Hvad skal jeg gøre?!? Jeg er frustreret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

K&S

dorthemus skriver:

Det er altid en god idé at udskifte tingene en gang imellem...børn keder sig også hvis der ikke er variation  Jeg havde selv et lille 1x1 m aktivitetstæppe til min lille datter, men nu da hun kan vende sig fra ryg til mave så er det blevet for småt. Så nu har jeg købt et stort 2½ x 1½ meter...så kan hun bare gå i krig

Nu har jeg altså været en "rebel" og lagt Anton i "skålen" allerede, selvom han kun er 11 uger og han har ALDRIG ligget så længe på maven og løftet hovedet så højt

Ih, hvor er jeg bare stolt af min lille mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

dorthemus

K&S skriver:

Nu har jeg altså været en "rebel" og lagt Anton i "skålen" allerede, selvom han kun er 11 uger og han har ALDRIG ligget så længe på maven og løftet hovedet så højt

Ih, hvor er jeg bare stolt af min lille mand

Nej hvor godt...tillykke med den udvikling

Anmeld

16. oktober 2010

michella88

K&S skriver:

SP´en var her i sidste uge - Anton er perfekt, som hun så fint formulerede det, men mente vi lige skulle være opmærksomme på hans baghoved, som var begyndende fladt...!

Nøj, jeg føler mig som en dårlig mor - Anton vil bare ikke ligge på maven og jeg vil jo ikke være skyld i, at han får et fladt baghoved resten af hans liv....! Jeg forsøger at lægge ham på maven hver gang jeg lægger ham fra mig, men han skriger lige så snart han kommer ned - han har de første 5 uger af sin korte levetid haft MEGA ondt i maven og har skreget af smerte, hver gang vi lagde ham på maven - nu er mavsen i orden, men han vil stadig ikke ligge på maven...!

Hvad skal jeg gøre?! Nogle der har nogle tips/tricks?

Jeg er fast besluttet på at gå i "træningslejr", for han skal bare ikke ende ud med et fladt baghoved...! Og alle andre stillinger end på mavsen berører jo på en eller anden måde baghovedet - jeg må "fiksere" hans hoved med puder m.m. om natten, så han ikke kan vende hovedet fra siden og frem - om dagen sover han på siden...!

Håber der er nogle, der kan hjælpe en frustreret og ked mor...!

Katja

Orkede ikke lige at læse de andres svar, så ved ikke om der er et magen til mit, men har du forsøgt med kiropraktor? Det kan jo godt være der er noget der sidder i klemme som så forværres når han bliver lagt på maven.. Vores lille pige nægtede pure at ligge på maven, indtil den dag jeg besluttede mig for at tage hende til kiropraktor. 5 behandlinger, og det har aldrig været et problem lige siden..

Det er jo svært med småbørn, de kan jo ikke vise eller fortælle os når noget gør ondt, og specielt ikke hvis det er nakke eller ryg. vi havde virkelig svært ved at gennemskue at det var hendes nakke der var låst der gjorde hende ked. for hun kunne jo godt bevæge hovedet fra den ene side til den anden..

Men det er mit råd Det skader jo aldrig bare at få tjekket op om der skulle være noget. Det var min indstilling på det givne tidspunkt. Hvis ikke det var det, så havde vi da i hvert fald kunne udelukke noget

Anmeld

16. oktober 2010

K&S

dorthemus skriver:

Nej hvor godt...tillykke med den udvikling

Tak tak

Anmeld

16. oktober 2010

K&S

michella88 skriver:

Orkede ikke lige at læse de andres svar, så ved ikke om der er et magen til mit, men har du forsøgt med kiropraktor? Det kan jo godt være der er noget der sidder i klemme som så forværres når han bliver lagt på maven.. Vores lille pige nægtede pure at ligge på maven, indtil den dag jeg besluttede mig for at tage hende til kiropraktor. 5 behandlinger, og det har aldrig været et problem lige siden..

Det er jo svært med småbørn, de kan jo ikke vise eller fortælle os når noget gør ondt, og specielt ikke hvis det er nakke eller ryg. vi havde virkelig svært ved at gennemskue at det var hendes nakke der var låst der gjorde hende ked. for hun kunne jo godt bevæge hovedet fra den ene side til den anden..

