mit barn er sendt fra helvet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Tror at hun reagerer på at DU er ved at være parat til at hun kan selv. Hun lyder meget morsyg og utryg. Det fortæller mig at der er noget på færde derhjemme. Om det er en stor eller lille ting, såsom at du er ved at få nok eller at hun sov alene i 2uger, ved jeg ikke. Men du skal kigge på dig selv først og fremmest når dit lille barn reagerer pludseligt sådan. Desværre

Måske skal du sætte farten ned eller have hende mere på skødet. Måske droppe de tre lure også så kun to?Og tror ikke du skal stopfodre hende lige inden hun skal ligge ned. Det kan godt være ubehageligt hvis det løber retur. Måske en pude i ryggen i bv til hun er faldet i søvn? Der er mange muligheder med først og fremmest må du gøre op med dig selv om det her er en kamp du ønsker at kæmpe (kan godt afsløre at mht søvn så vinder forældrerne stort set aldrig.)? Eller om du vil prøve at "snyde" hende. Der er lidt forslag ovenfor. Men sådan som det er nu dur jo ikke. Ingen af jer har det rart.

Men jeg vil anbefale dig at du stopper op, tager et par dybe indåndinger og sætter dig med dit barn uden at være irriteret.

tak for de gode ord

desværre har hun altid været sådan det er ikke noget nyt nu kan jeg bare ikke klare det mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Mumto3

Først og fremmest vil jeg anbefale at du får lidt aflastning. Det kan være familie eller 'naboens store pige'  der kommer og går en laaang tur med hende i barnvognen. Så du får et par timer til dig selv!

Dernæst vil jeg sige, at din datter nok afspejler jeres forhold eller dit forhold til hende. Du beskriver hende som et barn fra helvedet, og det kan hun helt sikker mærke. Hun har brug for din kærlighed og din hengivenhed, og det kan du ikke give hende lige nu, fordi du bare har fået nok af hende. Den onde cirkel skal du og I ud af.

Derudover så er det omkring 8-10 mdr alderen at seperationsangsten sætter ind, og hvor babyer generelt gerne vil lege mere, have mere kontakt, dog uden at de kan 'lege' ret meget.

Jeg går ud fra at du er alene med barnet, siden du ikke skriver noget om faren. Har du nogle forældre, der ville kunne tage din datter i en hel weekend? For selvom jeg normalt er imod at være væk fra de små i lang tid, så tænker jeg at I jeres tilfælde, ville de datter have godt at at komme til nogle bedsteforældre der bare overøser hende med kærlighed, helt massivt 24 timer i døgnet i et par dage, og du ville have godt at et pusterum!

Dernæst vil jeg spørge om du har en slynge? Det kan altså hjælpe RIGTIG meget!!! At hun kan få lov til at sidde og putte hos dig, side og falde i søvn og mærke dig, imens du stadig har friheden til at gå lavet noget. Selvom hun er stor, er hun slet ikke for stor til at sidde i en slynge.

Åh, hvor er det synd for jer begge to!!! Ingen har lyst til ikke at kunne holde sit barn ud, og et hvert barn lide under det når det kan mærke at mor ikke orker/gider det. Jeg håber inderligt for jeres begge tos skyld, at I for brudt det mønster og I kan komme til at nyde hinandens selvskab!!!

Anmeld

24. september 2010

mor_sabina

Går i hjemme?

For jeg synes det lyder som min søn da han var ved at være klar til at opleve noget mere, han kedede sig simpelthen, det var en kæmpe lettelse for os begge to da han kom i dp.

Og med søvnen så har vi også perioder hvor han lige skal se om vi nu også skal sove på den måde, så der tror jeg det er vigtigt man holder fast i rutinerne så han forbliver tryg i dem. Så jeg ville forslå at i gk tilbage til det der virkede de to uger og så stå fast ved det lige meget hvor mange gange hun beastemmer sig for at ville lave det om.

Jeg håber i finde ud af det, det er sådan en grim følese når man syes sine børn er frygtelige. Mend et er helt naturligt at blive træt af det

Anmeld

24. september 2010

Diana...

