Donoræg..... Hvad er jeres holdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

BinaMor

ja selvfølgelig er det dit barn!

og mht tranplation (staves) osv. der undersøger de alligevel ikke ens forældre for. det får man blodprøve osv. selvf. kan der være avelig sygdomme men det vel ikke en meget syg kvinde der lægger sig og donere æg?

nej det er skam dit barn!. vær stolt over det valg du tog! og at jeg heller ikke kunne gøre det selv har egentlig ikke noget med din sag at gøre. er squ mega glad for at der er folk der kan og kan give mennesker som dig en muligehed for at føle hvad livet i virkeligheden handler om.

og du har ikke frarøvet et barns mulighed for biologiske forældre

du har givet et lille frossent æg en mulighed for at blive et liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Det er mig en gåde hvordan nogle mænd ikke er i stand til at elske de børn de selv er med til at sætte i verden! Sådan en far har jeg også, og jeg har ikke set eller snakket med ham siden jeg var 6 år. Jeg er i dag 30. Det er udelukkende hans valg, jeg har forsøgt at genoptage kontakten til ham, men han ønsker det ikke. Han har en "ny" familie, og er overbevist om at jeg bare vil være i vejen.

Det er så en ting at de ikke magter det, det der har gjort mest ondt er når jeg har talt med andre om det og der så har været mennesker der har været helt rystet over at mandne ikke er tilstede i min søns liv, når så de hører min søn er donorbarn. så svarer de FANDME, jamen så er det jo heller ikke hans!!!!!! JO; det er det så, han er bare en sørgelig far der ikke magter det og for min søn er han intet....men helt ærligt, tænk at mennesker ser sådan på det, hvad så med adoptivforældre, skulle ingen af dem så gide børnene hvis de blev skilt.

Men altså, sådanne fordomme og småtbegavede mennesker findes der, det er heldigvis ikke alle, men det skal man alltså også lige forholde sig til, men det er nok mest hårdt for os forældre.

Fatter bare ikke nogle så synes det er ok at droppe sit barn nu det ikke er hans eget barn men bare donorbarn. FØJ.

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

gabriellasmor skriver:

og mht tranplation (staves) osv. der undersøger de alligevel ikke ens forældre for. det får man blodprøve osv. selvf. kan der være avelig sygdomme men det vel ikke en meget syg kvinde der lægger sig og donere æg?

nej det er skam dit barn!. vær stolt over det valg du tog! og at jeg heller ikke kunne gøre det selv har egentlig ikke noget med din sag at gøre. er squ mega glad for at der er folk der kan og kan give mennesker som dig en muligehed for at føle hvad livet i virkeligheden handler om.

Det er rigtig godt skrevet! Og det varmer rigtig meget at nogen har den holdning. For det er sku den største gave i livet at blive forældre. Det er mega hårdt, men det hele værd

Anmeld

10. oktober 2010

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Forstår helt klart dine tanker omkring det. For at være helt ærlig så tror jeg at jeg ville have de samme tanker hvis mine æg duede og jeg havde muligheden for at donere. Ekstremt dobbeltmoralsk at jeg gerne selv vil modtage, men er i tvivl om jeg selv ville kunne donere. Det er noget man skal være 100% afklaret med, og det tror jeg ikke er noget der kommer fra den ene dag til den anden.

nej det tror jeg bestemt heller ikke... 

jeg ville ikke kalde det dobbeltmoralsk. Man kan jo ikke gøre for hvad man har af følelser overfor sådan en situation. 

Jeg ville ikke kunne modtage et æg, da jeg også i den situation, tror jeg da, ville tænke på "hvor er mine træk" for dem er der jo nok ik nogen af :/ men det kan også være man tænker helt anderledes omkring det, hvis man ikke selv kan producere gode æg. 

I hvert fald skal du ikke holde tilbage med at fortælle at jeres barn er kommet via donoræg. Hvis du vil have det til at blive nutarligt, må du snakke om det, som en naturlig ting!!  

