Supermarked ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.363 visninger
52 svar
0 synes godt om
25. september 2010

Moar2011

- er jeg den eneste herinde, som arbejder i et supermarked, hvor man skal løfte kasser med slik, rødkål, mælk osv osv,.. ville gern høre hvordan det gik/går med jer som gravid osv osv

Hilsen den bekymeret 5+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Sofia

Jeg er studerende, men i sommerferien arbejdede jeg i et køkken på et plejehjem, det krævede mange løft af tung service, ølkasser, mad osv. Men jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at løfte rigtigt, gå ordentligt ned i knæ osv og ellers når det blev meget tungt bad jeg andre om at klare "løftet".. Du kan ikke blive fritaget lidt fra løftearbejdet her igennem din graviditet?

Anmeld

25. september 2010

Muffinmus

du må generelt løfte op til omkring 10 kr af gangen i de første 6-7 mdr, derefter kun omkring 4-5 kg af gangen:-)

MEn altså, vi andre sælbte jo også rundt på vores små unger da vi ventede uden at der skete oget som helst med det.

Alt i alt handler det om at lytte til sin krop:-)

Og i øvrigt skal de ved problemer sætte dig til andet arbejde, så som kassen generelt, eller give dig midler til at klare det, f.eks pallevogn eller andet på hjul så du kan tage en ting og løfte af gangen, så bliver vægten fordelt meget mere:-)

Anmeld

25. september 2010

BabyStella!

Babyklar skriver:

- er jeg den eneste herinde, som arbejder i et supermarked, hvor man skal løfte kasser med slik, rødkål, mælk osv osv,.. ville gern høre hvordan det gik/går med jer som gravid osv osv

Hilsen den bekymeret 5+2

Jeg arbejdede i Pas på! En slags Tiger-butik, hvor jeg oz slæbte rundt på kasse hver onsdag, når der kom varer, men da jeg var ca. 7 mdr. henne, kunne jeg ikke løfte dem mere, og måtte kure dem hen ad gulvet

Desværre var skaden sket og jeg måtte gå på barsel 2 mdr. før termin pga. stress og overanstrengelse.

Så pas på dig selv, især når du ikke er længere henne, end du er.

Anmeld

25. september 2010

Moar2011

Sofia skriver:

Jeg er studerende, men i sommerferien arbejdede jeg i et køkken på et plejehjem, det krævede mange løft af tung service, ølkasser, mad osv. Men jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at løfte rigtigt, gå ordentligt ned i knæ osv og ellers når det blev meget tungt bad jeg andre om at klare "løftet".. Du kan ikke blive fritaget lidt fra løftearbejdet her igennem din graviditet?

- det ville være lidt svært, da jeg er nødt til at holde det hemmeligt, indtil elevpladsen er i hus, og det er den , den 1november, og der er jeg ca 12uger henne også..

Anmeld

25. september 2010

Sofia

Babyklar skriver:

- det ville være lidt svært, da jeg er nødt til at holde det hemmeligt, indtil elevpladsen er i hus, og det er den , den 1november, og der er jeg ca 12uger henne også..

Aaaar ja det kan jeg godt se så..  Håber du finder en løsning!!

Anmeld

25. september 2010

Moar2011

BabyStella! skriver:

Jeg arbejdede i Pas på! En slags Tiger-butik, hvor jeg oz slæbte rundt på kasse hver onsdag, når der kom varer, men da jeg var ca. 7 mdr. henne, kunne jeg ikke løfte dem mere, og måtte kure dem hen ad gulvet

Desværre var skaden sket og jeg måtte gå på barsel 2 mdr. før termin pga. stress og overanstrengelse.

Så pas på dig selv, især når du ikke er længere henne, end du er.

- det jo os det der bekymere mig, når jeg ikke er længere henne end jeg er :s

Anmeld

25. september 2010

Moar2011

Sofia skriver:

Aaaar ja det kan jeg godt se så..  Håber du finder en løsning!!

- håber jeg også. - har bare mest lyst til at gå derfra, for at ku passe bedre på mig selv, men så ved jeg bare ikk hvor pengene så ska komme fra.. synes det svært at sq holde det hemmeligt..

Anmeld

25. september 2010

Na-Wi

Jeg arbejdede i en meget stor grønt afdeling i kvickly i københavn da jeg var gravid.. Der var utrolig mange tunge løft, og synes ikke der blev taget specielt hensyn til mig.. Jeg blev sygemeldt 1 måned inden min barsel startede da jeg havde mange plukveer og ekstremt ondt i ryggen, og så vuderede lægen det absolut ikke var godt for mig at slæbe alle de kartofler hver dag..

Knus Nanna

Anmeld

25. september 2010

Sofia

Babyklar skriver:

- håber jeg også. - har bare mest lyst til at gå derfra, for at ku passe bedre på mig selv, men så ved jeg bare ikk hvor pengene så ska komme fra.. synes det svært at sq holde det hemmeligt..

Kan godt forstå dig, men hvis du kommer i en situation hvor du føler det går ud over dig og babyen, synes jeg helt sikkert du skal sige fra, helbredet kommer i første række, det økonomiske skal nok ordne dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.