Jeg skriver anonymt fordi jeg har oplevet rigtig mange negative tilbagemeldinger når jeg har fortalt folk at jeg har fået et barn vha. æg fra en anden kvinde. Bla. fra min svigermor som direkte sagde til mig at så ville det jo ikke være mit barn....
Jeg er i den ulykkelige situation at mine egne æg ikke kan befrugtes, hverken af min mands sæd eller donorsæd. Vi har været igennem alverdens kunstige befrugtningsforsøg, uden held. Derfor var vores eneste mulighed for at få "vores egne" børn altså donoræg. Vi blev skrevet på venteliste og modtog efter ca 2 måneder 2 æg som begge blev befrugtet med min mands sæd og derefter sat tilbage. Det førte dog desværre ikke til en graviditet. Vi prøvede igen, modtog igen 2 æg og fik et skønt barn ud af det.
Havde vi ikke modtaget æg ville vi aldrig have fået børn. Adoption er ikke en mulighed for os pga. kronisk sygdom.
I mine øjne er vores barn helt og aldeles mit.... Jeg har båret det i min mave, delt blod med det og født det. Vi elsker det betingelsesløst og det er virkelig vores lille mirakelbarn, og nok osse det eneste vi får. Pengene rækker ikke til endnu et forsøg med donoræg (det koster 40.000 for et enkelt forsøg).
Jeg burde nok være stærk og stå frem og sige "Vi har fået barn vha. donoræg", for i mine øjne er det ikke anderledes end at adoptere. Men jeg har som sagt oplevet så mange negative kommentarer fra folk, at jeg er blevet bange for at være ærlig omkring det. Men der kommer jo et tidspunkt hvor vi er nødt til at tage stilling til om vores barn skal vide at jeg ikke er dets biologiske mor...
Hvad er jeres holdning til donoræg og donorsæd for den sags skyld? Jeg vil gerne have både positive og negative tilbagemeldinger, selvom nogle måske kan være sårende. Jeg har jo selv valgt at oprette tråden. Så kom frisk.
Anmeld