konverter til islam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Corn

sarahb skriver:

Det er da også så fedt og flot af hende. Virkelig.

Ja min far er/var også meget racistisk men min mand elsker han og han snakker om ham til alle. Så fedt.. Men de er også af en ældre generation der ikke oplever danmark og dens forskelle som vi gør, de ser tv 2

Ja det vil være synd at kalde tv2 for en public service kanal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

A&F

Jeg tillader mig at blande mig i debatten. Jeg er datter af en dansk mor, som konverterede til islam for omkring 27 år siden. Hun valgte julen og fødselsdag fra, da det ikke passede ind i den islamiske livstil. Hendes familie ville intet have med hende at gøre på trods af at hun stadig kontaktede dem, og besøgte dem. I dag er deres forhold overfladisk, pga. hun tog tørklædet på, og valgte en anden religion. Min mor konverterede til islam, inden hun mødte min arabiske og muslimske far, som på det tidspunkt havde boet et par år i danmark, det var dengang hvor danmark havde brug for arbejdskraft. Da min mor konverterede, tog hun tørklæde på, og valgte, at tildække sig på den måde, hvor man kun kan se hendes ansigt og hænder. Kort efter, at jeg var kommet til verden, blev mine forældre skilt. De kunne ikke sammen. Og jeg flyttede med min mor. Har siden hen altid besøgt min far i ferierne. Så der var ingen kidnapning her hehe, altså nu skal vi være påpasselige med vores fordomme om muslimske mænd, og dem, der vælger at konverterer. Jeg er selv muslim, og er gift med en muslim med arabisk baggrund, som er vokset op her i dk. Religion er en del af vores hverdag, og mht mad osv, så bliver jeg utrolig glad når mine veninder, og bekendte tager hensyn til mine spisevaner. Det handler meget om respekt over for hinanden og om at finde den gyldne middelvej.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

nilletøz skriver:

Godaften alle sammen:
Jeg springer lige ud i det..

Min ene kusine har lige fortalt mig at hendes lillesøster har konverter til islam, samt er hun blevet gift, uden nogen af os fra familien vidste det!

Jeg havde dog på fornemmelsen at hun ville konverter til islam, men var ikke sikker i min sag, men hvorfor jeg havde det på fornemmelsen var fordi hun kom hjem til min mor en dag, iført tørklæde - jeg spurgte hende hvorfor hun havde det på, hvor til hun svar at det skulle hun fordi hun skulle til bryllup, og der skulle hun have det på for at mændene ikke skulle blive for fristet af hende! Det har jeg dog aldrig hørt før at man skal.. Måske jeg tager fejl, skal jeg ikke kunne sige...

Men jeg tænker bare nu, skal hun ikke holde jul mere, sammen med os, hvis hun kommer skal jeg tag hensyn til at hun ikke spiser svinekød, eller andre ting hun ikke må spise, der er jo meget hun ikke må nu.

Sidder lige og tænker hvordan skal jeg tackle det her, det er bestemt ikke noget jeg har prøvet før, hun ved ikke jeg ved det, med mindre hendes søster har sagt det til hende.
Ikke for at dome nogen, det er ikke det jeg vil, men er lidt bekrymret over at hun har gjort det, for hvad nu hvis de får børn sammen, de bliver skilt, hvad sker der så med børnene?

Har jo hørt at flere børn er blevet kidnappet af deres far, hvor moren så muligvis ikke ser dem igen.. Ved godt det ikke sker hver gang, men kan ikke lade være med at tænke tanken….

Nogen der lige kan hjælpe, mig, hvordan tackler jeg det hele, på en pæn måde, det er jo hendes valg, hun er over 18år

Håber ikke det har støt nogen, for det har BESTEMT ikke været min mening!!

Hilsner nilletøz

Synes du skal respektere at det er det hun har valgt, men samtyidig prøve at få en god snak med hende, så i også sammne kan finde ud af hvordan i skal tackle det, og hvad hinandens forventninger er. Hun skal jo også også samtidig have respekt for at du ikke har et ønske om at konvertere, og fortsat lever som du altid gjort.

