mit barn er sendt fra helvet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

NatasjaL

puha, det lyder bestemt ikke sjovt, kan desværre ikke sætte mig ind i det. da jeg har to vidundere der bare ligger sig til at sove kl 20 om aftene begge to og har sovet igennem siden de var 1 måned.

kan huske da min datter var i din datters alder blev hun puttet med en flaske vælling, og vi hørte hende aldrig når hun var færdig, lagde hun sig til at sove hun bliver snart 2 og har ikke været bøvl med hende siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Mathilde

Din datter lyder fuldstændig som min datter!!!

Celina er særligt sensitiv, muligvis HSP barn (prøv at google det). Det er virkelig en stor opgave at stå med og man har brug for nogen at snakke med og lette sine tanker til....

Du siger hun altid har været sådan, så derfor tror jeg ikke det er en periode med seperationsangst.

Vi har også kæmpet med at få Celina til at sove. Om natten sover hun hos mig og vil gerne være tæt tæt tæt hele tiden. Hun vil gerne hænge på min arm og helst leve af bryst...

Hvis der ikke er noget fysisk i vejen, synes jeg bestemt det er muligt, at hun er særligt sensitiv. Det hjalp mig MEGET at opdage, at det er derfor Celina er lidt anderledes og mere krævende. Så jeg synes du skal prøve at læse lidt om det....

Og du må gerne skrive til mig privat, hvis du har lyst. Jeg kender alt til dine frustrationer.

Knus!

Anmeld

24. september 2010

*Sofie*

Hmm, jeg sidder og tænker lidt...
Kan du høre på hende om hun er ked eller om det 'bare' er brok, når hun er kommet i seng?
Jeg har selv haft mange perioder med Malou hvor hun bare ikk ville sove. Hun pev lidt, men det meste af det var bare brok brok brok. Og så fik hun altså lov til at ligge/sidde/stå i sengen og brokke sig. Nogen gange slog broklydene over i 'snak' eller 'sang', men lissor snart det slog over i den der 'ai, nu er jeg altså ked af det'-lyd, gik jeg ind til hende, puttede hende og sagde Du skal sove nu, skat, og gik ud igen.
Mit råd er at prøve at lytte lidt til hende Er det ulykkelig gråd eller er det brok?

Anmeld

24. september 2010

tinasmor

Nu er jeg jo ikke ekspert, men jeg synes da at huske, at når man når de 9 måneder så har det da længe været slut med vælling? Det er måske helt individuelt. Men tænker at det måske er tid til noget mere solidt mad? Måske har hun ondt i ørene, eller måske er hun sulten?

(prøv at give maden ca halvaden time før sovetid, da maven har det bedst ved ikke at sove på fuld tid)

Kan du ikke tage til noget babyrytmik/legestue. De fleste kommuner har noget i mange af de lokale kirker.

Måske vil det være en god ide at få hende aktiveret mere. Hvornår skal hun starte i dp/vuggestue.

Det lyder også hårdt, at du ikke har nogen til at hjælpe.

Ofte får man jo kørt det ind i en dårlig ring.

Har du nogen mødregruppe du måske kan mødes med. Lange gåture med barnevogn/klapvogn er ofte hyggeligt sammen med en fra mødregruppen. 

Du siger det bliver værre hvis hun ikke får de 3 lure, men måske er det bare en tilvænding til hun får lært det med de to. og at hun så sover bedre når det kun er to lure.(f.eks kl 9 og kl 13) selvfølgelig afhængig af hvornår hun vågner og går i seng.

Anmeld

24. september 2010

..

Min søn var virkeligt også en mundfuld i den alder så jeg kender det rigtigt godt. Nu er han 15 måneder og SÅ sød, glad og dejlig - vil bare sige at det nok skal blive bedre

Jeg kender godt følelsen af at man ikke magter mere og bare syntes ens unge er belastende. PRØV (ved det er svært) at se om du ikke når du vågner i morgen kan beslutte dig for at det skal være en god dag og at du idag vil være overskudsagtig over for dig selv og din datter - det hjalp mig. Husk også at hun INTET gør for at genere dig selv om det kan føles sådan

Anmeld

24. september 2010

Snefnug1984

Hvad får hun ellers at spise udover vælling?

Umiddelbart vil jeg sige, at hun altså skal til kun at sove 2 lure og at disse så kunne blive lidt længere end de er nu. Hvornår står hun op?

Prøv om du kan begynde at trække hendes første lur til 1-1½ time senere end kl. 9.

Nogle gange må man desværre bare tage kampen med sine børn - for hun ved at hun kan snog sig om din lillefinger!

Anmeld

24. september 2010

Monica

Stop stop... Min søn var nøjagtig som du beskriver... Ring til en ørelæge - ikke bare lægen, men en ørelæge. Min søn skreg som du beskriver i 8 mdr. Da han fik dræn i ørerne hjalp den efetr ca 10 dage... Han blev et helt andet barn. Giv ikke op, vi har gået mange kilometer frem og tilbage m tobias på armen for at få ham til at sove. Græd også om dagen. Men mest om natten når han blev lagt

Ring rundt, find en ørelæge der snart har en tid...

Monica

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Din datter lyder fuldstændig som min datter!!!

