Gravid + solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.996 visninger
57 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Maja88

Hej allesammen!

Må man gerne gå i solarie under sin graviditet. snakker maks en gang månedlig.  Jeg har fået en masse knopper og bumser på ryggen efter jeg er blevet gravid og har erfaringer med fra tidligere at sol kan holde min hud ren..

Men må man. er det mere mere skadeligt end normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

SoffiLine

Der er ingen regler for hvad man må & ikke må.

Jeg går selv i sol, os mere end en gang pr måned. Jeg gør tingene så længe jeg har det godt med det

Overdrevet brug er ikke godt, det er der intet overdrevet brug der er Men det er min mening.

Anmeld

22. september 2010

Baby2010/2013

Jeg vil absolut ikke anbefale det, hold dig hellere fra det  De anbefaler man holder sig fra solarie især under graviditeten da det kan skade fosteret

Anmeld

22. september 2010

Maja88

BabyHope<3 skriver:

Jeg vil absolut ikke anbefale det, hold dig hellere fra det  De anbefaler man holder sig fra solarie især under graviditeten da det kan skade fosteret

står der nogen steder man kan læse om det med solarie kan skade fostret????

Men der er jo også mange gravide som tager på sommerferie. der får de jo også sol- er derfor jeg er i tvivl

Anmeld

22. september 2010

Moar2011

- har hørt at man gern må hvis man dækker maven til med et håndklæde, og man selvf er ligeglad med at have bleg mave så heh ..

men ved ærligt talt ikk om det passer :s

Anmeld

22. september 2010

Maja88

Babyklar skriver:

- har hørt at man gern må hvis man dækker maven til med et håndklæde, og man selvf er ligeglad med at have bleg mave så heh ..

men ved ærligt talt ikk om det passer :s

hehe sikke kønt det kunne se ud hehe... brun krop og hvid mave. hehe bliver meget hurtigt brun

Anmeld

22. september 2010

Moar2011

Maja88 skriver:

hehe sikke kønt det kunne se ud hehe... brun krop og hvid mave. hehe bliver meget hurtigt brun

- heh ja det ville nok ikke se så kønt ud heh :p ..

Anmeld

22. september 2010

SoffiLine

Maja88 skriver:

Men der er jo også mange gravide som tager på sommerferie. der får de jo også sol- er derfor jeg er i tvivl

Hvis man slulle følge alle regler, må man jo nærmest ikke gøre noget.

Os fra biler er os skadeligt, ja hvad er snart ikke skadeligt i dette samfund

Anmeld

22. september 2010

Noneother

BabyHope<3 skriver:

Der er intet belæg for at det kan skade fosteret.
Grunden til at de fraråder det er, at du kan få nogle pigmentproblemer hvis du tager solarie når du er gravid. - og det er i den grad svært at komme af med igen.

Det er ikke alle gravide der får disse pigmenpletter, men det er jo op til den enkelte om man kan leve med risiko/konsekvens.

men igen . fosteret tager ikke skade .

Anmeld

22. september 2010

Baby2010/2013

Maja88 skriver:

Der står lidt her http://www.b-a-b-y.dk/show.asp?ID=377

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.