Donoræg..... Hvad er jeres holdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Vidunderligeunger

Jbk skriver:

Min x og jeg fik barn med donorsæd, var lykkelige og glade. Han var 33 år jeg var 22 år. Vi gik fra hinanden da min søn var et år, Han droppede kontakten og det samme gjorde hans familie. Flot, ikke.. Han har endda ytret at han ikke føler han får noget ud af de penge han betaler....nå, men dumme mennesker findes jo alle steder, glæder mig over det ikke er hans gener der er gået videre til min søn.

nåååh

Ja det var da godt nok en latterlig holdning til det..

Ikke får noget for pengene?? jamen han kunne da tage del i JERES søns liv, så får han da 10000000 gange tilbage ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Svei

BlyViol skriver:

nåååh

Ja det var da godt nok en latterlig holdning til det..

Ikke får noget for pengene?? jamen han kunne da tage del i JERES søns liv, så får han da 10000000 gange tilbage ...

Nemlig...men jeg er nu kun glad ved han ikke er en del af vores liv, han har vidst ikke noget at bidrage med...

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jbk skriver:

Min x og jeg fik barn med donorsæd, var lykkelige og glade. Han var 33 år jeg var 22 år. Vi gik fra hinanden da min søn var et år, Han droppede kontakten og det samme gjorde hans familie. Flot, ikke.. Han har endda ytret at han ikke føler han får noget ud af de penge han betaler....nå, men dumme mennesker findes jo alle steder, glæder mig over det ikke er hans gener der er gået videre til min søn.

Hold kæft en klaphat!! Får noget for pengene...... Han sku skamme sig!

Anmeld

10. oktober 2010

Vidunderligeunger

Jbk skriver:

Nemlig...men jeg er nu kun glad ved han ikke er en del af vores liv, han har vidst ikke noget at bidrage med...

ja det kan du da have ret i.... 

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

BlyViol skriver:

det er helt sikkert godt!!! og jeg tror også jeg kom til at lyde lidt negativ i mit indlæg, det var ikke meningen...det jeg mener er, at jeg ville nok mangle det der med at "eii, hun har min næse osv", men det er jo også fordi jeg kan sige det nu... SOm sagt tidligere, hvis ikke man KAN selv, så må man jo ty til andre metoder - og hatten af for det

Opfattede det ikke på nogen måder negativt det du skrev....

Anmeld

10. oktober 2010

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Opfattede det ikke på nogen måder negativt det du skrev....

.det var godt

Anmeld

10. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Hold kæft en klaphat!! Får noget for pengene...... Han sku skamme sig!

Ja, han er ikke så heldig....har også ringet på statsforvaltningen for at høre om min x dengang vi boede sammen ikke nok kunne adoptere hans søn selv jeg ikke var gift. Så han vil vidst bare af med udgiften.

Anmeld

2. november 2010

mallehk

Hej med jer

Tillykke til dem der er gravide og tak til dem der donere æg.. Til den anonyme hvor er du blevet behandlet? tænkte bare på hvor der kun er 2 md ventetid...

Kender andre til steder med mindre ventetid på at modtage donoræg...`?

Jeg må nok kaste håndklædet i ringen og indrømme at mine æg har overskredet sidste salgsdato... æv men er nu ved at undersøge alt indenfor donoræg... og steder... bor på sjælland men der er jo ike lange til jylland

tak

mvh mallehk

Anmeld

2. november 2010

mallehk

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har oplevet rigtig mange negative tilbagemeldinger når jeg har fortalt folk at jeg har fået et barn vha. æg fra en anden kvinde. Bla. fra min svigermor som direkte sagde til mig at så ville det jo ikke være mit barn....