Celina er særligt sensitiv, muligvis HSP barn (prøv at google det). Det er virkelig en stor opgave at stå med og man har brug for nogen at snakke med og lette sine tanker til....

Du siger hun altid har været sådan, så derfor tror jeg ikke det er en periode med seperationsangst.

Vi har også kæmpet med at få Celina til at sove. Om natten sover hun hos mig og vil gerne være tæt tæt tæt hele tiden. Hun vil gerne hænge på min arm og helst leve af bryst...

Hvis der ikke er noget fysisk i vejen, synes jeg bestemt det er muligt, at hun er særligt sensitiv. Det hjalp mig MEGET at opdage, at det er derfor Celina er lidt anderledes og mere krævende. Så jeg synes du skal prøve at læse lidt om det....

Og du må gerne skrive til mig privat, hvis du har lyst. Jeg kender alt til dine frustrationer.

Knus!

1000 tak for dit svar jeg har allerede læst lidt om det

Anmeld

24. september 2010

BellaT

Anonym skriver:

ja det ved jeg godt men hvordan

hvordan lægger du din den lille om aftenen??

går du ud af værelset? og hvad hvis hun græder?

jeg har prøvet at gøre således : vi siger godnat hvis der er nogen

så går vi ovenpå og sætter os i stolen jeg lægger hende i mine arme og giver hende vælling og synger 1 sang og gynger frem og tilbage i mens, når hun ikke vil have mere flaske lægger jeg hende ned i seng og siger det er nat nat nu og nu skal mors lille bisse sove (i en kærlig og stille tone) jeg ae'er hende over håret, rejser mig og på vej ud af rummet siger jeg meget stille nat nat (så hun ved at jeg går)

ca når jeg er nået ned af trappen eller lige over ved sofaen så begynder hyler-riet

så er det store spørgsmål hvad gør jeg her ??? skal jeg gå op med det samme lægge hende ned igen (hun står op i sengen) og sige nat nat og gå elller

skal jeg vente et par min og så gå op eller

hvad skal jeg gøre ?? hun kan blive ved i uendelighed men jeg ved ikke hvad der er galt er hun bange (der er ikke for mørkt men heller ikke lyst) har hun ondt (tænder? eller maven)eller er hun bare ikke klar til at give slip på dagen??

det vivler rundt i mit hovedet og hele tiden er jeg i tvivl om at jeg gør det rigtige men jeg lader ikke hende se at jeg har det sådan for har jeg valgt at det er sådan vi gør nu så er det sådan vi bliver ved

så meget har jeg da lært

Jeg synes du skal opgive den "kamp"... Min tryghedssøgende dreng var over et år inden han faldt i søvn på eget værelse. Han faldt altid i søvn hos os nede i stuen og blev så sovende båret op i soveværelset, når vi gik i seng. Og da han så skulle på eget værelse, så kunne han pludselig godt falde i søvn helt alene. Så jeg er ikke bange for det der med dårlige vaner, så lillesøster får næsten samme behandling, selvom hun vist ikke er nær så tryghedssøgende.

Nå, men mit råd: Opgiv "kampen" og bare læs på hende med tryghed. Det er NU, hun er lille og vil putte. Om ikke så mange år er det slut. Hvad laver I om dagen? Er I meget ude og rundt omkring? For så har hun måske mere brug for nogle hjemmedage, hvor I hygger jer, bare jer to.

Og så få tjekket ørerne. Især det der med at hun kan sove i 5-10 min. for derefter at vågne og være ked, lyder rigtig meget som øreproblemer. Vågner hun om natten? Jeg havde selv mellemørebetændelse for et par år siden. Det gør rigtig ONDT!

Helle..

Anmeld

25. september 2010

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Nu er jeg jo ikke ekspert, men jeg synes da at huske, at når man når de 9 måneder så har det da længe været slut med vælling? Det er måske helt individuelt. Men tænker at det måske er tid til noget mere solidt mad? Måske har hun ondt i ørene, eller måske er hun sulten?

(prøv at give maden ca halvaden time før sovetid, da maven har det bedst ved ikke at sove på fuld tid)

Kan du ikke tage til noget babyrytmik/legestue. De fleste kommuner har noget i mange af de lokale kirker.

Måske vil det være en god ide at få hende aktiveret mere. Hvornår skal hun starte i dp/vuggestue.

Det lyder også hårdt, at du ikke har nogen til at hjælpe.

Ofte får man jo kørt det ind i en dårlig ring.

Har du nogen mødregruppe du måske kan mødes med. Lange gåture med barnevogn/klapvogn er ofte hyggeligt sammen med en fra mødregruppen. 

Du siger det bliver værre hvis hun ikke får de 3 lure, men måske er det bare en tilvænding til hun får lært det med de to. og at hun så sover bedre når det kun er to lure.(f.eks kl 9 og kl 13) selvfølgelig afhængig af hvornår hun vågner og går i seng.

hun får aftensmad en time før sengetid og så en flaske vælling lige inden hun skal sove

der er ingen rytmik eller legestue her hvor jeg bor, jeg skal tage virkelig langt for at finde en og det vil tage ca 1 time at nå frem + - vente tid (jeg har ikke kørekort)

min MG gider ikke gå ture og nej jeg har heller ikke nogle venninder (med eller uden børn) der gider være sammen med os i daglig dagen

hun starter snart i vuggestue og jeg på arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.