fru-nielsen skriver:
Min datter på 1½ er så stædig en tøs. Vi kæmper en daglig kamp om rugbrødet. Hun vælger selv en mad fra fadet, spiser pålægget og ikke rugbrødet. Her står jeg så fast og der bliver ikke serveret andet før rugbrødet er spist. Men nu har den stædige rad ikke spist rigtig frokost i 14 dage og jeg er ved at blive mør. Jeg har prøvet med forskellige typer rugbrød og smørepålæg af forskellige slags. Hun har ikke tænder på vej og har spist rugbrød før uden problemer.
Hun er mit tredje barn og den absolut mest viljefaste af dem alle.
Ville du opgive kampen og servere noget andet eller skal jeg holde ved?
Man skal jo som bekendt vælge sine kampe, og jeg synes du skal mærke efter i din mave, hvad siger den dig? Er det vigtigt for dig at holde fast, eller er det vigtigere for dig at hun får noget andet?
Det dit spørgsmål går på er jo hvad vi - jeg ville gøre i samme situation.
Jeg er ikke i tvivl -
med min datter (9 år), ville jeg have givet efter, og have serveret noget andet, hun var/er meget tynd, og for hende synes jeg det er vigtigere at hun får noget at spise, frem for at jeg hænger mig i hvem der nu fik sin vilje.
Med min søn (4 år), ville jeg helt klart holde fast i at han ikke skulle have noget andet. Han er ikke af de mindste børn, og der ville ingen skade ske hvis ikke han fik "rigtigt" frokost i 14 dage i træk, så med ham, ville det helt sikkert være en kamp jeg ville tage.
Mærk efter, hvad siger din mavefornemmelse dig? 
Anmeld