Hvad skal jeg gøre?!? Jeg er frustreret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.408 visninger
56 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

K&S

SP´en var her i sidste uge - Anton er perfekt, som hun så fint formulerede det, men mente vi lige skulle være opmærksomme på hans baghoved, som var begyndende fladt...!

Nøj, jeg føler mig som en dårlig mor - Anton vil bare ikke ligge på maven og jeg vil jo ikke være skyld i, at han får et fladt baghoved resten af hans liv....! Jeg forsøger at lægge ham på maven hver gang jeg lægger ham fra mig, men han skriger lige så snart han kommer ned - han har de første 5 uger af sin korte levetid haft MEGA ondt i maven og har skreget af smerte, hver gang vi lagde ham på maven - nu er mavsen i orden, men han vil stadig ikke ligge på maven...!

Hvad skal jeg gøre?! Nogle der har nogle tips/tricks?

Jeg er fast besluttet på at gå i "træningslejr", for han skal bare ikke ende ud med et fladt baghoved...! Og alle andre stillinger end på mavsen berører jo på en eller anden måde baghovedet - jeg må "fiksere" hans hoved med puder m.m. om natten, så han ikke kan vende hovedet fra siden og frem - om dagen sover han på siden...!

Håber der er nogle, der kan hjælpe en frustreret og ked mor...!

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Lightbloom

Hej,

Har du prøvet og lægge ham på siden ??

Det jeg har gjort med mine for og undgå det der er og lægge dem på siden og skifte side hver gang jeg lægger dem.

Hilsen

Dorit

Anmeld

4. oktober 2010

SpunkenJo

Samme problem her i samme alder.

SP rådede mig til at lægge baby på maven på tværs af benene når man fx. Sad på en stol/sofa el. Lign. Så skulle det give tryghed og opfordre til at ligge på maven. Altså træne i at ligge på maven. Det endte med at drengen til sidst helst ville ligge på maven på gulvet ;-)

Go træning!

Anmeld

4. oktober 2010

K&S

Lightbloom skriver:

Hej,

Har du prøvet og lægge ham på siden ??

Det jeg har gjort med mine for og undgå det der er og lægge dem på siden og skifte side hver gang jeg lægger dem.

Hilsen

Dorit

Ja, det har jeg forsøgt, men det vil han bare heller ikke - han bliver MEGET sur MEGET hurtigt

Anmeld

4. oktober 2010

Lady Marion <3

Læg ham på siden , Husk at skifte side ind i mellem  Mine unger har altid ligget på siden pga de har gylpet meget ,,  Du kan folde en pude og lægge i ryggen på ham så han ikke triller om på ryggen .

Anmeld

4. oktober 2010

K&S

SpunkenJo skriver:

Samme problem her i samme alder.

SP rådede mig til at lægge baby på maven på tværs af benene når man fx. Sad på en stol/sofa el. Lign. Så skulle det give tryghed og opfordre til at ligge på maven. Altså træne i at ligge på maven. Det endte med at drengen til sidst helst ville ligge på maven på gulvet ;-)

Go træning!

Det har jeg forsøgt et par gange, men synes han ligger så akavet - skal hans arme være under ham på mine ben eller skal de "bare" hænge foran? Og skal jeg have min egen arm under ham eller?

Håber du forstår mine spørgsmål

Anmeld

4. oktober 2010

K&S

Muffi . skriver:

Læg ham på siden , Husk at skifte side ind i mellem  Mine unger har altid ligget på siden pga de har gylpet meget ,,  Du kan folde en pude og lægge i ryggen på ham så han ikke triller om på ryggen .

Tak for dit svar han ligger på siden, når han sover - men han vil bestemt ikke ligge på siden, når han er vågen - han bliver MEGET sur...!

Anmeld

4. oktober 2010

Lightbloom

Hej,

Måden du også kan træne det på er og lægge ham på maven når han ligger hos dig, eller på siden når han ligger hos dig...

Anmeld

4. oktober 2010

Malthes mor

Jeg har set at man kan købe en pude til at lægge under dem. Ligner en mini udgave af ammepude. Mener den hedder Maipuden, men er ikke sikker. Den skulle eftersigende gøre det mere stabilt for de små at lægge på maven, så de ikke tilter. 

Anmeld

4. oktober 2010

SpunkenJo

K&S skriver:

Det har jeg forsøgt et par gange, men synes han ligger så akavet - skal hans arme være under ham på mine ben eller skal de "bare" hænge foran? Og skal jeg have min egen arm under ham eller?

Håber du forstår mine spørgsmål

Det forstår jeg

der er ikke andet at gøre end at møve lidt rundt og gøre det så behageligt som muligt så ryggen kan blive trænet.

Øvelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.