K&S skriver:
Hejsa 
Tusind tak for dit svar...! Vi har ikke forsøgt med kiropraktor endnu (men har helt sikkert overvejet det). Vi var hos vores egen læge i mandags for at høre hans vurdering (da han ikke synes, vi "bare" skulle gå til kiropraktor med så lille en dreng) - han kunne ikke mærke noget, der skulle "sidde forkert", men henviste os til en børnelæge, som skal vurdere, hvad der vil være bedst for Anton 
Men vi har været til kranio-sakral terapi med lillemanden og det har haft en lille virkning - så det skal vi igen på torsdag (vi havde en tid igår, men Anton skreg fra han blev lagt på briksen og indtil jeg lagde ham i barnevognen igen og begyndte at gå hjem - så terapeuten kunne slet ikke behandle ham) 
Katja
Ved ikke om din læge har forstand på hvordan kiropraktoren bahandler små børn, for det lyder umiddelbart lidt som om han tror de knækker deres ryg og nakke, men det er altså ikke sådan det foregår. Det er på ingen måder noget voldsomt over det, det er en form for massage af nakken og rygsøjlen, det foregår ikke på samme måde som ved voksne..
Jeg vil i hvert fald anbefale det uden tøven, vi havde 3 behandlinger til Sofia og allerede efter den første behandling var hun i bedring.. Ved vores søn mads var vi også først ved en børnelæge, som henviste os til børnefys på sygehuset. Det virker også men er en meget langsommelig proces, det kan tage flere uger/mdr før man kan se forbedringer, sådan var det i hvert fald for os.
Med børnelæge/børnefys tog det os 6 mdr at behandle det skæve hovede, med kiropraktoren tog det 1 behandling på 10 min og så begyndte forbedringerne at ske med det samme.. Så ja jeg er nok ikke den store tilhænger at fys, ikke fordi det ikke virker, men syntees det tager så langtid før der er bedring, og små børn udvikler sig meget på kort tid, så syntes personligt det tager for langtid... 
Nå det var lige mine personlige erfaringer.. Mine børn var låste i nakken, og det er ikke noget man umidelbart kan mærke, med mindre man har forstand på det. Vi opdagede det kun fordi de havde en favorit side at ligge med hovedet, og ikke fordi de ikke kunne dreje hovedet eller lignende.. Grunden der til, er fordi de begge er blevet født hurtigt, og når de er det, har de en tendens til at døje med nakken...