Hvor langt ville I gå for at få et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

Meliora

Jeg ville aldrig give op, før lægerne sagde St der ikke var mere at gøre, og i det tilfælde ville jeg adoptere.

Det bliver heldigvis ikke tilfældet her da vi blevet undersøgt og alt er som det skal være:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Amelia<3

Jeg ville går hele vejen for at få et barn. Ville ikke stoppe før jeg fik 2 streger på g-testen . Hvis det ikke lykkedes efter at prøve alt så ville jeg adoptere (STAVES?)

Anmeld

24. oktober 2010

Loa

Jeg kunne ikke forestille mig, ikke at skulle have børn. Jeg har altid vidst at det SKULLE jeg bare.

Og jeg havde forsøgt både med behandling (uanset om det var egen eller offentligt betalt)

Og tror også sagtens jeg kunne finde på at adoptere (dog ville det nok være min sidste løsning....)

Heldigvis er jeg dog blevet velsignet med min egen lille "hjemmelavede" guldklump....

Anmeld

24. oktober 2010

BubbieBear

Jbk skriver:

Ovenpå alle de debatter om brugerbetaling på barnløshedsbehandling, så kommer jeg til at tænke på hvor langt I vil eller ville gå for et barn..hvor mange behandlinger og nederlag man skal igennem før man giver op, eller giver man overhoved op..hvad med adoption, var det en mulighed?

Personligt kunne jeg slet ikek forestille mig at skulle have andet en egne børn, men da jeg sad som barnløs for 15 år siden, der var den del også med inde over, så måske jeg var gået hele vejen...

Hvor langt vil I gå og kunne I have forestillet jer et liv uden børn?

Vi vil gå LANGT. Til verdens ende om nødvendigt

Vi har været igennem det lange ICSI forløb, og står til at skulle igennem endnu et forløb.

Jeg har ikke sat en grænse for hvor meget jeg mener min krop kan holde til. Efter hvert nederlag der har været har vi rejst os igen med endnu mere kampgeist.

Adoption har vi ikke snakket om. Vi er ikke så langt oppe i vores hoveder

Anmeld

25. oktober 2010

MariaJ

For mig handlede det ikke så meget om at få et biologisk barn, som om at blive en familie og dele alle de ressourcer og det overskud vi har fået skrabet sammen med nogen. Jeg følte at vi havde så meget at give, og syntes det virkede meningsløst bare at sørge for sig selv, når nu vi kunne sørge for et barn.

For mig ville adoption være meget nærliggende, hvis det havde været vanskeligt for os at få egne børn. Jeg tror ikke jeg havde haft mod på at hænge i behandlingssystemet ret længe for det virker så utrolig opslidende. Men hvem ved, jeg har heldigvis været forskånet for oplevelsen af ikke at kunne blive gravid, da jeg ønskede det, og måske ville min verden have set helt anderledes ud i den situation.

Anmeld

25. oktober 2010

Diana...

Den synes jeg er svær at svare på. Jeg tror ikke jeg ville gå særlig lang lige nu men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan jeg ville havde det når jeg ældre og ingen børn havde, men nu har jeg jo snart mine 2 børn. 

Hmm hmm hmm har tænkt på det siden igår og jeg ved virkelig ikke hvor langt jeg ville gå men tror ikke jeg ville gå særlig langt ud fra hvordan min liv ser ud og hvordan jeg har det personligt. 

Knus Diana

Anmeld

25. oktober 2010

Bavianis

Dictes mor skriver:

Hele vejen, jeg ville prøve alt også adoption, hvis det var det, der skulle til.

Samme her.

ALT skulle prøves, og jeg ville ikke stoppe før jeg havde en guldklump i armene!!!

Anmeld

25. oktober 2010

Grynt

Hvis jeg stod i den situation, at jeg ikke kunne få børn selv, ville jeg uden tvivl adoptere!! I min verden handler det ikke så meget om hvem har født mit barn, men at jeg er mor til barnet.  

Kh Grynt, som er mor til 4 (biologiske) og moster til 2 (adopteret) børn

Anmeld

25. oktober 2010

Miamaja

Hmm personligt synes jeg der er tilfaelde hvor min graense er naaet naar jeg horer om de ufatteligt mange hundrede tusinde kroner folk bruger paa at faa eget bio barn, paa trods af laegens udsavn om hvor lille chance de har. Paa den anden side, synes jeg ikke jeg skal stille mig til herre over hvor langt andre skal gaa for at faa deres bio barn. Det er jo en hjertesag jeg er absolut imod at folk vaelger adoption som en nodlosning  for ingen born onsker at vaere 'den sidste mulighed'. Nu er det jo saadan at det at vaere gravid og fode, har ALDRIG sagt mig noget og jeg kan derfor klart vaere det foruden

Anmeld

25. oktober 2010

Plysbjørnen

Hmm personligt synes jeg der er tilfaelde hvor min graense er naaet naar jeg horer om de ufatteligt mange hundrede tusinde kroner folk bruger paa at faa eget bio barn, paa trods af laegens udsavn om hvor lille chance de har. Paa den anden side, synes jeg ikke jeg skal stille mig til herre over hvor langt andre skal gaa for at faa deres bio barn. Det er jo en hjertesag jeg er absolut imod at folk vaelger adoption som en nodlosning  for ingen born onsker at vaere 'den sidste mulighed'. Nu er det jo saadan at det at vaere gravid og fode, har ALDRIG sagt mig noget og jeg kan derfor klart vaere det foruden

Du skriver at du ikke forstår hvorfor folk ønsker at bruge flere hundrede tusind på at få biologisk. Det er altså ikke billigere at adoptere se her: Adoption og Samfund

Okay du skal lige klikke ude i siden hvor der står hvad koster det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.