Jeg tror måske du skal prøve at springe den ene lur over så hun mere træt når hun skal ud og sove. Jeg mener ikke min søn røg ud 3 gange på en dag da han var 9 måneder.

Har du fået tjekket øre osv. Har du snakket med din SP. Hvorfor tror du det ville være nemmere med saftevand?

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

BubbieBear skriver:

Prøv at lig hende ned i sengen eller barnevognen.

Lig en hånd på hende Det får hende til at føle sig tryg.

Du kan evt. vugge lidt med barnevognen.

Prøv at se så "ligeglad" ud i ansigtet. Så ved hun at der ikke er noget at komme efter

Det trick virkede ALTID på de børn i den vuggestue jeg arbejdede i som havde tendens til at rejse sig i barnevognen osv.

men hun snor sig rundt så jeg må holde virkelig fast på hende

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Først og fremmest vil jeg anbefale at du får lidt aflastning. Det kan være familie eller 'naboens store pige'  der kommer og går en laaang tur med hende i barnvognen. Så du får et par timer til dig selv!

Dernæst vil jeg sige, at din datter nok afspejler jeres forhold eller dit forhold til hende. Du beskriver hende som et barn fra helvedet, og det kan hun helt sikker mærke. Hun har brug for din kærlighed og din hengivenhed, og det kan du ikke give hende lige nu, fordi du bare har fået nok af hende. Den onde cirkel skal du og I ud af.

Derudover så er det omkring 8-10 mdr alderen at seperationsangsten sætter ind, og hvor babyer generelt gerne vil lege mere, have mere kontakt, dog uden at de kan 'lege' ret meget.

Jeg går ud fra at du er alene med barnet, siden du ikke skriver noget om faren. Har du nogle forældre, der ville kunne tage din datter i en hel weekend? For selvom jeg normalt er imod at være væk fra de små i lang tid, så tænker jeg at I jeres tilfælde, ville de datter have godt at at komme til nogle bedsteforældre der bare overøser hende med kærlighed, helt massivt 24 timer i døgnet i et par dage, og du ville have godt at et pusterum!

Dernæst vil jeg spørge om du har en slynge? Det kan altså hjælpe RIGTIG meget!!! At hun kan få lov til at sidde og putte hos dig, side og falde i søvn og mærke dig, imens du stadig har friheden til at gå lavet noget. Selvom hun er stor, er hun slet ikke for stor til at sidde i en slynge.

Åh, hvor er det synd for jer begge to!!! Ingen har lyst til ikke at kunne holde sit barn ud, og et hvert barn lide under det når det kan mærke at mor ikke orker/gider det. Jeg håber inderligt for jeres begge tos skyld, at I for brudt det mønster og I kan komme til at nyde hinandens selvskab!!!

jeg har desværre ingen jeg kan få hende passet hos overhoved

men nu skal det også siges at jeg prøver virkelig at putte og nusse med hende i løbet af dagen og jeg gemmer mit dårlige humør væk så godt jeg kan men om aftenen kan jeg ikke mere, for der ved jeg at det vil tage mig en time (nogle gange mere) at få hende til at sove og jeg aner ikke hvordan jeg skal få hende til at sove det er nok det der slår mig mest ud jeg aner ikke hvad hun mangler hvad hun søger efter, for hun vil heller ikke være oppe hos mig og putte og hun vil heller ikke ligge i sin seng heller ikke selv om at jeg sidder i en stol ved siden af.. jeg har et par gange i løbet af de 9 mdr givet op og lagt hende i barnevognen og gået en tur, det hjælper heller ikke jeg vandre bare rundt i en time men det hjælper på mig for så får jeg vreden ud gennem gåturen og jeg kan så ae hende og jeg har mere overskud men tit vågner hun så igen nogle timer efter og klart hun gør hun er jo blevet lagt i barnevognen og der ligger hun ikke mere

min mor siger det er noget pjat, at jeg sagens kunne sove selv´om at jeg var lagt et sted og sov videre et andet( ja det er min mor)

jeg tror jeg vil ringe til lægen idag og høre hvad han siger

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Går i hjemme?

