K&S skriver:
SP´en var her i sidste uge - Anton er perfekt, som hun så fint formulerede det, men mente vi lige skulle være opmærksomme på hans baghoved, som var begyndende fladt...!
Nøj, jeg føler mig som en dårlig mor - Anton vil bare ikke ligge på maven og jeg vil jo ikke være skyld i, at han får et fladt baghoved resten af hans liv....! Jeg forsøger at lægge ham på maven hver gang jeg lægger ham fra mig, men han skriger lige så snart han kommer ned - han har de første 5 uger af sin korte levetid haft MEGA ondt i maven og har skreget af smerte, hver gang vi lagde ham på maven - nu er mavsen i orden, men han vil stadig ikke ligge på maven...!
Hvad skal jeg gøre?! Nogle der har nogle tips/tricks?
Jeg er fast besluttet på at gå i "træningslejr", for han skal bare ikke ende ud med et fladt baghoved...! Og alle andre stillinger end på mavsen berører jo på en eller anden måde baghovedet - jeg må "fiksere" hans hoved med puder m.m. om natten, så han ikke kan vende hovedet fra siden og frem - om dagen sover han på siden...!
Håber der er nogle, der kan hjælpe en frustreret og ked mor...!
Katja
Vi havde osse problemer med at få Celina til at ligge på maven.. Det ville hun bare ikke , uanset hvad vi gjorde , så endte det abre i et skrigeri.!! Så hun fik et meget flast baghovede ( som så er rettet ud nu )
Men jeg trænede hende i at ligge på maven flere gange om natten , med skrigeri og hele pivtøjet.
Den måde der virkede her & som fik Celina til at Elske at ligge på maven var : At du lægger hende på maven på dine knæ , hvor du nærmest (tvinger) hende til at støtte sig på sine arme , og den måde kommer op
Den virkede her 
Mht fladtbaghovede , så kan denne pude hjælpe meget 
http://www.babadut.dk/product/50/
Held & lykke 
Knus Bellinda