Hvad skal jeg gøre?!? Jeg er frustreret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2010

K&S

Ni-ko-li-ne skriver:

prøv at lægge dig med ham på din mave, så i ligger og kigger på hinanden:0)

eller prøv at lægge dig på gulvet mens han ligger der:0)

du er ikke en dårlig mor søde ven! nogle børn har letteret ved at få fladt kranie end andre, og han har jo haft ondt i mavsen... men nu tager du konsekvensen og gør noget ved det... Det er præcis sådan man er en rigtig god mor!

Tak for dit søde svar

Vi var hos egen læge i går og fik konstateret kolik  men var også hos en kranio-sakral terapeut og Anton har (for første gang) ville ligge på maven af os og løfte hovedet  og han var faktisk rigtig god...! Terapeuten sagde, han var meget spændt i musklerne under hagen, så det kunne måske være årsagen til, at han ikke har ville løfte hovedet

Hun fik også løsnet op for nogle spændinger i hans venstre hofte/ben og højre arm (den havde han nemlig over hovedet, da han blev født) - så nu ligger han venstre ben ligeså langt ned mod gulvet som højre (det har ellers hele tiden været en smule bøjet) og han har haft højre arm længere oppe over hovedet end nogensinde tidligere  så vi er optimistiske...! Også selvom han bare har skreget hele dagen i dag  

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

CS

noname skriver:

Jeg havde samme problem med at Caroline havde en farvorit side, så hun var skæv på den ene side...

Min svigerinde havde en hjertepude liggende, den har vi så lånt, den sover hun med om natten, om dagen ligger hun uden.

Hendes hoved er nu "rettet" op eller hvad man nu siger...

den kan fås her: http://www.babadut.dk/product/50/?PHPSESSID=92fc5491167c54901cf24beff75af8cb

Jeg kan også kun anbefale hjertepuden  

Anmeld

9. oktober 2010

birthee

Min søn led også af fladt baghoved da han var spæd, faktisk i det sundhedsplejersken kategoriserer som grad 3, hvilket krævede handling... Frederik ville heller ikke ligge på maven, og skreg som en gal når han skulle det... Han havde samtidig meget svært ved at løfte hovedet særlig højt fra det underlag han nu lå på... Vi fik derfor besøg af en ergoterapeut gennem kommunen, som skulle hjælpe os... Beskeden fra hende var at vi var for bløde, og bare skulle være noget mere kontante overfor ham - vi snakker et lille barn på ca. 8 uger her... Der synes jeg det var svært at acceptere sådan et svar fra hende, når jeg nu fornemmede i min mave at der var et eller andet galt  jeg gik ind og googlede noget om fladt baghoved og kranio-sakral-terapi, og fandt frem til kiropraktor karina gyrst fra nyborg.

www.lavminryg.nu

hun har bare været guld værd for os!!! Det viste sig at jeg havde en lille dreng, der var låst i højre side af nakken, og to steder i bækkenet... så tror da pokker at han ikke ville ligge på maven!!! tror vi var gennem 3-4 behandlinger, så lå han gladeligt på maven!! allerede efter den første behandling var der fremskridt!!! nu går han til kontrol derovre 1 gang om året, og skal gøre det indtil han er 6 år - men vurderingen er, at han nu rent motorisk er et halvt år foran hans jævnaldrende

så når den lille bebs jeg venter kommer til verden, skal den også tjekkes, så vi kan forebygge et skævt hoved og et barn der er ked af det!!!

De laver forresten en madras og pude der skulle afhjælpe at barnet ville få fladt baghoved...

Håber du finder ud af hvad der hjælper lige for dig og dit barn!!

Knus Birthe

Anmeld

9. oktober 2010

FrkJensen

Du kan også købe eller låne bogen "Leg med din baby". Her er der forskellige øvelser til børn som ikke så gerne vil ligge på maven. Og en masse andre gode øvelser og lege, som styrker barnets fysik og motorik

Anmeld

9. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

K&S skriver:

Tak for dit søde svar

Vi var hos egen læge i går og fik konstateret kolik  men var også hos en kranio-sakral terapeut og Anton har (for første gang) ville ligge på maven af os og løfte hovedet  og han var faktisk rigtig god...! Terapeuten sagde, han var meget spændt i musklerne under hagen, så det kunne måske være årsagen til, at han ikke har ville løfte hovedet

Hun fik også løsnet op for nogle spændinger i hans venstre hofte/ben og højre arm (den havde han nemlig over hovedet, da han blev født) - så nu ligger han venstre ben ligeså langt ned mod gulvet som højre (det har ellers hele tiden været en smule bøjet) og han har haft højre arm længere oppe over hovedet end nogensinde tidligere  så vi er optimistiske...! Også selvom han bare har skreget hele dagen i dag  

Katja

det er godt at høre at i er på vej mod en løsning af problemet:0)

jeg ønsker jer held og lykke... og krydser fingre for at det lille pus snart holder om med at have ondt og skrige!!

knus

Anmeld

9. oktober 2010

Skouboe

K&S skriver:

SP´en var her i sidste uge - Anton er perfekt, som hun så fint formulerede det, men mente vi lige skulle være opmærksomme på hans baghoved, som var begyndende fladt...!

