Donoræg..... Hvad er jeres holdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Sikker på den ikke var til hende der lavede indlæg over mig

Undskyld undskyld undskyld.... Forkert person jeg citerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

VIPpigen

lotchen skriver:

Min holdning er at det er da helt OK - har selv overvejet at blive donor. Hvorfor skal jeg gå og gemme på en masse æg, når jeg egentlig kun skal bruge 2 af dem?? Men kan ikke helt overskue det med hormonbehandlingen - og så tænker jeg også lidt; hvad hvis Oliver bliver forelsket i en pige, der minder lidt om ham selv?? Uh, bare tanken om at et barn jeg har leveret ægget til lige pludselig er der ved et tilfælde, det er lidt skræmmende. Så jeg ville personligt foretrække at være åben donor, så barnet kan få at vide hvem jeg og min familie er, og kan trække genetisk information hvis han/hun får brug for det.

Godt for jer at I fik jeres lille vidunder og op i numsen med svigermor, hun har da ikke fattet meget af, hvad der gør en forælder til forælder. SELVFØLGELIG er det da jeres barn; det var der da ikke nogen der kunne finde på at sige til adoptiv-forældre. Tsk tsk...

Det samme her. Hvad skal jeg med alle de æg når jeg heller ikke har brug for dem alle

Og det er netop den åbne donation jeg også ville holde på, vidste ikke hvordan reglerne er helt præcis. Men jeg tænker også sygdomsmæssigt. Både for barnets fremtid, men også baggrunden evt fra mig.

Anmeld

8. oktober 2010

VIPpigen

Anonym skriver:

Undskyld undskyld undskyld.... Forkert person jeg citerede

Helt iorden, skulle bare være sikker på det ikke lige var mig...

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

louise4060 skriver:

Jeg synes at det er FANTASTISK at der findes løsninger til par hvor der enten er den ene eller anden faktore der spiller ind for at de ikke kan få børn!

Men mht det med åben/anonym donor kan jeg ikke lige tage stilling til da jeg er sådan lidt ja og nej

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Og glemte da helt i min iver,,,jeg ville aldrig kunne give æg væk, tanken om at der går mine børn rundt et sted, det ville jeg slet ikke kunne leve med.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Min holdning er at det er da helt OK - har selv overvejet at blive donor. Hvorfor skal jeg gå og gemme på en masse æg, når jeg egentlig kun skal bruge 2 af dem?? Men kan ikke helt overskue det med hormonbehandlingen - og så tænker jeg også lidt; hvad hvis Oliver bliver forelsket i en pige, der minder lidt om ham selv?? Uh, bare tanken om at et barn jeg har leveret ægget til lige pludselig er der ved et tilfælde, det er lidt skræmmende. Så jeg ville personligt foretrække at være åben donor, så barnet kan få at vide hvem jeg og min familie er, og kan trække genetisk information hvis han/hun får brug for det.

Godt for jer at I fik jeres lille vidunder og op i numsen med svigermor, hun har da ikke fattet meget af, hvad der gør en forælder til forælder. SELVFØLGELIG er det da jeres barn; det var der da ikke nogen der kunne finde på at sige til adoptiv-forældre. Tsk tsk...

. Tak for ordene. Ved ikke hvorfor andres accept af mig som mor betyder så meget. Har nok noget med min egen usikkerhed omkring det hele at gøre. For selvfølgelig har jeg mange tanker omkring det. De bunder mest af alt i angsten for en dag at blive kasseret som mor.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jbk skriver:

Og glemte da helt i min iver,,,jeg ville aldrig kunne give æg væk, tanken om at der går mine børn rundt et sted, det ville jeg slet ikke kunne leve med.

Godt der er nogen der kan....

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Godt der er nogen der kan....

Ja da. Jeg ville bare gerne selv være der for mine biobørn, det andet kunne jeg ikke bære... synes det er flot dem der kan.

Anmeld

8. oktober 2010

louise8723

Jbk skriver:

Ja da. Jeg ville bare gerne selv være der for mine biobørn, det andet kunne jeg ikke bære... synes det er flot dem der kan.

Selvom jeg er meget for donoræg

så kan jeg faktisk godt følge dig i dine holdninger.

Det er super flot at nogen kan  til det.. Tror bare ikke jeg selv kunne. specielt nu hvor jeg har min søn. Tænk hvis det var ham jeg havde givet væk.

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

louise4060 skriver:

Selvom jeg er meget for donoræg

så kan jeg faktisk godt følge dig i dine holdninger.

Det er super flot at nogen kan  til det.. Tror bare ikke jeg selv kunne. specielt nu hvor jeg har min søn. Tænk hvis det var ham jeg havde givet væk.

Lige netop...mine børn er en del af mig og hører til der....og jeg kunne bare ikke der gik et rundt....men det er godt der er nogen der kan, virkelig fantastisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.