konverter til islam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

CamillaValby

nilletøz skriver:

Godaften alle sammen:
Jeg springer lige ud i det..

Min ene kusine har lige fortalt mig at hendes lillesøster har konverter til islam, samt er hun blevet gift, uden nogen af os fra familien vidste det!

Jeg havde dog på fornemmelsen at hun ville konverter til islam, men var ikke sikker i min sag, men hvorfor jeg havde det på fornemmelsen var fordi hun kom hjem til min mor en dag, iført tørklæde - jeg spurgte hende hvorfor hun havde det på, hvor til hun svar at det skulle hun fordi hun skulle til bryllup, og der skulle hun have det på for at mændene ikke skulle blive for fristet af hende! Det har jeg dog aldrig hørt før at man skal.. Måske jeg tager fejl, skal jeg ikke kunne sige...

Men jeg tænker bare nu, skal hun ikke holde jul mere, sammen med os, hvis hun kommer skal jeg tag hensyn til at hun ikke spiser svinekød, eller andre ting hun ikke må spise, der er jo meget hun ikke må nu.

Sidder lige og tænker hvordan skal jeg tackle det her, det er bestemt ikke noget jeg har prøvet før, hun ved ikke jeg ved det, med mindre hendes søster har sagt det til hende.
Ikke for at dome nogen, det er ikke det jeg vil, men er lidt bekrymret over at hun har gjort det, for hvad nu hvis de får børn sammen, de bliver skilt, hvad sker der så med børnene?

Har jo hørt at flere børn er blevet kidnappet af deres far, hvor moren så muligvis ikke ser dem igen.. Ved godt det ikke sker hver gang, men kan ikke lade være med at tænke tanken….

Nogen der lige kan hjælpe, mig, hvordan tackler jeg det hele, på en pæn måde, det er jo hendes valg, hun er over 18år

Håber ikke det har støt nogen, for det har BESTEMT ikke været min mening!!

Hilsner nilletøz

Hej Nille.

Skriver lige med her da jeg selv er konviteret for 9 år siden.

Altså jeg vil faktisk sige at ud fra det som du skriver, får hun i hvertfald undervisning et forkert sted. INGEN kvinde må blive tvunget til at gå med tørklæde, og hvis hun ikke var muslim på det tidspunkt hun var til bryllup ja så skulle hun ikke have det på, og faktisk heller ikke hvis hun var muslim.

Jeg holder jul og det gør min mand også. Forstået på den måde at vi er der og deltager i det hele, men vi danser bare ikke rundt om træet.

I stedet for flæskesteg spiser vi and Så er mine forældre glade.

Husk på at det er ikke religionen den er gal med, men menneskerne.

Jeg håber virkelig at hun kommer de rigtige steder.

Er dog en smule bekymret over at hun har konviteret fordi hun skulle giftes?

Ved du noget om hvor længe hun evt har fået undervisning ? Hvor i landet bor hun?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Muffinmus

Tja, du skal da gøre som du selv vil:-)

Personligt ville jeg ikke tage hensyn madmæssigt. Gider en person ikke spise det jeg serverer for dem må de nøjes med det af det de kan lide. Nu kan man jo også lave and, så der er det nemmere:-)

Men nej, umiddelbart holder de jo altså IKKE jul, det er jo ikke en af deres traditioner.Men hvor meget hun så vil deltage er jo hendes valg:-)

Og ja, det er sgu noget lort nogle gange med det religionssammenføring.Synd for den familie der skal sige farvel til deres egne fordi de konverterer, eller ikke isge farvel som sådan, men farvel til det liv de hadve sammen engang.

Og synd for børnene hvis mor og far bliver skilt og far flytter tilbage med børnene, for ikke at sige ulovligt. Og nej, så tit sker det ikke i dk, men bare det at det sker, iiih, for sgu lyst til at flå nosserne af de sølle muslimske mænd der udsætter deres egen familie for sådan noget.

Kan godt forstå du er bekymret over det. Det ville jeg også være.Men der er jo intet andet for end at du må lade hende køre sit eget lille liv og lade hende lave hendes fejl og hvad der måtte følge.Hun har tydeligvis ikke ville fortælle folk om noget fordi hun godt ved det ikke er ret fedt for familien.

Men håb på det bedste og så finder hun enten ud af hun har dummet sig, eller også er hun lykkelig. :-)

Maria- der så absolut ikke er bleg for at sige hun HADER religion og den adskillelse af mennesker den kan bringe verden over.

