Hvad skal jeg gøre?!? Jeg er frustreret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

K&S

Og nu har jeg så læst trådene og jeg kan kun anbefale at få din dreng kigget på af en kiropraktor. Jeg ved ikke om en kranio-sakral terapeut er lige så effektiv, men hvis din søn har låsninger i nakke/ryg kan han ende med bl.a. KISS KIDD syndrom, så kan give varige mén.

Noget andet er at jeg er så heldig at have vundet endnu et barn ned refluks, så hun må slet ikke ligge vandret og så er det altså svært at lægge hende på maven.

Jeg gør det at jeg læner mig tilbage i sofaen så jeg halvt ligger ned og lægger hende på maven af mig, så vi kan kigge på hinanden. Det giver ikke så godt som at hun ligger fladt på maven, men det giver alligevel en del og hun kan holde til at ligger der længere end hvis hun lå på maven.

Farmand har lige været til læge igen med Anton i dag - han ville gerne lige se ham igen, inden han besluttede hvad der evt. skulle gøres (vi sagde, vi havde snakket om kiropraktik). Han kunne godt se, at han lå skævt, men der var intet at mærke, når han bevægede hans led - men vi fik en henvisning til en børnelæge, som skal vurdere, om det er nødvendigt med yderligere behandling  så ham skal jeg ringe til i morgen tidlig...!

Jeg er også begyndt at ligge med Anton på mavsen, så vi kan kigge på hinanden og synes faktisk allerede, jeg kan se en udvikling  og så ligger han meget på maven på puslebordet - vi tager alt tøjet af, for så er han meget mere glad og vil ligge længere på maven, inden han stikker i et hyl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Skouboe

K&S skriver:

Farmand har lige været til læge igen med Anton i dag - han ville gerne lige se ham igen, inden han besluttede hvad der evt. skulle gøres (vi sagde, vi havde snakket om kiropraktik). Han kunne godt se, at han lå skævt, men der var intet at mærke, når han bevægede hans led - men vi fik en henvisning til en børnelæge, som skal vurdere, om det er nødvendigt med yderligere behandling  så ham skal jeg ringe til i morgen tidlig...!

Jeg er også begyndt at ligge med Anton på mavsen, så vi kan kigge på hinanden og synes faktisk allerede, jeg kan se en udvikling  og så ligger han meget på maven på puslebordet - vi tager alt tøjet af, for så er han meget mere glad og vil ligge længere på maven, inden han stikker i et hyl

Det er godt at I får kigget på det. Der er desværre en del læger i DK, der ikke anerkender kiropraktorer - slet ikke til små børn.

Min svoger og svigerinde havde sådan en, hvilket betød at deres datter ikke blev behandlet for KISS KIDD før hun var alvorligt bagefter i sin udvikling. Fx gik der næsten 6 måneder fra hun gik første gang, til hun kunne holde balancen - det er virkeligt skræmmende. Især når det er SÅ let at behandle.

Og den der med ar ligge med dem på maven er bare SÅ god. Dels vil de fleste børn gerne ligge der rimeligt længe og dels kan man ligge og snakke  med dem. De rynker de får i panden når de løfter hovedet er bare SÅ kære

Anmeld

11. oktober 2010

dorthemus

K&S skriver:

SP´en var her i sidste uge - Anton er perfekt, som hun så fint formulerede det, men mente vi lige skulle være opmærksomme på hans baghoved, som var begyndende fladt...!

Nøj, jeg føler mig som en dårlig mor - Anton vil bare ikke ligge på maven og jeg vil jo ikke være skyld i, at han får et fladt baghoved resten af hans liv....! Jeg forsøger at lægge ham på maven hver gang jeg lægger ham fra mig, men han skriger lige så snart han kommer ned - han har de første 5 uger af sin korte levetid haft MEGA ondt i maven og har skreget af smerte, hver gang vi lagde ham på maven - nu er mavsen i orden, men han vil stadig ikke ligge på maven...!

Hvad skal jeg gøre?! Nogle der har nogle tips/tricks?

Jeg er fast besluttet på at gå i "træningslejr", for han skal bare ikke ende ud med et fladt baghoved...! Og alle andre stillinger end på mavsen berører jo på en eller anden måde baghovedet - jeg må "fiksere" hans hoved med puder m.m. om natten, så han ikke kan vende hovedet fra siden og frem - om dagen sover han på siden...!

