Jeg kan godt forstå du tænker lidt over det. Det er jo trods alt noget nyt for jeres familie. Jeg er ikke enig med nogle af dem der skriver at mange muslimer spiser svinekød. jeg vil tro det er en promille. For selv om man ikke er meget religiøs, er det trods alt en meget stor synd, og man er jo (hvis man er vokset op som muslim) altid fået at vide at det er "urent" så derfor ser du ikke mange muslimer der spiser svinekød. Så jeg ville have noget andet klar også.
Når det er en dansker der er konveteret, er de ofte meget troede. Islam leves jo ikke kun efter hjertet men også efter bogen. Der er mange leveregler og hvis man vælger at konveterer så er det jo fordi man ønsker at leve 100 procent efter koranen. At der så er nogle der måske mere gør det fordi hun har fundet en mand og får hun skal have lov at blive gift med manden (fra forældrenes side, eller manden måske vil have det bedre med det) så kan det godt være, at hun er lidt mere "afslappet" med det. Så om hun vil holde jul ved jeg ikke, men det kan man jo altid høre omkring.
Jeg kan også godt forstå du kan være bekymret mht kidnapning. For selv om det heldigvis sjælent sker, så er størstedelen af de børn der blive kidnappet i DK, taget til lande som vi ikke har en aftale med (primært mellemøstlige lande) Men man skal tænke på, at det er mere personen, end religon og kultur. Personligt, ville jeg mere være bekymret for, hvis de får et barn og bliver skilt, at der så kan komme nogle kulturelle forskelle. SÅ længe hun forbliver konvitit er det nok ikke det store problem, men vælger hun sit gl. liv, så er der jo en masse ting der kan komme op: Skal drengebarnet opskæres, hvad med jul og fødselsdage, hvad med det mad der bliver serveret hos mor osv.
Man hører ofte om unge piger der bliver gift som unge med en muslimsk mand, det er ikke altid det holder (kultur forskelle, religion og faktum at de er unge) Men mange holder jo heldigvis også sammen og får et dejligt liv sammen.
Anmeld