Håber i finder ud af det

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

A&F skriver:

Jeg tillader mig at blande mig i debatten. Jeg er datter af en dansk mor, som konverterede til islam for omkring 27 år siden. Hun valgte julen og fødselsdag fra, da det ikke passede ind i den islamiske livstil. Hendes familie ville intet have med hende at gøre på trods af at hun stadig kontaktede dem, og besøgte dem. I dag er deres forhold overfladisk, pga. hun tog tørklædet på, og valgte en anden religion. Min mor konverterede til islam, inden hun mødte min arabiske og muslimske far, som på det tidspunkt havde boet et par år i danmark, det var dengang hvor danmark havde brug for arbejdskraft. Da min mor konverterede, tog hun tørklæde på, og valgte, at tildække sig på den måde, hvor man kun kan se hendes ansigt og hænder. Kort efter, at jeg var kommet til verden, blev mine forældre skilt. De kunne ikke sammen. Og jeg flyttede med min mor. Har siden hen altid besøgt min far i ferierne. Så der var ingen kidnapning her hehe, altså nu skal vi være påpasselige med vores fordomme om muslimske mænd, og dem, der vælger at konverterer. Jeg er selv muslim, og er gift med en muslim med arabisk baggrund, som er vokset op her i dk. Religion er en del af vores hverdag, og mht mad osv, så bliver jeg utrolig glad når mine veninder, og bekendte tager hensyn til mine spisevaner. Det handler meget om respekt over for hinanden og om at finde den gyldne middelvej.

Må indrømme jeg kun kender til det med at ikke at spise svinekød, er der andet man ikke må spise som muslim ??? Personligt synes jeg ikke maden er noget problem, hvis det bare er gris/svin, man kan jo bare lave en oksesteg i stedet for flæskesteg, eller feks laks, der er jo uanede mængder af muligheder, der smager helt fantastisk

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

sarahb skriver:

Det er desværre sådan når man har et helt land hvor det eneste medierne vil fremstille er "dårlige" muslimer.
Medierne har desværre en kæmpe indflydelse på mennesker her i Dk.
Man husker bortførelsen af Adam hvor naser kader tog ned og hentede ham, og der bliver stadig talt om det. Og der bliver stadig talt om æres drabet på Ghazal. Men hvad med de danskere der voldtager små børn og misbruger deres stedbørn, dræber deres forældre osv. Det er bare så hurtigt glemt. De er jo danskere. Så de hænger ikke så meget ved. Det synes jeg er så fucked. Graden af opmærksomhed bliver myntet på hvilken religion man har eller hvor man kommer fra.

ja det er helt rigtig det du skriver.

synes virkeligt at det er sørgeligt at danmark ikke er mere integreret. nogle ville nok mene vi er. men det synes jeg bestemt ikke, for der er stadig masser af mennesker der kigger forkert hvis man bare ikke ser dansk ud. 

virkelig sørgeligt

Anmeld

28. oktober 2010

maria_wlt

FruRafn skriver:

Dejligt at høre at det er andre der er enige med mig:-) folk syntes tit at min mening er for skrap eller noget. Men jeg får seriøst kvalme af at høre om det og går nærmest i selvsving over hvor mange ting i samfundet der er baseret på verdens største løgn.

Som jeg altid plejer at sige så tror jeg på mig selv og på kærlighed:-)

Nemlig.. Verdens største løgn, som snart laver mere ballade end gavn..

Anmeld

28. oktober 2010

Unalisa

Hej nille.