Anmeld

28. oktober 2010

Lone Jakobsen

nu kender jeg ikke meget til islam. men umiddelbart vil jeg sige at det er hendes beslutning. så det bedste du kan gøre at at respektere hende og støtte hende i hendes valg.

jeg tror ikke på at hun er i større risiko for at få et ulykkeligt ægteskab, end enhver anden der gifter sig. jeg tror ikke på at troen alene kan gøre det.

med hensyn til hendes kost og den fact at hun måske ikke længere vil holde jul, så ville jeg igen respektere det, server noget andet end svin når hun kommer forbi. du ville vel heller ikke ønske at få serveret kat i kina.

så i bund og grund ser jeg ikke det store problem i det. det handler vel bare om at acceptere hinandens valg. og støtte hende i det.

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

Hej

Nu er jeg selv konveteret til islam, en beslutning jeg er rigtig glad for.
Jeg er gift med mine dejlige mand på 3 år og har været sammen med ham i 8, vi har et barn på 2 og venter en mere her inden for de kommende uger.

Nu er det sådan at Nej man tager ikke tørklæde på fordi man skal til bryllup, som muslim må man tage tørklæde på en gang og ikke tage det af igen, så man kan ikke kune have det på nogle steder og ikke andre. Det er et valg man træffer af sit hjerte og ikke bare fordi mændende ikke må blive fristet af hende lige der. Det er helt forskruet og ligeledes må man i Islam ikke tvinge en kvinde til at bære tørklæde, det er en stor synd i Islam. Så det synes jeg er vildt mærkeligt.
Jeg går ikke selv med tørklæde og det er ikke en del af mig og ved heller ikke om det bliver det. Men det er også helt op til mig selv fra min mands side, det tænker han ganske simpelt ikke over.
Vi har et meget åbent forhold min mand og jeg og respekterer hinanden utrolig meget. Jeg ELsker julen og holder den med vores barn hvert år sammen med min familie. Og det respekterer han, og hvis han gerne vil med, ja så er han velkommen. Men han har arbejdet hver jul de sidste mange år.
Og nej vi spiser ikke svinekød, så får vi And og sovsen er lavet på anden osv. Det er ikke noget der skiller os ad i vores familie. Det respekterer de fuldt ud og mine børn skal heller ikke have det. Der er så mange andre lækre alternativer.
Min mor var lidt forbeholden i starten, fordi hun troede jeg ville ændre mig helt vildt. Men det har jeg ikke, jeg tænker anderledes i mit hjerte og tænker på en "gud" i nogle sammenhænge hvor jeg før slet ikke tænkte sådan. Men mig som person er ikke ændret drastisk. Jeg er blevet mere voksen og tager mere ansvar men det er ligeosm kommet af sig selv når man også får børn m.m. Så intet er ændret i mit familie liv til min familie.

Det har været vigtigt for mig at jeg ikke har fået nedladende kommentarer, for så havde jeg trukket mig langsomt væk. Men de har støttet mig og de ELSKER mig mand overalt på jorden så det hjælper bare så meget. OG når min mand og far er ude sammen, så kan der godt falde en kommentar fra min fars Jagtkammerater når de skal have grill pølser, at nååå nej det spiser DU jo ikke, nej siger mig far, men så er der mere til os andre. Så det bliver taget med en go gang humor. Og det elsker min mand.

Tror der er alt for mange fordomme til hvordan det reelt er i verden, og tit bliver en enkelt sag pustet op til at alle muslimer er sådan, men der er altså også gange hvor det hele er lykkeligt.

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

MariaE skriver:

Tja, du skal da gøre som du selv vil:-)

Personligt ville jeg ikke tage hensyn madmæssigt. Gider en person ikke spise det jeg serverer for dem må de nøjes med det af det de kan lide. Nu kan man jo også lave and, så der er det nemmere:-)

Men nej, umiddelbart holder de jo altså IKKE jul, det er jo ikke en af deres traditioner.Men hvor meget hun så vil deltage er jo hendes valg:-)

Og ja, det er sgu noget lort nogle gange med det religionssammenføring.Synd for den familie der skal sige farvel til deres egne fordi de konverterer, eller ikke isge farvel som sådan, men farvel til det liv de hadve sammen engang.

Og synd for børnene hvis mor og far bliver skilt og far flytter tilbage med børnene, for ikke at sige ulovligt. Og nej, så tit sker det ikke i dk, men bare det at det sker, iiih, for sgu lyst til at flå nosserne af de sølle muslimske mænd der udsætter deres egen familie for sådan noget.

Kan godt forstå du er bekymret over det. Det ville jeg også være.Men der er jo intet andet for end at du må lade hende køre sit eget lille liv og lade hende lave hendes fejl og hvad der måtte følge.Hun har tydeligvis ikke ville fortælle folk om noget fordi hun godt ved det ikke er ret fedt for familien.

