Min søn led også af fladt baghoved da han var spæd, faktisk i det sundhedsplejersken kategoriserer som grad 3, hvilket krævede handling... Frederik ville heller ikke ligge på maven, og skreg som en gal når han skulle det... Han havde samtidig meget svært ved at løfte hovedet særlig højt fra det underlag han nu lå på... Vi fik derfor besøg af en ergoterapeut gennem kommunen, som skulle hjælpe os... Beskeden fra hende var at vi var for bløde, og bare skulle være noget mere kontante overfor ham - vi snakker et lille barn på ca. 8 uger her... Der synes jeg det var svært at acceptere sådan et svar fra hende, når jeg nu fornemmede i min mave at der var et eller andet galt
jeg gik ind og googlede noget om fladt baghoved og kranio-sakral-terapi, og fandt frem til kiropraktor karina gyrst fra nyborg.
www.lavminryg.nu
hun har bare været guld værd for os!!! Det viste sig at jeg havde en lille dreng, der var låst i højre side af nakken, og to steder i bækkenet... så tror da pokker at han ikke ville ligge på maven!!! tror vi var gennem 3-4 behandlinger, så lå han gladeligt på maven!! allerede efter den første behandling var der fremskridt!!! nu går han til kontrol derovre 1 gang om året, og skal gøre det indtil han er 6 år - men vurderingen er, at han nu rent motorisk er et halvt år foran hans jævnaldrende 
så når den lille bebs jeg venter kommer til verden, skal den også tjekkes, så vi kan forebygge et skævt hoved og et barn der er ked af det!!!
De laver forresten en madras og pude der skulle afhjælpe at barnet ville få fladt baghoved...
Håber du finder ud af hvad der hjælper lige for dig og dit barn!!
Knus Birthe
Anmeld