For jeg synes det lyder som min søn da han var ved at være klar til at opleve noget mere, han kedede sig simpelthen, det var en kæmpe lettelse for os begge to da han kom i dp.

Og med søvnen så har vi også perioder hvor han lige skal se om vi nu også skal sove på den måde, så der tror jeg det er vigtigt man holder fast i rutinerne så han forbliver tryg i dem. Så jeg ville forslå at i gk tilbage til det der virkede de to uger og så stå fast ved det lige meget hvor mange gange hun beastemmer sig for at ville lave det om.

Jeg håber i finde ud af det, det er sådan en grim følese når man syes sine børn er frygtelige. Mend et er helt naturligt at blive træt af det

ja vi gør

og tak, for ja jeg har det frygteligt

men jeg elsker jo det lille uhyre

Anmeld

24. september 2010

mor_sabina

Anonym skriver:

ja vi gør

og tak, for ja jeg har det frygteligt

men jeg elsker jo det lille uhyre

Hvornår er det meningen i skal starte dp/vug?

Måske en tur i svømmehal, synes det kan køre dem rigtig godt trætte og det er kanon at være tæt på dem. Det kan gøre en dag lidt kortere her. Eller en lang tur i den friske luft. Men prøæv at finde på nogle ting som gør dagen lettere for dig, hvis dit humør bliver bedre smitter det ofte af.

husk lige at du er helt normal, de fleste har altså haft det ligesådan

Anmeld

24. september 2010

Skouboe

Anonym skriver:

jeg har desværre ingen jeg kan få hende passet hos overhoved

men nu skal det også siges at jeg prøver virkelig at putte og nusse med hende i løbet af dagen og jeg gemmer mit dårlige humør væk så godt jeg kan men om aftenen kan jeg ikke mere, for der ved jeg at det vil tage mig en time (nogle gange mere) at få hende til at sove og jeg aner ikke hvordan jeg skal få hende til at sove det er nok det der slår mig mest ud jeg aner ikke hvad hun mangler hvad hun søger efter, for hun vil heller ikke være oppe hos mig og putte og hun vil heller ikke ligge i sin seng heller ikke selv om at jeg sidder i en stol ved siden af.. jeg har et par gange i løbet af de 9 mdr givet op og lagt hende i barnevognen og gået en tur, det hjælper heller ikke jeg vandre bare rundt i en time men det hjælper på mig for så får jeg vreden ud gennem gåturen og jeg kan så ae hende og jeg har mere overskud men tit vågner hun så igen nogle timer efter og klart hun gør hun er jo blevet lagt i barnevognen og der ligger hun ikke mere

min mor siger det er noget pjat, at jeg sagens kunne sove selv´om at jeg var lagt et sted og sov videre et andet( ja det er min mor)

jeg tror jeg vil ringe til lægen idag og høre hvad han siger

Jeg har et dokument om børn og søvn, der hjalp mig rigtigt meget med min datter - hvis du sender mig en PB med en mail-adresse vil jeg gerne sende den til dig.

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Jeg tror måske du skal prøve at springe den ene lur over så hun mere træt når hun skal ud og sove. Jeg mener ikke min søn røg ud 3 gange på en dag da han var 9 måneder.

Har du fået tjekket øre osv. Har du snakket med din SP. Hvorfor tror du det ville være nemmere med saftevand?

det hele bliver meget værre hvis hun ikke får 3 lure

når hun bliver træt så vil hun gerne sutte men hun er meget bestemt så har jeg taget vælling med op (det har jeg altid) men ikke noget andet (evt sojamælk m vanilie) ja så får hun et flip for når hun har tømt vællingen (200-250ml) og jeg ikke har sojaen klar bliver hun sur og hisser sig op, så jeg tror helt klart at saftevand ville hjælpe i flaske på den mindste sut for så kan hun sutte og blive mere træt og samtidigt få noget ud af det også når hun vågner om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.