Anmeld

10. oktober 2010

Svei

gabriellasmor skriver:

Det er rigtig tit der bliver spurgt ind til sygdomme og min søn fejler ting hvor jeg er ret sikker på det er arvet og jeg har ikke en chance for at få noget af vide.

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

BlyViol skriver:

nej det tror jeg bestemt heller ikke... 

jeg ville ikke kalde det dobbeltmoralsk. Man kan jo ikke gøre for hvad man har af følelser overfor sådan en situation. 

Jeg ville ikke kunne modtage et æg, da jeg også i den situation, tror jeg da, ville tænke på "hvor er mine træk" for dem er der jo nok ik nogen af :/ men det kan også være man tænker helt anderledes omkring det, hvis man ikke selv kan producere gode æg. 

I hvert fald skal du ikke holde tilbage med at fortælle at jeres barn er kommet via donoræg. Hvis du vil have det til at blive nutarligt, må du snakke om det, som en naturlig ting!!  

Nej det er også ofte noget jeg tænker over.... Vores barn får ingen af mine fysiske træk. Men de får jo nok nogle personlighedsmæssige, da det jo er mig der opdrager det. Det er så lige om det er godt eller skidt

Anmeld

10. oktober 2010

Vidunderligeunger

Jbk skriver:

Det er så en ting at de ikke magter det, det der har gjort mest ondt er når jeg har talt med andre om det og der så har været mennesker der har været helt rystet over at mandne ikke er tilstede i min søns liv, når så de hører min søn er donorbarn. så svarer de FANDME, jamen så er det jo heller ikke hans!!!!!! JO; det er det så, han er bare en sørgelig far der ikke magter det og for min søn er han intet....men helt ærligt, tænk at mennesker ser sådan på det, hvad så med adoptivforældre, skulle ingen af dem så gide børnene hvis de blev skilt.

Men altså, sådanne fordomme og småtbegavede mennesker findes der, det er heldigvis ikke alle, men det skal man alltså også lige forholde sig til, men det er nok mest hårdt for os forældre.

Fatter bare ikke nogle så synes det er ok at droppe sit barn nu det ikke er hans eget barn men bare donorbarn. FØJ.

jeg skal lige ha det skåret ud i pap...

Din eks og dig, blev gravide. I var glade?? eller? Men han hoppede fra?  hvordan kan det blive til donorsæd?? forstår det ik..

Anmeld

10. oktober 2010

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Nej det er også ofte noget jeg tænker over.... Vores barn får ingen af mine fysiske træk. Men de får jo nok nogle personlighedsmæssige, da det jo er mig der opdrager det. Det er så lige om det er godt eller skidt

det er helt sikkert godt!!! og jeg tror også jeg kom til at lyde lidt negativ i mit indlæg, det var ikke meningen...det jeg mener er, at jeg ville nok mangle det der med at "eii, hun har min næse osv", men det er jo også fordi jeg kan sige det nu... SOm sagt tidligere, hvis ikke man KAN selv, så må man jo ty til andre metoder - og hatten af for det

Anmeld

10. oktober 2010

Svei

BlyViol skriver:

jeg skal lige ha det skåret ud i pap...

Din eks og dig, blev gravide. I var glade?? eller? Men han hoppede fra?  hvordan kan det blive til donorsæd?? forstår det ik..

Min x og jeg fik barn med donorsæd, var lykkelige og glade. Han var 33 år jeg var 22 år. Vi gik fra hinanden da min søn var et år, Han droppede kontakten og det samme gjorde hans familie. Flot, ikke.. Han har endda ytret at han ikke føler han får noget ud af de penge han betaler....nå, men dumme mennesker findes jo alle steder, glæder mig over det ikke er hans gener der er gået videre til min søn.

Anmeld

10. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Det var jo heller ikke sikkert der havde været npgle træk hvis det var et biobarn.

Min søn ligner slet ikke mig, og ligner helt sikkert frossenpinden som vi kalder ham...og det ved jeg er svært for ham. Tilgengæld siger mange han ligner min far og ved sgu ikke, men det gør min søn glad i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.