Gravid + solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Mutti2B

Kirle skriver:

Det står der intet om. Der står i undersøgelsen at det frarådet FORDI det nedbryder folinsyren. Jeg ville ikke lade det komme an på en prøve... Min fremtidige barns nervesystem eller endnu værre rygmarvsbrok er mig mere kært end en brun kulør i et par måneder.

Jeg undrer mig bare over at flere der har fået at vide af deres jordemoder at det er ok, hvis det kan nedbryde så meget folsyre at det vil være direkte farligt?

Men som jeg startede med at skrive: Alt med måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Omerovic

Maja88 skriver:

Hej allesammen!

Må man gerne gå i solarie under sin graviditet. snakker maks en gang månedlig.  Jeg har fået en masse knopper og bumser på ryggen efter jeg er blevet gravid og har erfaringer med fra tidligere at sol kan holde min hud ren..

Men må man. er det mere mere skadeligt end normalt.

Min mor gik i sol med min søster og hun er helt "normal", hun dækkede blot maven til.

Jeg har ikke turede at gå i sol, da jeg har læst at fostervandet kan udtøre.. (jeg ved, det sikker er ved overdrevet brug). men har alligevel valgt det fra 

jeg havde os i starten af graviditeten mange knopper og bumser på ryggen, og det plejer jeg ik. så jeg tror at det er pga, de plejer at blive svedt væk i sol hehee.. Men nu har jeg igenting, (7-9-13) tror at det bliver en vane for kroppen, at den ik får sit dop af sol

Anmeld

22. september 2010

<3

Mutti2B skriver:

Jeg undrer mig bare over at flere der har fået at vide af deres jordemoder at det er ok, hvis det kan nedbryde så meget folsyre at det vil være direkte farligt?

Men som jeg startede med at skrive: Alt med måde

JM er ikke altvidende selvom de gerne vil være det Det er ikke al forskning de får afvide eller skal rådgive ud fra. Det bestemmer sundhedsstyrelsen. Derfor kan det stadig være en god ide at følge den sikre vej bare for at være helt sikker på at man har gjort hvad man kunne for at give sit barn det bedst mulige start på livet.

Anmeld

22. september 2010

Susan1978

Babyklar skriver:

- har hørt at man gern må hvis man dækker maven til med et håndklæde, og man selvf er ligeglad med at have bleg mave så heh ..

men ved ærligt talt ikk om det passer :s

det har jeg så hørt man ikke skal, for så ligger baby og koger endnu mere.. 

men jeg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert.

Anmeld

22. september 2010

Pige2009

Don't do it!

Anmeld

22. september 2010

Maja88

Baagøe skriver:

Don't do it!

hvorfor?

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

Kirle skriver:

JM er ikke altvidende selvom de gerne vil være det Det er ikke al forskning de får afvide eller skal rådgive ud fra. Det bestemmer sundhedsstyrelsen. Derfor kan det stadig være en god ide at følge den sikre vej bare for at være helt sikker på at man har gjort hvad man kunne for at give sit barn det bedst mulige start på livet.

Har sundhedstyrelsen lavet en undersøgelse om det og hvor finder jeg den? Den gad jeg godt læse. Det kan jo være det kan ændre min holdning 

Selvfølgelig skal man gøre sit bedste, men jeg ser det ikke som uansvarligt at tage sol 6 minutter 2 gange om måneden.

Anmeld

22. september 2010

Brams

Jeg ville helt sikkert ikke gøre det, kan godt se at der er en der skriver at der er så mange ting man så ikke må og at os fra biler også er usundt, men det man kan holde sig fra synes jeg man burde.

Vi var på ferie i USA da jeg var gravid og når vi var ved poolen, lå jeg i skyggen selvom jeg da helst ville være i solen, men baby betød bare mere

Anmeld

22. september 2010

Pige2009

Maja88 skriver:

hvorfor?

Huden er meget sårbar under graviditeten, og pigmenteringen kan ændre sig, så huden er ekstra disponeret skadelige forandringer. Det er mest for din egen skyld, selvom det heller ikke kan være rart for baby at ligge og koge undersolen...

Anmeld

22. september 2010

<3

Mutti2B skriver:

Har sundhedstyrelsen lavet en undersøgelse om det og hvor finder jeg den? Den gad jeg godt læse. Det kan jo være det kan ændre min holdning 

Selvfølgelig skal man gøre sit bedste, men jeg ser det ikke som uansvarligt at tage sol 6 minutter 2 gange om måneden.

Det må du selv google dig frem til Jeg har læst det link som der er blevet lagt ind i den her tråd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.