Homoseksuelle og børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

mor-til-vanessa

ja det skal de.

jeg synes det skal være ens for alle om det er det her emne eller et andet emne, så synes jeg alle menner er lige om man er homoseksuel eller gul, grøn, eller blå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

millesofie

JA ALLE HAR RET TIL AT FÅ BØRN! (så længe børnene ikke lider under det, dvs feks stofmisbruger og meget svært udviklingshæmmede osv)

Anmeld

7. oktober 2010

klmf

Jeg kan ikke finde et eneste godt argument for at de IKKE skal have nøjagtig samme rettigheder som heteroseksuelle ift. giftermål (OGSÅ i kirken) og adoption.

Anmeld

7. oktober 2010

Diana...

JAAAA det skal de da helt sikker. Min barndoms veninde hun er lesbisk og de har lige fået en lille søn samme  Min onkel er bøsse og ham og hans mand har altid ville havde et barn men det jo ikke så nemt for bøsser men nu de for gamle og fik det ikke. Min bedste ven er bøsse og hvis jeg havde været alene og kunne ville jeg mere end gerne havde hjulpet dem med at få et lille barn men jeg ved med mig selv at det ville jeg ikke. Men jeg håber at de en dag får lov til og adoptere en lille baby. 

Anmeld

7. oktober 2010

Silas&Mille

Jeg har det helt fint med at homoseksuelle kan få børn enten via kunstig befrugtning, adoption eller rugemor.

Min moster er lesbisk og 'gift' med hendes samlever (hedder vist registreret ægteskab). De fik sidste år en søn vha kunstig befrugtning (selv betalt) og han er bare skøn og de er i mine øjne ikke dårligere forældre end andre bare fordi de er to af samme køn.
Og har helt samme holdning som hvis det havde været to mænd. De skal efter mening også have lov til at bruge en rugemor eller have lov til at adoptere på lige fod med heteroseksuelle par.

Det eneste jeg måske har imod det, er at de skal have økonomisk hjælp ligesom heteroseksuelle par, mender er jeg nok lidt splittet og er ikke 100 % sikker på hvad jeg mener/tænker om det.
Jeg ser nemlig ikke homoseksualitet som en sygdom ligesom fx PCO eller andre sygdomme der gør at et heteroseksuelt par ikke sådan lige kan få børn.
bliver nok overrendt lidt med den kommentar, men som skrevet jeg er egentligt ikke 100% sikker på hvad jeg mener om lige det punkt.

Det eneste problem jeg havde med at min moster og hendes samlever skulle have barn var at de fik før mig

Anmeld

7. oktober 2010

Dinna88

LouiseNielsen skriver:

Hejsa

Nu kom jeg lige til at tænke på det med homoseksuelle og børn fordi bøsser blev nævnt i en anden tråd....

Hvad syntes du, skal homoseksuelle have lov til at få børn, fx med hjælp fra en rugmor???

Jeg syntes helt sikkert alle har sin ret til at få børn, uanset om man er til samme køn eller ej... Hvorfor skal den vildeste oplevelse man overhovedet kan få, tages fra folk bare fordi de tænker på en af samme køn? Og de kan være ligeså fantastisk forældre som os andre......

Selvfølgelig skal de da have lov til det, det forekommer mig absurd, at det overhovedet er et spørgsmål der stilles - Det er slet ikke henvendt til dig, du er jo blot trådstarter.

Jeg forstår ikke, at folk kan se det forkerte i det - jeg synes homoseksualitet er lige så naturligt som at være heteroseksuel. 

Anmeld

7. oktober 2010

LouiseNielsen

Dinna88 skriver:

Selvfølgelig skal de da have lov til det, det forekommer mig absurd, at det overhovedet er et spørgsmål der stilles - Det er slet ikke henvendt til dig, du er jo blot trådstarter.

Jeg forstår ikke, at folk kan se det forkerte i det - jeg synes homoseksualitet er lige så naturligt som at være heteroseksuel. 

Jeg er helt overbevist om der sidder rigtig rigtig mange derude som mener homoseksuelle IKKE skal have lov, fordi bla bla bla og en masse grimme ord om homoseksuelle som jeg bare sleeeet ikke vil have over min mund fordi jeg syntes det er så forkert... der sku mennesker som os andre.....

Ej nu sidder jeg og bliver hidsig bare ved tanken om at nogen mennesker er så smålige at de ikke kan se homoseksuelle kan være ligeså gode forældre....

Anmeld

7. oktober 2010

oo

når I skriver homoseksuelle må jeg gå ud fra I mener bøsser, for lesbiske kan skam godt få hjælp til at få børn i dagens danmark - altså lidt endnu

jeg kan ikke se hvorfor seksualitet (indenfor rimelighedens grænser) skulle have nogen indflydelse på om man må "få" børn eller ej. Dog er jeg ikke selv glad ved tanker om rugemødre, så jeg ville nok sige, at adoption var vejen for bøsser eller evt at møde en kvinde/ et lesbisk par at få børnene med.

Anmeld

7. oktober 2010

LouiseNielsen

Tjuhl skriver:

når I skriver homoseksuelle må jeg gå ud fra I mener bøsser, for lesbiske kan skam godt få hjælp til at få børn i dagens danmark - altså lidt endnu

jeg kan ikke se hvorfor seksualitet (indenfor rimelighedens grænser) skulle have nogen indflydelse på om man må "få" børn eller ej. Dog er jeg ikke selv glad ved tanker om rugemødre, så jeg ville nok sige, at adoption var vejen for bøsser eller evt at møde en kvinde/ et lesbisk par at få børnene med.

Var ikke så meget om det er lovligt eller ikke....

Mere folks personlige holdning til det....

Anmeld

7. oktober 2010

dorthemus

Selvfølgelig skal de det!

Forældre egnethed sidder ikke i seksualiteten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.