Jeg er stort set enig med de andre som mener du skal respektere hendes valg.. Hun har valgt at leve sit liv som hun mener er rigtigt, og du Din. Hun er stadig den samme person, som du jo kender ret godt. Jeg synes du skal snakke sammen med hende så hun kan se at  du ikke har noget imod hende selvom hun har valgt en andet livsstil end din. Jeg synes selv det er trist den måde medierne fremstiller det at være muslim og Islam general.  mht. jul og fødselsdage så er det igen noget du kan snakke med hende om, om vil vælge jul og fødselsdage fra- og om  hun vil det ene eller andet kan du kun respektere, da det jo er hendes liv... Mht. tørklæde, hvis hun vil gå med det så er det igen hendes valgt. Hvor mange dansker bliver egentlig skilt, igen det er fakta at muslimske mænd tvinger deres koner til at bære tørklæde og eller kidnappe børnene..

jeg vil personlig råde Dig til at støtte hende da hun vil komme til at miste mange er hendes venner og veninder pga. hendes nye religion... være ved hendes side

Anmeld

28. oktober 2010

A&F

Maja84 skriver:

Må indrømme jeg kun kender til det med at ikke at spise svinekød, er der andet man ikke må spise som muslim ??? Personligt synes jeg ikke maden er noget problem, hvis det bare er gris/svin, man kan jo bare lave en oksesteg i stedet for flæskesteg, eller feks laks, der er jo uanede mængder af muligheder, der smager helt fantastisk

Jamen du har ret, der findes et hav af opskrifter på god mad med fisk, og kylling og kød. Dog skal kyllingen og alt kød være halal. I de fleste supermarkeder kan man købe halal kylling, den har et specielt mærke.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

A&F skriver:

Jamen du har ret, der findes et hav af opskrifter på god mad med fisk, og kylling og kød. Dog skal kyllingen og alt kød være halal. I de fleste supermarkeder kan man købe halal kylling, den har et specielt mærke.

Guuud det anede jeg slet ikke

Dvs hvis man er muslim så må man slet ikke spise svinekøb, og skal man have fisk, fjerkræ, eller andet kød så skal det være det der halal slagtning ?

Anmeld

28. oktober 2010

tinasmor

Jeg kan godt forstå du tænker lidt over det. Det er jo trods alt noget nyt for jeres familie. Jeg er ikke enig med nogle af dem der skriver at mange muslimer spiser svinekød. jeg vil tro det er en promille. For selv om man ikke er meget religiøs, er det trods alt en meget stor synd, og man er jo (hvis man er vokset op som muslim) altid fået at vide at det er "urent" så derfor ser du ikke mange muslimer der spiser svinekød. Så jeg ville have noget andet klar også.

Når det er en dansker der er konveteret, er de ofte meget troede. Islam leves jo ikke kun efter hjertet men også efter bogen. Der er mange leveregler og hvis man vælger at konveterer så er det jo fordi man ønsker at leve 100 procent efter koranen. At der så er nogle der måske mere gør det fordi hun har fundet en mand og får hun skal have lov at blive gift med manden (fra forældrenes side, eller manden måske vil have det bedre med det) så kan det godt være, at hun er lidt mere "afslappet" med det. Så om hun vil holde jul ved jeg ikke, men det kan man jo altid høre omkring.

Jeg kan også godt forstå du kan være bekymret mht kidnapning. For selv om det heldigvis sjælent sker, så er størstedelen af de børn der blive kidnappet i DK, taget til lande som vi ikke har en aftale med (primært mellemøstlige lande) Men man skal tænke på, at det er mere personen, end religon og kultur. Personligt, ville jeg mere være bekymret for, hvis de får et barn og bliver skilt, at der så kan komme nogle kulturelle forskelle. SÅ længe hun forbliver konvitit er det nok ikke det store problem, men vælger hun sit gl. liv, så er der jo en masse ting der kan komme op: Skal drengebarnet opskæres, hvad med jul og fødselsdage, hvad med det mad der bliver serveret hos mor osv.

Man hører ofte om unge piger der bliver gift som unge med en muslimsk mand, det er ikke altid det holder (kultur forskelle, religion og faktum at de er unge) Men mange holder jo heldigvis også sammen og får et dejligt liv sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.