Supermarked ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2010

Moar2011

Naannaa87 skriver:

Jeg arbejdede i en meget stor grønt afdeling i kvickly i københavn da jeg var gravid.. Der var utrolig mange tunge løft, og synes ikke der blev taget specielt hensyn til mig.. Jeg blev sygemeldt 1 måned inden min barsel startede da jeg havde mange plukveer og ekstremt ondt i ryggen, og så vuderede lægen det absolut ikke var godt for mig at slæbe alle de kartofler hver dag..

Knus Nanna

- løftet du også så meget da du lige blev gravid? .. så måtte du da også have mange bekymninger om bebs i maven, hvergang du sq løfte ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Moar2011

Sofia skriver:

Kan godt forstå dig, men hvis du kommer i en situation hvor du føler det går ud over dig og babyen, synes jeg helt sikkert du skal sige fra, helbredet kommer i første række, det økonomiske skal nok ordne dig.

- Ja, det gir jeg dig helt ret i - det betyder mest for mig..

Er jo alene, manden og jeg bor ikke sammen endnu :s ..

Anmeld

25. september 2010

Na-Wi

Babyklar skriver:

- løftet du også så meget da du lige blev gravid? .. så måtte du da også have mange bekymninger om bebs i maven, hvergang du sq løfte ..

Kartoflerne vejer 15 kg pr sæk og gulerødder var endnu værre.. alt det løftede jeg fra start til slut.. det værste var at min chef tit sagde at han ikke var tilfreds med hvad jeg lavede og han kunne ikke forstå at det var super hårdt både for mig og baby.. men jo det var en stor bekymring at gå på arbejde hver morgen

Anmeld

25. september 2010

Moar2011

Naannaa87 skriver:

Kartoflerne vejer 15 kg pr sæk og gulerødder var endnu værre.. alt det løftede jeg fra start til slut.. det værste var at min chef tit sagde at han ikke var tilfreds med hvad jeg lavede og han kunne ikke forstå at det var super hårdt både for mig og baby.. men jo det var en stor bekymring at gå på arbejde hver morgen

- What ? - så ska jeg hvis ikke snakke :s - dit er da helt vildt, og han vidste  det da, det gør min chef ikk endnu, før jeg får kontrakten,

Anmeld

25. september 2010

Muffinmor

Baby burde være temmelig sikker inde i din mave når du ikke er længere henne, det med hvor meget man må bære er først senere i graviditeten så tror ikke du skal bekymre dig, så længe du ikke løfter mere end du plejer at gøre. Jeg er studerende og arbejdede i netto ved siden af og jeg bar og løftede som jeg plejede til jeg var 3 mdr henne og havde fået scaning og sådan så jeg ligesom kunne garantere at jeg var gravid.

Herefter MÅTTE jeg ikke bære noget for min chef og nettos egne regler. hvis du har problemer er der helt sikkert nogle du kan ringe til inden for supermarkedet, det kunne jeg, det er en slags sikkerheds repræsentant. Jeg ringede og fik svar på en masse ting, så hvis du føler der ikke bliver taget hensyn til dig kan du altid bare sige at du har snakket med sikkerheds repræsentanterne om det.

Måske har jeg bare været heldig, men jeg har båret og slæbt som jeg plejer, hvordan skal jeg ellers få indkøbsvarende hjem? og jeg har ikke haft ondt.

Knus

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

Babyklar skriver:

- er jeg den eneste herinde, som arbejder i et supermarked, hvor man skal løfte kasser med slik, rødkål, mælk osv osv,.. ville gern høre hvordan det gik/går med jer som gravid osv osv

Hilsen den bekymeret 5+2

Jeg arbejdede i Bilka, da jeg var gravid, og jeg knoklede på lige ind til 4 uger inden fødslen - uden gener

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

Naannaa87 skriver:

Sikke da en padde!

Anmeld

25. september 2010

Na-Wi

Baagøe skriver:

Sikke da en padde!

Meget .. men han var også en ældre herre som ikke syntes at kvinder hører til sådan et sted.. jeg var den eneste kvindelig ansat i den afdeling, så lige meget hvor meget jeg knoklede kunne det aldrig blive som en mand men er heldigvis ude af det nu, og har min dejlige søn hos mig så alt er fint nu

Anmeld

26. september 2010

Isabella_mor

Babyklar skriver:

- er jeg den eneste herinde, som arbejder i et supermarked, hvor man skal løfte kasser med slik, rødkål, mælk osv osv,.. ville gern høre hvordan det gik/går med jer som gravid osv osv

Hilsen den bekymeret 5+2

jeg arbejder i en netto til dagligt... og jeg var selv enormt bekymret...

jeg gjorde det at jeg følte jeg blev nødt til at sige til min chef tidligt i graviditeten at jeg var gravid.. ca 6. uge eller sådan noget.. og så skulle jeg lave sådan en graviditets APV osv... hvor sikkerhedsrep. eller en distrekt chef kom og lavede den med mig.. hvordan graviditetspolitikken i sit supermarked er har jeg jo ikke nogen idé om med mindre det er Dansk supermarked. så er det den samme.. og der kontakter du sådanset bare din sikkerheds representant og gennemgår regler for gravide i firmaet sammen med ham/hende..

nu er jeg så desværre gået hen og blevet sygemeldt fuldtids fra mit arbejde pga mit bækken er noget værre lort som værker og gør ondt.. og det er jeg så resten af tiden frem til barslen tager over.. 

men det er vigtigt at du passer på dig selv og ikke løfter mere end MAX 10 kilo... dvs du må ikke løfte en kasse med rødbeder i glas. eks. eller en kasse mælk...  sørg for at hvis du siger det til chefen at du er gravid nu, at han/hun  hjælper dig med at du laver de opgaver som ikke handler om tynge løft og skub og træk af tunge paller osv... der var de nu meget søde til at vise hensyn til mig på mit arbejde... 

Anmeld

26. september 2010

Moar2011

Roxi skriver:

Baby burde være temmelig sikker inde i din mave når du ikke er længere henne, det med hvor meget man må bære er først senere i graviditeten så tror ikke du skal bekymre dig, så længe du ikke løfter mere end du plejer at gøre. Jeg er studerende og arbejdede i netto ved siden af og jeg bar og løftede som jeg plejede til jeg var 3 mdr henne og havde fået scaning og sådan så jeg ligesom kunne garantere at jeg var gravid.

Herefter MÅTTE jeg ikke bære noget for min chef og nettos egne regler. hvis du har problemer er der helt sikkert nogle du kan ringe til inden for supermarkedet, det kunne jeg, det er en slags sikkerheds repræsentant. Jeg ringede og fik svar på en masse ting, så hvis du føler der ikke bliver taget hensyn til dig kan du altid bare sige at du har snakket med sikkerheds repræsentanterne om det.

Måske har jeg bare været heldig, men jeg har båret og slæbt som jeg plejer, hvordan skal jeg ellers få indkøbsvarende hjem? og jeg har ikke haft ondt.

Knus

- hvordan kan man få en scanning før uge 12? hvem skal man kontakte? - for jeg ku os rigtig godt tænke mig at se liv, så jeg måske ikk bekymere mig så meget igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.