Donoræg..... Hvad er jeres holdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

mor-til-vanessa

jeg synes det er helt i orden at bruge sæd/æg om det er ano eller ej. jeg synes stadig det er i orden. synes det er så dejligt at folk der ikke selv kan få børn kan få det alligevel ved hjælp.

børn er nemlig en kæmpe gave, og syes alle skal have chancen for at opleve det, hvis de vil.

jeg overvejer selv at donere æg, men er bange for hvad de hormoner man skal tage gør ved en. har på ingen måde lyst til at få en masse bumser og tage en masse kg på fordi man skal tage hormoner. så går stadig og tænker over det. skulle man ikke tage hormoner, havde jeg doneret mine æg for lang tid siden.

har endda også overvejet rugemor, men det er jo desværre ulovligt i danmark. jeg synes det var fantastisk at være gravid og ville gerne gøre det for en anden også.

tror ikke at det er sådan man går og tænker på om man har et barn, for man har jo "afskrevet" sig til det. barnet har jo forældre, selvom de ikke er biologiske. ligesom adoptiv børn. synes bare man skal være ærlige overfor dem, så de er klar over det. men jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan se hvem der har doneret æg, når man selv kan vælge når man donere sæd...

det var lidt fra mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Pige2009

VIPpigen skriver:

Jeg er meget positiv over det. Vil faktisk rigtig gerne selv donere æg, og snakkede også med dem ovre på odense universitetshospital sidste år. Det var inden jeg mødte kæresten, og skulle bare have en tid, men så lang nåede jeg aldrig. Så dukkede MANDEN op, og fik ikke taget snakken med ham om det. Og ja nu er jeg så selv gravid. Kan ikke huske hvor aldersgrænsen er, for ellers vil jeg rigtig gerne stadig donere æg, også nu da vi rent faktisk ved at de fungere (måske lidt for godt sammen med mandens sæd).

Men ved du om i har mulighed for på nogen måder at kontakte kvinden som har doneret æg HVIS barnet bliver syg, og evt skal have en transplantation (staves)

Jeg ved jeg aldrig vil se barnet som mit, det er ikke mig der har båret rundt på det i de 9 måneder, og det er ikke mig der har opdraget det, jeg har bare hjulpet et par som brændende ønskede børn, og derfor ville jeg selvfølgelig hvis jeg kunne også hjælpe hvis barnet bliver sygt

Jeg forstår ikke man ser negativt på det, syntes det er alletiders mulighed netop for dem hvor æggene ikke fungere, men selv kan bære dem under deres hjerte.

Jeg har det på nøjagtig samme måde, og jeg ville med glæde også hjælpe andre barnløse

Anmeld

2. november 2010

Chalala85

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har oplevet rigtig mange negative tilbagemeldinger når jeg har fortalt folk at jeg har fået et barn vha. æg fra en anden kvinde. Bla. fra min svigermor som direkte sagde til mig at så ville det jo ikke være mit barn....

Jeg er i den ulykkelige situation at mine egne æg ikke kan befrugtes, hverken af min mands sæd eller donorsæd. Vi har været igennem alverdens kunstige befrugtningsforsøg, uden held. Derfor var vores eneste mulighed for at få "vores egne" børn altså donoræg. Vi blev skrevet på venteliste og modtog efter ca 2 måneder 2 æg som begge blev befrugtet med min mands sæd og derefter sat tilbage. Det førte dog desværre ikke til en graviditet. Vi prøvede igen, modtog igen 2 æg og fik et skønt barn ud af det.

Havde vi ikke modtaget æg ville vi aldrig have fået børn. Adoption er ikke en mulighed for os pga. kronisk sygdom.

I mine øjne er vores barn helt og aldeles mit.... Jeg har båret det i min mave, delt blod med det og født det. Vi elsker det betingelsesløst og det er virkelig vores lille mirakelbarn, og nok osse det eneste vi får. Pengene rækker ikke til endnu et forsøg med donoræg (det koster 40.000 for et enkelt forsøg).

Jeg burde nok være stærk og stå frem og sige "Vi har fået barn vha. donoræg", for i mine øjne er det ikke anderledes end at adoptere. Men jeg har som sagt oplevet så mange negative kommentarer fra folk, at jeg er blevet bange for at være ærlig omkring det. Men der kommer jo et tidspunkt hvor vi er nødt til at tage stilling til om vores barn skal vide at jeg ikke er dets biologiske mor...

Hvad er jeres holdning til donoræg og donorsæd for den sags skyld? Jeg vil gerne have både positive og negative tilbagemeldinger, selvom nogle måske kan være sårende. Jeg har jo selv valgt at oprette tråden. Så kom frisk.

Jeg synes det er fantastisk at man kan få børn på den måde hvis man ikke kan på naturens vegne. Det samme med adoption. Det er ligeså meget dit barn om det er adopteret eller lavet ved donorsæd eller Æg.

Jeg synes det er super flot i har valgt at få donoræg og jeg mener bestemt ikke din svigermors udtale er særlig smagfuld!

Hvis jeg stod i samme situation ville jeg bestemt overveje donoræg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.