Gravid + solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Mutti2B

BabyHope<3 skriver:

Jeg vil absolut ikke anbefale det, hold dig hellere fra det  De anbefaler man holder sig fra solarie især under graviditeten da det kan skade fosteret

Hvordan skader det fostret?

I de få minutter man tager sol kan varmen ikke skade. Det er jo ikke værre end at svede under dynen

Grunden til at det ikke anbefales er fordi hormonforandringerne i graviditeten påvirker pigmenteringen, så man kan blive plettet og skjoldet brun. Og de kan være længe om at forsvinde igen efter fødslen og nogle gange forsvinder de aldrig igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Frøken Sørensen

Man skal passe på... Fostervandet kan risikere at blive varmet op og det skal det helst ikke... Så HUSK at dæk maven til hvis du gør det

Jeg gjorde det i starten af min graviditet, men jeg kunne slet ikke holde det ud. Fik det simpelthen så varmt og jeg fik det så dårligt med det... For jeg kunne ikke lade vær med at tænke på om bebs nu tog skade! Så hellere undvære den periode

Ang. dine knopper på ryggen... Har du prøvet at bruge en skrubbehandske hver gang du går bad...? Efter noget tid så vil det aftage og på længere sigt forsvinde! Tålmodighed og så hold det vedlige...

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

Noneother skriver:

Der er intet belæg for at det kan skade fosteret.
Grunden til at de fraråder det er, at du kan få nogle pigmentproblemer hvis du tager solarie når du er gravid. - og det er i den grad svært at komme af med igen.

Det er ikke alle gravide der får disse pigmenpletter, men det er jo op til den enkelte om man kan leve med risiko/konsekvens.

men igen . fosteret tager ikke skade .

He he, du kom før mig

Anmeld

22. september 2010

Baby2010/2013

Mutti2B skriver:

Hvordan skader det fostret?

I de få minutter man tager sol kan varmen ikke skade. Det er jo ikke værre end at svede under dynen

Grunden til at det ikke anbefales er fordi hormonforandringerne i graviditeten påvirker pigmenteringen, så man kan blive plettet og skjoldet brun. Og de kan være længe om at forsvinde igen efter fødslen og nogle gange forsvinder de aldrig igen.

Det er i starten af graviditeten det kan skade fosterets udvikling http://www.b-a-b-y.dk/show.asp?ID=377

Anmeld

22. september 2010

Maja88

Gitte85 skriver:

Man skal passe på... Fostervandet kan risikere at blive varmet op og det skal det helst ikke... Så HUSK at dæk maven til hvis du gør det

Jeg gjorde det i starten af min graviditet, men jeg kunne slet ikke holde det ud. Fik det simpelthen så varmt og jeg fik det så dårligt med det... For jeg kunne ikke lade vær med at tænke på om bebs nu tog skade! Så hellere undvære den periode

Ang. dine knopper på ryggen... Har du prøvet at bruge en skrubbehandske hver gang du går bad...? Efter noget tid så vil det aftage og på længere sigt forsvinde! Tålmodighed og så hold det vedlige...

har bare prøvet alt synes jeg og der kommer bare flere og flere.. og giver mig virkelig dårlig selvtillid. går ikke i kjole hvor man kan se lidt at ryggen mere- selvom jeg ellers gerne ville vise min fine tatoo frem. men har aldrig haft bumser og nu får jeg bumser på ryggen og i ansigtet. går mig virkelig meget på

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

BabyHope<3 skriver:

Det er i starten af graviditeten det kan skade fosterets udvikling http://www.b-a-b-y.dk/show.asp?ID=377

Der står da netop at der endnu ikke er beviser for at det er skadeligt (artiklen er fra 2001)

Regelmæssig brug af solarier er en temmelig ny trend, og der findes derfor ikke så meget forskning omkring deres effekt under graviditet. Der har heller ikke været udført nogen endegyldige studier om, hvordan udsættelse for enten sollys eller kunstige ultraviolette stråler påvirker en baby under udvikling.

Anmeld

22. september 2010

Frøken Sørensen

Maja88 skriver:

har bare prøvet alt synes jeg og der kommer bare flere og flere.. og giver mig virkelig dårlig selvtillid. går ikke i kjole hvor man kan se lidt at ryggen mere- selvom jeg ellers gerne ville vise min fine tatoo frem. men har aldrig haft bumser og nu får jeg bumser på ryggen og i ansigtet. går mig virkelig meget på

Det er desværre meget normalt pga af hormon forandringerne! Jeg døjede rigtig meget med talgknopper på ryggen! De forsvandt heldigvis efter jeg havde født! 

Anmeld

22. september 2010

Frøken Sørensen

Mutti2B skriver:

Der står da netop at der endnu ikke er beviser for at det er skadeligt (artiklen er fra 2001)

Regelmæssig brug af solarier er en temmelig ny trend, og der findes derfor ikke så meget forskning omkring deres effekt under graviditet. Der har heller ikke været udført nogen endegyldige studier om, hvordan udsættelse for enten sollys eller kunstige ultraviolette stråler påvirker en baby under udvikling.

Og det er skadeligt eller ej, så er det jo stadig ikke sundt  Og synes da bare man skal passe på bebser i mave nu hvor man bestemt ikke ved om det kan skade!

Anmeld

22. september 2010

Amso

Jeg har hørt på tv, at nogen havde undersøgt dette emne inde på et universitet.  De var kommet frem til at det ikke skader fosteret, men hvis man fik strækmærker under sin graviditet, kan solarie gør at de ikke er til at komme af med igen. Dette gælder også selv om man ikke nødvendigvis kan se man har fået strækmærker, men først når maven svinder ind, kan man evt. se de skader solen har gjort..

Men hvad med at snakke med apoteket ang. dit problem, de har da mange fikse ting til at tage sådanne noget med.

Sol er heller ikke sundt for dit eget helbred, selv om det kun er en gang månedligt. Det forhæjer chancen for kræft med abnorme procenter.. Kan ikke huske tallet nøjagtigt.

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

Gitte85 skriver:

Og det er skadeligt eller ej, så er det jo stadig ikke sundt  Og synes da bare man skal passe på bebser i mave nu hvor man bestemt ikke ved om det kan skade!

Alt med måde. Så hvis man har lyst til en gang solarie et par gange om måneden så fred være med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.