Men håb på det bedste og så finder hun enten ud af hun har dummet sig, eller også er hun lykkelig. :-)

Maria- der så absolut ikke er bleg for at sige hun HADER religion og den adskillelse af mennesker den kan bringe verden over.

for mig lyder det mere som om du hader dem muslimske religion

bare fordi man konventerer betyder det ikke at man skal sige farvel til sin familie

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

mor-til-vanessa skriver:

bare fordi man konventerer betyder det ikke at man skal sige farvel til sin familie

nej lige præcis.
Det er der nogle der vælger, men langt fra flertallet.
Hvad med alle de unge danskere der stikker af fra deres familier dagligt.

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

sarahb skriver:

Hej

Nu er jeg selv konveteret til islam, en beslutning jeg er rigtig glad for.
Jeg er gift med mine dejlige mand på 3 år og har været sammen med ham i 8, vi har et barn på 2 og venter en mere her inden for de kommende uger.

Nu er det sådan at Nej man tager ikke tørklæde på fordi man skal til bryllup, som muslim må man tage tørklæde på en gang og ikke tage det af igen, så man kan ikke kune have det på nogle steder og ikke andre. Det er et valg man træffer af sit hjerte og ikke bare fordi mændende ikke må blive fristet af hende lige der. Det er helt forskruet og ligeledes må man i Islam ikke tvinge en kvinde til at bære tørklæde, det er en stor synd i Islam. Så det synes jeg er vildt mærkeligt.
Jeg går ikke selv med tørklæde og det er ikke en del af mig og ved heller ikke om det bliver det. Men det er også helt op til mig selv fra min mands side, det tænker han ganske simpelt ikke over.
Vi har et meget åbent forhold min mand og jeg og respekterer hinanden utrolig meget. Jeg ELsker julen og holder den med vores barn hvert år sammen med min familie. Og det respekterer han, og hvis han gerne vil med, ja så er han velkommen. Men han har arbejdet hver jul de sidste mange år.
Og nej vi spiser ikke svinekød, så får vi And og sovsen er lavet på anden osv. Det er ikke noget der skiller os ad i vores familie. Det respekterer de fuldt ud og mine børn skal heller ikke have det. Der er så mange andre lækre alternativer.
Min mor var lidt forbeholden i starten, fordi hun troede jeg ville ændre mig helt vildt. Men det har jeg ikke, jeg tænker anderledes i mit hjerte og tænker på en "gud" i nogle sammenhænge hvor jeg før slet ikke tænkte sådan. Men mig som person er ikke ændret drastisk. Jeg er blevet mere voksen og tager mere ansvar men det er ligeosm kommet af sig selv når man også får børn m.m. Så intet er ændret i mit familie liv til min familie.

Det har været vigtigt for mig at jeg ikke har fået nedladende kommentarer, for så havde jeg trukket mig langsomt væk. Men de har støttet mig og de ELSKER mig mand overalt på jorden så det hjælper bare så meget. OG når min mand og far er ude sammen, så kan der godt falde en kommentar fra min fars Jagtkammerater når de skal have grill pølser, at nååå nej det spiser DU jo ikke, nej siger mig far, men så er der mere til os andre. Så det bliver taget med en go gang humor. Og det elsker min mand.

Tror der er alt for mange fordomme til hvordan det reelt er i verden, og tit bliver en enkelt sag pustet op til at alle muslimer er sådan, men der er altså også gange hvor det hele er lykkeligt.

kan jeg kun give dig ret i. :-)

Anmeld

28. oktober 2010

SussieThyssen

nilletøz skriver:

Godaften alle sammen:
Jeg springer lige ud i det..

Min ene kusine har lige fortalt mig at hendes lillesøster har konverter til islam, samt er hun blevet gift, uden nogen af os fra familien vidste det!

Jeg havde dog på fornemmelsen at hun ville konverter til islam, men var ikke sikker i min sag, men hvorfor jeg havde det på fornemmelsen var fordi hun kom hjem til min mor en dag, iført tørklæde - jeg spurgte hende hvorfor hun havde det på, hvor til hun svar at det skulle hun fordi hun skulle til bryllup, og der skulle hun have det på for at mændene ikke skulle blive for fristet af hende! Det har jeg dog aldrig hørt før at man skal.. Måske jeg tager fejl, skal jeg ikke kunne sige...

Men jeg tænker bare nu, skal hun ikke holde jul mere, sammen med os, hvis hun kommer skal jeg tag hensyn til at hun ikke spiser svinekød, eller andre ting hun ikke må spise, der er jo meget hun ikke må nu.

Sidder lige og tænker hvordan skal jeg tackle det her, det er bestemt ikke noget jeg har prøvet før, hun ved ikke jeg ved det, med mindre hendes søster har sagt det til hende.
Ikke for at dome nogen, det er ikke det jeg vil, men er lidt bekrymret over at hun har gjort det, for hvad nu hvis de får børn sammen, de bliver skilt, hvad sker der så med børnene?

