familien vil tage det...
Men tak for dit svar!

Anmeld

27. oktober 2010

Meliora

Jeg syntes bare du skal lade som ingenting og behandle hende som du plejer. Med mindre I tit snakkede om kristendom før, så er der vel ingen grund til I skal tale om islam nu.

Jeg gider personligt ikke høre om folks tro, da jeg er imod religion og syntes det fylder ALT for meget i samfundet.

Mvh mig:-)

Anmeld

27. oktober 2010

nvm

nilletøz skriver:

Godaften alle sammen:
Jeg springer lige ud i det..

Min ene kusine har lige fortalt mig at hendes lillesøster har konverter til islam, samt er hun blevet gift, uden nogen af os fra familien vidste det!

Jeg havde dog på fornemmelsen at hun ville konverter til islam, men var ikke sikker i min sag, men hvorfor jeg havde det på fornemmelsen var fordi hun kom hjem til min mor en dag, iført tørklæde - jeg spurgte hende hvorfor hun havde det på, hvor til hun svar at det skulle hun fordi hun skulle til bryllup, og der skulle hun have det på for at mændene ikke skulle blive for fristet af hende! Det har jeg dog aldrig hørt før at man skal.. Måske jeg tager fejl, skal jeg ikke kunne sige...

Men jeg tænker bare nu, skal hun ikke holde jul mere, sammen med os, hvis hun kommer skal jeg tag hensyn til at hun ikke spiser svinekød, eller andre ting hun ikke må spise, der er jo meget hun ikke må nu.

Sidder lige og tænker hvordan skal jeg tackle det her, det er bestemt ikke noget jeg har prøvet før, hun ved ikke jeg ved det, med mindre hendes søster har sagt det til hende.
Ikke for at dome nogen, det er ikke det jeg vil, men er lidt bekrymret over at hun har gjort det, for hvad nu hvis de får børn sammen, de bliver skilt, hvad sker der så med børnene?

Har jo hørt at flere børn er blevet kidnappet af deres far, hvor moren så muligvis ikke ser dem igen.. Ved godt det ikke sker hver gang, men kan ikke lade være med at tænke tanken….

Nogen der lige kan hjælpe, mig, hvordan tackler jeg det hele, på en pæn måde, det er jo hendes valg, hun er over 18år

Håber ikke det har støt nogen, for det har BESTEMT ikke været min mening!!

Hilsner nilletøz

jeg kender en dansk pige der også blev muslim og gift. hun holdte stadig jul med hendes familie... ægteskabet holdte dog kun lige under et år. så gik hun tilbage til sit gamle liv

men det med at stikke af med barnet osv. den tanke har jeg selv tit haft og været bange for. ikke at faren til mit barn ville gøre det, men mere hans fam. sådan tænke rjeg ikke mere for de gider ikke engang se hende og har aldrig set hende. så jeg er rolig nu

Anmeld

27. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

Jeg er helt enig

Vær desuden åben og støttende over for hendes valg, men spørg også gerne, hvis der er noget, du vil vide. Mange vil gerne tale om deres valg, hvis folk udviser en sund interesse for dem

Anmeld

27. oktober 2010

Pige2009

FruRafn skriver:

Jeg syntes bare du skal lade som ingenting og behandle hende som du plejer. Med mindre I tit snakkede om kristendom før, så er der vel ingen grund til I skal tale om islam nu.

Jeg gider personligt ikke høre om folks tro, da jeg er imod religion og syntes det fylder ALT for meget i samfundet.

Mvh mig:-)

Åh, ja. Jeg er enig med dig og synes også der efterhånden går religion i alt

Anmeld

27. oktober 2010

Meliora

Baagøe skriver:

Åh, ja. Jeg er enig med dig og synes også der efterhånden går religion i alt

Dejligt at høre at det er andre der er enige med mig:-) folk syntes tit at min mening er for skrap eller noget. Men jeg får seriøst kvalme af at høre om det og går nærmest i selvsving over hvor mange ting i samfundet der er baseret på verdens største løgn.

Som jeg altid plejer at sige så tror jeg på mig selv og på kærlighed:-)

Anmeld

27. oktober 2010

Pige2009

FruRafn skriver:

Dejligt at høre at det er andre der er enige med mig:-) folk syntes tit at min mening er for skrap eller noget. Men jeg får seriøst kvalme af at høre om det og går nærmest i selvsving over hvor mange ting i samfundet der er baseret på verdens største løgn.

Som jeg altid plejer at sige så tror jeg på mig selv og på kærlighed:-)

Yes! Jeg tror også på mig selv og på naturvidenskaben

Anmeld

27. oktober 2010

lara82

Hej;o)

Lige meget hvilken religion folk vælger bør de respekteres - det er jo et valg de har truffet ud fra nogle parametre som lyder rigtige for dem.

Ja man har hørt meget om bortførsler af børn osv, men formoder alle mindre begavede eller "onde" mennesker kan finde på at agere således så det afhænger ifølge min overbevisning ikke om race, køn eller religion ...man skal jo heller ikke generalisere ud fra erfaringer.

I forhold til jul og andre vandte/danske traditioner kender jeg faktisk rigtig mange muslimer som tilpasser sig mere eller mindre - det afhænger selvfølgelig også af om personen, som har valgt at konvertere, overhovedet selv mener det er betydningsfuldt at holde jul samt følge traditioner.

Jeg har eksempelvis en pære dansk veninde som  nægter at holde jul og deltager heller ikke i andre højtider - hun synes ikke det giver mening for hende så 

...blot et synspunkt fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.