Jeg er i den ulykkelige situation at mine egne æg ikke kan befrugtes, hverken af min mands sæd eller donorsæd. Vi har været igennem alverdens kunstige befrugtningsforsøg, uden held. Derfor var vores eneste mulighed for at få "vores egne" børn altså donoræg. Vi blev skrevet på venteliste og modtog efter ca 2 måneder 2 æg som begge blev befrugtet med min mands sæd og derefter sat tilbage. Det førte dog desværre ikke til en graviditet. Vi prøvede igen, modtog igen 2 æg og fik et skønt barn ud af det.

Havde vi ikke modtaget æg ville vi aldrig have fået børn. Adoption er ikke en mulighed for os pga. kronisk sygdom.

I mine øjne er vores barn helt og aldeles mit.... Jeg har båret det i min mave, delt blod med det og født det. Vi elsker det betingelsesløst og det er virkelig vores lille mirakelbarn, og nok osse det eneste vi får. Pengene rækker ikke til endnu et forsøg med donoræg (det koster 40.000 for et enkelt forsøg).

Jeg burde nok være stærk og stå frem og sige "Vi har fået barn vha. donoræg", for i mine øjne er det ikke anderledes end at adoptere. Men jeg har som sagt oplevet så mange negative kommentarer fra folk, at jeg er blevet bange for at være ærlig omkring det. Men der kommer jo et tidspunkt hvor vi er nødt til at tage stilling til om vores barn skal vide at jeg ikke er dets biologiske mor...

Hvad er jeres holdning til donoræg og donorsæd for den sags skyld? Jeg vil gerne have både positive og negative tilbagemeldinger, selvom nogle måske kan være sårende. Jeg har jo selv valgt at oprette tråden. Så kom frisk.

Hej med jer

Tillykke til dem der er gravide og tak til dem der donere æg.. Til den anonyme hvor er du blevet behandlet? tænkte bare på hvor der kun er 2 md ventetid...

Kender andre til steder med mindre ventetid på at modtage donoræg...`?

Jeg må nok kaste håndklædet i ringen og indrømme at mine æg har overskredet sidste salgsdato... æv men er nu ved at undersøge alt indenfor donoræg... og steder... bor på sjælland men der er jo ike lange til jylland

tak

mvh mallehk

Anmeld

2. november 2010

Jarnsaxa

Det er faktisk en enormt spændende og stor debat.

Jeg læser antropologi, og inde for det er det faktisk et meget stort emne, det med biologi vs. socialitet.

Idéen om, at biologien er det eneste bestemmende for familietilhørsforhold er både meget ny og meget vestlig. De fleste u-lande eller andre ikke-industrialiserede lande i verden, har andre opfattelser af, hvad der skaber familie. F.eks. har man i Lankawi en idé om, at den kvinde, der ammer barnet, er barnets mor - og altså ikke den kvinder, der føder barnet. Desuden er familie i deres samfund opfattet som noget der konstant skabes via det at spise måltider sammen. Ja, det er lidt svært at forklare og sammenfatte i sådan et indlæg, men min pointe er, at det for mange samfund i verden er det SOCIALE der tæller, når det kommer til familieforhold.

I den forbindelse vil jeg sige til dig, at det eneste, det kommer an på er, hvordan du selv opfatter dit barn. Hvis du føler, at han/hun er dit barn, jamen så ER det dit barn. Så er det sådan set ligegyldigt, at det ikke er dit æg.

Desuden, på en ren naturvidenskabelig note, så skabes der nogle hormoner i kvinden, når hun bliver gravid, føder og ammer, som påvirker hende og hendes følelser til barnet. Da du selv har gjort disse ting, er det helt klart også en faktor, der er med til at knytte dig med dit barn.

Du ER altså mor til det her barn, og så er det ikke vigtigt at definere HVORDAN du er mor. Og hvis nogen mener noget andet, så er du meget velkommen til at henvise dem til mig. Så vil jeg meget gerne give en lektion i verdens kulturer og familieopfattelser

Selvfølgelig er du ikke, rent blodsmæssigt, barnets oprindelseshav, men det er ikke det, der betyder noget. Biologien er ikke så vigtig, som vi i den vestlige verden tilskriver den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.