Har jo hørt at flere børn er blevet kidnappet af deres far, hvor moren så muligvis ikke ser dem igen.. Ved godt det ikke sker hver gang, men kan ikke lade være med at tænke tanken….

Nogen der lige kan hjælpe, mig, hvordan tackler jeg det hele, på en pæn måde, det er jo hendes valg, hun er over 18år

Håber ikke det har støt nogen, for det har BESTEMT ikke været min mening!!

Hilsner nilletøz

Hejsa søde ven.
Nej da du støder ingen med dine spørgsmål, tvært imod så vidner det om, at du oprigtigt bekymrer dig, og gerne vil tage hensyn til din kusines valg.

Nu har jeg arbejdet meget med bl.a. indvandrer kvinder, og kvinder fra andre religioner og kulturer, så du får lige lidt af min viden her.
Nu kommer det jo helt an på hvor religiøs hun er, nu hun har valgt at skifte, men islam i Danmark er rimeligt afslappet, og de fleste danske muslimer lever tæt på dansk kultur.
Selvfølgelig efterlever de nogle andre traditioner, men de formår oftest at tilpasse deres religion og traditioner til vores, sådan at der sjældent opstår sammenstød.
Hvis hun som muslim i Danmark vælger at bære tørklæde, så er det hendes valg, for der er masser af muslimske kvinder, der i dag vælger det fra.
Iøvrigt så har Profeten aldrig dikteret at kvinder skulle bære tørklæde, det var op til den enkelte kvinde, at det så senere bliver udlagt i religiøs sammenhæng, er forkert og har kun noget med kultur og tradition at gøre.
Profeten, som iøvrigt var en mand med humor, sagde, at han da godt kunne forstå, at især ældre kvinder gerne ville gå med tørklæde, da de dermed kunne skjule deres ydre lidt bedre
Men han kunne ikke se noget formål med det, og man blev ikke et bedre menneske af det, heller ikke overfor Gud.

Vedr. spiseregler, så afhænger det igen af, hvor religiøs man er.
Mange muslimer spiser svinekød i dagligdagen, og gør det ud fra den betragtning, at forbudet mod svinekød i både islam og mosaiisk troessamfund skyldes at, der hvor disse religioner er opstået, var der en voldsom fare for angreb af trikiner, en snylter som lever i svin, og som ved indtagelse via kødet kan inficere mennesket. Svinekød holder sig heller ikke nær så godt i varme, som fx lam og oksekød, så der var altså nogle rent praktiske og hygieiniske fordele ved at forbyde brugen af svin.
Men i vore dage, er det egentligt noget pjat, at opretholde disse forbud, men det er jo så op til den enkelte.
Men muslimer vælger selv at sige fra og nejtak til det de bliver tilbudt.
Når din kusine kommer, så skal du da endeligt bare spørge hende, hvad hun spiser og ikke spiser, og så er det rimeligt nemt at undlade at servere fødevarer med svinefedt og kød.
Brug alm planteolie i madlavningen og fx kylling, så er du ud over det problem.
Frugt går man heller aldrig fejl af, og til deserter kan man altid servere syltet frugt med flødeskum.

Så er der det med børn og skilsmisse.
Hvis hun har fundet sig en dansk født ung mand, jamen, så skal du ikke bekymre dig så meget, så vil han trods alt være opvokset i dansk kultur, og endelig så er det jo kun de grelle tilfælde man hører om og ikke de 99% af skilsmisse sager, hvor der ingen problemer er.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

sarahb skriver:

nej lige præcis.
Det er der nogle der vælger, men langt fra flertallet.
Hvad med alle de unge danskere der stikker af fra deres familier dagligt.

ja nemlig.

synes altså bare folk har en undeligt holdning til nydanskere ( vil jeg hellere sige det, hader ordet indvandre ) 

og så er der mange der tror at det uhh så farlig det med det muslimske. og det er det sammen som kristendommen, bare en anden gud og man bestemmer jo selv hvor kristen eller muslims eller andet man vil være.

ja jeg kan bare ikke se noget problem i at en dansker konventerer til islam og kan heller ikke forstå den problemstillig folk sætter op. tror ikke der er nogen der ville sætte spørgsmål hvis en dansker ville være buddist (staves?)

nå blev lige en længere smører :-)

Anmeld

28. oktober 2010

Muffinmus

mor-til-vanessa skriver:

Hmm, nej, sådan er det ikke. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om religion samlet set. Hverken reel kristendom, alså f.eks protestanter, muslimer eller jøder, budisme. DEt er fuldkommen ligegyldigt hvilken religion det er:-)

Her tænker jeg ikke på at hade menneskerne som sådan, bare deres religion.

For jeg er glad for mange slags mennesker emd hver deres religion, men er bare så træt at de forskelle der ødelægger alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.