Hvad arbejder i som?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Natascha

Jeg har været uddannet kok i tre år og inden jeg gik på barsel var jeg køkkenchef...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Chalala85

merichs skriver:

Først blev jeg uddannet salgsassistent med speciale i glas og porcelæn og arbejdede efterfølgende et par år med det. Blev lidt træt af det og blev så uddannet togfører som jeg stadig arbejder som (er dog på barsel nu) Efter snart 2½ år er jeg stadig rigtig glad for jobbet

Det havde jeg godt nokn ikke lige regnet med at læse hehe det var da noget af et karriere skift.

Hvordan bliver man uddannet som togføre????

Anmeld

5. oktober 2010

LinLin

Arbejder - når jeg ikke er på barsel - i en vuggestue i det vestlige Århus (Bispehaven/8210 ); der er ca 80% tosprogede. Skønt sted med gode kolleger og dejlige unger

Anmeld

5. oktober 2010

merichs

Chalala85 skriver:

Det havde jeg godt nokn ikke lige regnet med at læse hehe det var da noget af et karriere skift.

Hvordan bliver man uddannet som togføre????

Det er blandet skole og praktisk. De har lavet om på uddannelsen siden jeg blev færdig så er ikke helt sikker på hvordan det er nu. Men jeg startede ud med skole hvor det primært var sikkerhed der var fokus på. Bl.a hvordan vi evakuere passagere hvis det skulle blive nødvendigt, og hvordan togene er indrettet sikkerhedsmæssigt.

Anmeld

5. oktober 2010

Chalala85

merichs skriver:

Det er blandet skole og praktisk. De har lavet om på uddannelsen siden jeg blev færdig så er ikke helt sikker på hvordan det er nu. Men jeg startede ud med skole hvor det primært var sikkerhed der var fokus på. Bl.a hvordan vi evakuere passagere hvis det skulle blive nødvendigt, og hvordan togene er indrettet sikkerhedsmæssigt.

Det lyder altså spændene. ikke noget alle laver jo. Hvad kræver det? altså uddannelsesbaggrund og hvad er arbejdstiderne? er jo total nys nu.

Anmeld

5. oktober 2010

Mimbi

NO skriver:

Er rigtigt nysgerrig, og I må undskylde hvis der har været en lign. debat  (Mangler bare inspiration til uddannelse mm.)

Jeg selv arbejder fuldtid, og mere til, i en børnetøjsbutik, og for det ikke skal være løgn er der også legetøjsafdeling!  og jeg elsker det!

Hvad med jer? Hvad laver i? 

Lige nu er jeg hjemmegående (har ikke fået noget arbejde siden jeg blev færdig uddannet)

jeg er uddannet på kontor med speciale i regneskab  

Anmeld

5. oktober 2010

JulieE

Jeg er uddannet teater- udstillings- og eventtekniker, men arbejder nu som IT-supporter på et datingsite

Anmeld

5. oktober 2010

merichs

Chalala85 skriver:

Det lyder altså spændene. ikke noget alle laver jo. Hvad kræver det? altså uddannelsesbaggrund og hvad er arbejdstiderne? er jo total nys nu.

Altså DSB har umiddelbart kun 2 krav; At man har bestået 9 klasse og at man er fyldt 21 år. Men derudover skal man igennem en test til selve jobsamtalen (eller det skulle man i hvert fald da jeg blev ansat ) hvorefter de vurdere testens resultat og man kommer ind til en privat samtale.

Mht arbejdstider skal man være indstillet på at det er skiftende arbejdstider og der er weekendarbejde. Lidt afhængig af hvor man har udkørsel fra er der forskellige hold man kan søge ind på- Nogle køre fast morgen-, aften- eller nathold f.eks. Jeg kører i det de kalder reserven så min kørsel er meget blandet (både morgen, aften og nat) og så har jeg fri hver anden weekend.

Du spørger bare hvis der er mere du vil vide

Anmeld

5. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er tekniker og laver computer hjælpemidler til handicappede. BÅde på værksted og i borgenes hjem.

Det er det FEDESTE job i verden Men man kan nok ikke uddanne sig præcis til det jeg er.. Det er ligesom bare summen af alt muligt jeg har lavet i mit liv.

Anmeld

5. oktober 2010

tioyv

blev uddannet bygningsmaler i september 2004 og har arbejdet som det siden..

men har en drøm om og blive bager/konditor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.