Ville du stå fast eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

BabyStella!

fru-nielsen skriver:

Min datter på 1½ er så stædig en tøs. Vi kæmper en daglig kamp om rugbrødet. Hun vælger selv en mad fra fadet, spiser pålægget og ikke rugbrødet. Her står jeg så fast og der bliver ikke serveret andet før rugbrødet er spist. Men nu har den stædige rad ikke spist rigtig frokost i 14 dage og jeg er ved at blive mør. Jeg har prøvet med forskellige typer rugbrød og smørepålæg af forskellige slags. Hun har ikke tænder på vej og har spist rugbrød før uden problemer.

Hun er mit tredje barn og den absolut mest viljefaste af dem alle.

Ville du opgive kampen og servere noget andet eller skal jeg holde ved?

Mon hun bare slet ikke kan lide det? Hvad så med rugboller? De virker kanon herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

bette

har ikke lige læst alle svar.. 

men har du prøvet kun at give hende rugbrød med smør..? 

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

fru-nielsen skriver:

Min datter på 1½ er så stædig en tøs. Vi kæmper en daglig kamp om rugbrødet. Hun vælger selv en mad fra fadet, spiser pålægget og ikke rugbrødet. Her står jeg så fast og der bliver ikke serveret andet før rugbrødet er spist. Men nu har den stædige rad ikke spist rigtig frokost i 14 dage og jeg er ved at blive mør. Jeg har prøvet med forskellige typer rugbrød og smørepålæg af forskellige slags. Hun har ikke tænder på vej og har spist rugbrød før uden problemer.

Hun er mit tredje barn og den absolut mest viljefaste af dem alle.

Ville du opgive kampen og servere noget andet eller skal jeg holde ved?

jeg ville bare lade hende spise pålægget, men ville ikke lave noget andet. ville i hver fald vente noget tid, så hun ikke tror hun får sin "vilje"

er sikker på hun nok skal spise det hvis hun er rigtig sulten, eller når hun får lyst igen, men eller kan du jo også se om hun vil have en grovbolle

Anmeld

22. oktober 2010

Stine85

Thalia skriver:

Jeg havde stoppet kampen for 14 dage siden.

mad skal efter min mening aldrig være en kamp, og da særligt ikke for så små børn. Der er igen grund overhovedet til at man SKAL spise rugbrød, der er masser af sunde og fornuftige alternativer, og det vigtigste er at hun spiser og bliver mæt og trives.

Hun skal nok få lyst til rugbrød med tiden, og selv hvis hun ikke gør så tager hun ikke skade af det.

Men mad skal aldrig nogensinde blive et issue på den måde.

Kunne ikke være mere enig!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.