Men det er mit råd Det skader jo aldrig bare at få tjekket op om der skulle være noget. Det var min indstilling på det givne tidspunkt. Hvis ikke det var det, så havde vi da i hvert fald kunne udelukke noget

Hejsa

Tusind tak for dit svar...! Vi har ikke forsøgt med kiropraktor endnu (men har helt sikkert overvejet det). Vi var hos vores egen læge i  mandags for at høre hans vurdering (da han ikke synes, vi "bare" skulle gå til kiropraktor med så lille en dreng) - han kunne ikke mærke noget, der skulle "sidde forkert", men henviste os til en børnelæge, som skal vurdere, hvad der vil være bedst for Anton

Men vi har været til kranio-sakral terapi med lillemanden og det har haft en lille virkning - så det skal vi igen på torsdag (vi havde en tid igår, men Anton skreg fra han blev lagt på briksen og indtil jeg lagde ham i barnevognen igen og begyndte at gå hjem - så terapeuten kunne slet ikke behandle ham)

Katja

Anmeld

17. oktober 2010

bagger26

K&S skriver:

Hejsa

Tusind tak for dit svar...! Vi har ikke forsøgt med kiropraktor endnu (men har helt sikkert overvejet det). Vi var hos vores egen læge i  mandags for at høre hans vurdering (da han ikke synes, vi "bare" skulle gå til kiropraktor med så lille en dreng) - han kunne ikke mærke noget, der skulle "sidde forkert", men henviste os til en børnelæge, som skal vurdere, hvad der vil være bedst for Anton

Men vi har været til kranio-sakral terapi med lillemanden og det har haft en lille virkning - så det skal vi igen på torsdag (vi havde en tid igår, men Anton skreg fra han blev lagt på briksen og indtil jeg lagde ham i barnevognen igen og begyndte at gå hjem - så terapeuten kunne slet ikke behandle ham)

Katja

Ved ikke om din læge har forstand på hvordan kiropraktoren bahandler små børn, for det lyder umiddelbart lidt som om han tror de knækker deres ryg og nakke, men det er altså ikke sådan det foregår. Det er på ingen måder noget voldsomt over det, det er en form for massage af nakken og rygsøjlen, det foregår ikke på samme måde som ved voksne..

Jeg vil i hvert fald anbefale det uden tøven, vi havde 3 behandlinger til Sofia og allerede efter den første behandling var hun i bedring.. Ved vores søn mads var vi også først ved en børnelæge, som henviste os til børnefys på sygehuset. Det virker også men er en meget langsommelig proces, det kan tage flere uger/mdr før man kan se forbedringer, sådan var det i hvert fald for os.

Med børnelæge/børnefys tog det os 6 mdr at behandle det skæve hovede, med kiropraktoren tog det 1 behandling på 10 min og så begyndte forbedringerne at ske med det samme.. Så ja jeg er nok ikke den store tilhænger at fys, ikke fordi det ikke virker, men syntees det tager så langtid før der er bedring, og små børn udvikler sig meget på kort tid, så syntes personligt det tager for langtid...  

Nå det var lige mine personlige erfaringer.. Mine børn var låste i nakken, og det er ikke noget man umidelbart kan mærke, med mindre man har forstand på det. Vi opdagede det kun fordi de havde en favorit side at ligge med hovedet, og ikke fordi de ikke kunne dreje hovedet eller lignende.. Grunden der til, er fordi de begge er blevet født hurtigt, og når de er det, har de en tendens til at døje med nakken...

Anmeld

17. oktober 2010

michella88

K&S skriver:

Hejsa

Katja

Det lyder virkelig som om i skal prøve en kiropraktor. Læger er ikke så meget for dem, og de kan heller ikke mærke ordentligt efter. Vores læge sagde de bare var hokus pokus, og det var altså ikke derfor hun skreg. Men det var det jo så sjovt nok, så er glad for jeg lyttede til min indre stemme i stedet for ham Kranie sekrat ved jeg ikke om er lige så godt, men hvis det hjælper så er der jo nok noget om det,. Men helt klart det er effektivt med en kiropraktor, prøv det Og de kan sagtens tage fra de er nærmest spæd af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.