Nøj, jeg føler mig som en dårlig mor - Anton vil bare ikke ligge på maven og jeg vil jo ikke være skyld i, at han får et fladt baghoved resten af hans liv....! Jeg forsøger at lægge ham på maven hver gang jeg lægger ham fra mig, men han skriger lige så snart han kommer ned - han har de første 5 uger af sin korte levetid haft MEGA ondt i maven og har skreget af smerte, hver gang vi lagde ham på maven - nu er mavsen i orden, men han vil stadig ikke ligge på maven...!

Hvad skal jeg gøre?! Nogle der har nogle tips/tricks?

Jeg er fast besluttet på at gå i "træningslejr", for han skal bare ikke ende ud med et fladt baghoved...! Og alle andre stillinger end på mavsen berører jo på en eller anden måde baghovedet - jeg må "fiksere" hans hoved med puder m.m. om natten, så han ikke kan vende hovedet fra siden og frem - om dagen sover han på siden...!

Håber der er nogle, der kan hjælpe en frustreret og ked mor...!

Katja

Jeg har ikke læst hvad de andre har skrevet, men min den store pige havde rigtigt ondt i maven de første par måneder og vores SP anbefalede at vi lagde hende på siden og sove, fordi det er rart at krumme sig sammen hvis maven gør ondt.

Det har vi gjort siden, og så lagt en bamse i den side hun vendte hovedet, og næste gang hun skulle sove, har vi vendt hende den anden vej, og selvom hun har været refluksbarn og ikke har måttet ligge på maven overhovedet, har der ikke været skyggen af fladt baghoved.

Anmeld

9. oktober 2010

Skouboe

Og nu har jeg så læst trådene og jeg kan kun anbefale at få din dreng kigget på af en kiropraktor. Jeg ved ikke om en kranio-sakral terapeut er lige så effektiv, men hvis din søn har låsninger i nakke/ryg kan han ende med bl.a. KISS KIDD syndrom, så kan give varige mén.

Noget andet er at jeg er så heldig at have vundet endnu et barn ned refluks, så hun må slet ikke ligge vandret og så er det altså svært at lægge hende på maven.

Jeg gør det at jeg læner mig tilbage i sofaen så jeg halvt ligger ned og lægger hende på maven af mig, så vi kan kigge på hinanden. Det giver ikke så godt som at hun ligger fladt på maven, men det giver alligevel en del og hun kan holde til at ligger der længere end hvis hun lå på maven.

Anmeld

10. oktober 2010

Barbamama

K&S skriver:

Tak tak tak for svaret  jeg er også begyndt at lade ham brokke sig lidt og blive en smule sur, inden jeg vender ham fra mave til ryg - for ligeså snart han bliver en smule sur, kæmper han mere og løfter hovedet højere

Super!

Anmeld

11. oktober 2010

K&S

birthee skriver:

Min søn led også af fladt baghoved da han var spæd, faktisk i det sundhedsplejersken kategoriserer som grad 3, hvilket krævede handling... Frederik ville heller ikke ligge på maven, og skreg som en gal når han skulle det... Han havde samtidig meget svært ved at løfte hovedet særlig højt fra det underlag han nu lå på... Vi fik derfor besøg af en ergoterapeut gennem kommunen, som skulle hjælpe os... Beskeden fra hende var at vi var for bløde, og bare skulle være noget mere kontante overfor ham - vi snakker et lille barn på ca. 8 uger her... Der synes jeg det var svært at acceptere sådan et svar fra hende, når jeg nu fornemmede i min mave at der var et eller andet galt  jeg gik ind og googlede noget om fladt baghoved og kranio-sakral-terapi, og fandt frem til kiropraktor karina gyrst fra nyborg.

www.lavminryg.nu

hun har bare været guld værd for os!!! Det viste sig at jeg havde en lille dreng, der var låst i højre side af nakken, og to steder i bækkenet... så tror da pokker at han ikke ville ligge på maven!!! tror vi var gennem 3-4 behandlinger, så lå han gladeligt på maven!! allerede efter den første behandling var der fremskridt!!! nu går han til kontrol derovre 1 gang om året, og skal gøre det indtil han er 6 år - men vurderingen er, at han nu rent motorisk er et halvt år foran hans jævnaldrende

så når den lille bebs jeg venter kommer til verden, skal den også tjekkes, så vi kan forebygge et skævt hoved og et barn der er ked af det!!!

De laver forresten en madras og pude der skulle afhjælpe at barnet ville få fladt baghoved...

Håber du finder ud af hvad der hjælper lige for dig og dit barn!!

Knus Birthe

Tak for dit lange svar

Farmand har lige været til læge igen med Anton i dag - han ville gerne lige se ham igen, inden han besluttede hvad der evt. skulle gøres (vi sagde, vi havde snakket om kiropraktik). Han kunne godt se, at han lå skævt, men der var intet at mærke, når han bevægede hans led - men vi fik en henvisning til en børnelæge, som skal vurdere, om det er nødvendigt med yderligere behandling  så ham skal jeg ringe til i morgen tidlig...!

Anmeld

11. oktober 2010

K&S

FrkJensen skriver:

Du kan også købe eller låne bogen "Leg med din baby". Her er der forskellige øvelser til børn som ikke så gerne vil ligge på maven. Og en masse andre gode øvelser og lege, som styrker barnets fysik og motorik

Tak tak  den har jeg også hørt godt om, så den må jeg have fingrene i...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.