Håber der er nogle, der kan hjælpe en frustreret og ked mor...!

Katja

Vi har sådan et herhjemme /p>

http://www.lillebi.dk/aktivitetst%c3%a6pper/dreje-og-leget%c3%a6ppe.ashx

Den er til børn over 12 uger...måske en idé??

Anmeld

12. oktober 2010

tinasmor

Når vi lagde hende på blødt underlag blev hun mega sur, når vi lagde hende på helt glat hårdt underlag, blev hun stadigvæk sur, men mindre så det gjrode vi. Og så købte vi et Lamaza Spejl så hun kunne kigge på sig selv, det hjalp også utrolig meget.

Tror du skal, som du gør nu, øve med ham, selv om han bliver sur. Bare mange korte forsøg indtil han venner sig til det.

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

Skouboe skriver:

Det er godt at I får kigget på det. Der er desværre en del læger i DK, der ikke anerkender kiropraktorer - slet ikke til små børn.

Min svoger og svigerinde havde sådan en, hvilket betød at deres datter ikke blev behandlet for KISS KIDD før hun var alvorligt bagefter i sin udvikling. Fx gik der næsten 6 måneder fra hun gik første gang, til hun kunne holde balancen - det er virkeligt skræmmende. Især når det er SÅ let at behandle.

Og den der med ar ligge med dem på maven er bare SÅ god. Dels vil de fleste børn gerne ligge der rimeligt længe og dels kan man ligge og snakke  med dem. De rynker de får i panden når de løfter hovedet er bare SÅ kære

Ja, rynker i panden har lillemanden MANGE af  og det er SÅ kært

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

dorthemus skriver:

Vi har sådan et herhjemme /p>

http://www.lillebi.dk/aktivitetst%c3%a6pper/dreje-og-leget%c3%a6ppe.ashx

Den er til børn over 12 uger...måske en idé??

Jeg har faktisk lige "arvet" sådan en fra en veninde, men kunne ikke finde ud af, hvornår han måtte begynde at ligge der, men fra 12 uger af?!

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

tinasmor skriver:

Når vi lagde hende på blødt underlag blev hun mega sur, når vi lagde hende på helt glat hårdt underlag, blev hun stadigvæk sur, men mindre så det gjrode vi. Og så købte vi et Lamaza Spejl så hun kunne kigge på sig selv, det hjalp også utrolig meget.

Tror du skal, som du gør nu, øve med ham, selv om han bliver sur. Bare mange korte forsøg indtil han venner sig til det.

Vi øver og øver  han ligger faktisk længst på mavsen, når han er nøgen og ligger på puslebordet...! Det er bare toppen, synes han  så nu er han nøgen på puslebordet flere gange om dagen...!

Og så er han begyndt at kunne lide at ligge på mavsen på min mave, så vi kan kigge lidt på hinanden  DEJLIGT...! Mor elsker det

Anmeld

12. oktober 2010

dorthemus

K&S skriver:

Jeg har faktisk lige "arvet" sådan en fra en veninde, men kunne ikke finde ud af, hvornår han måtte begynde at ligge der, men fra 12 uger af?!

Tusind tak for hjælpen

Velbekomme  Ja det mener jeg...men du kan sagtens bruge den uden toppen nu.

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

dorthemus skriver:

Velbekomme  Ja det mener jeg...men du kan sagtens bruge den uden toppen nu.

Hmm, ja det kunne være, jeg skulle prøve at skifte hans hidtil brugte aktivitetstæppe ud med det "nye" - for han har bestemt ikke kunne lide at ligge på det "gamle"

Anmeld

12. oktober 2010

dorthemus

K&S skriver:

Hmm, ja det kunne være, jeg skulle prøve at skifte hans hidtil brugte aktivitetstæppe ud med det "nye" - for han har bestemt ikke kunne lide at ligge på det "gamle"

Det er altid en god idé at udskifte tingene en gang imellem...børn keder sig også hvis der ikke er variation  Jeg havde selv et lille 1x1 m aktivitetstæppe til min lille datter, men nu da hun kan vende sig fra ryg til mave så er det blevet for småt. Så nu har jeg købt et stort 2½ x 1½ meter...så kan hun bare gå i krig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.