Diana... skriver:
Børn lære meget hurtigt at hvis jeg ikke gider spise det så laver min mor bare noget andet og det vil de fleste børn udnytte hvis de ikke lige gider at spise det der bliver serveret. Det er jo en rigtig dårlig vane at lære dem så ender det jo med man skal stå og lave flere forskellige retter mad hver gang.
Det er ganske enkelt noget vås efter min mening.
Børn er lyst og behovsdrevne, men de er ikke nogle små manipulerende bæster som bare vil have andre mennesker til at hoppe og springe for dem.
Efter min mening kan man sagtens lære børn sunde og fornuftige madvaner uden at tvinge dem til at sulte eller spise ting de ikke vil have. Ærligt talt så synes jeg det er ensørgelig mangel på respekt overfor børnenes grænser, og hvordan skal de lære at respektere andres grænser hvis ikke man respekterer deres?
Forslaget med hapsere er efter min mening rigtigt godt, og ellers er der masser af alternativer til rugbrød som man nemt kan servere uden at børnene tager skade af det.
-Men jeg har så også den der fjollede ide at børn også er en slags mennesker og at de derfor skal behandles som sådan nogle 
Anmeld