Gravid + solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Maja88

Amso skriver:

Jeg har hørt på tv, at nogen havde undersøgt dette emne inde på et universitet.  De var kommet frem til at det ikke skader fosteret, men hvis man fik strækmærker under sin graviditet, kan solarie gør at de ikke er til at komme af med igen. Dette gælder også selv om man ikke nødvendigvis kan se man har fået strækmærker, men først når maven svinder ind, kan man evt. se de skader solen har gjort..

Men hvad med at snakke med apoteket ang. dit problem, de har da mange fikse ting til at tage sådanne noget med.

Sol er heller ikke sundt for dit eget helbred, selv om det kun er en gang månedligt. Det forhæjer chancen for kræft med abnorme procenter.. Kan ikke huske tallet nøjagtigt.

ved godt det ikke er sundt at tage solarie uanset om man er gravid eller ej, men er jo så et valg man må tage.

Ja tror også det er talgknopper men derfor er det stadig ikke rart for selvtilliden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Frøken Sørensen

Mutti2B skriver:

Alt med måde. Så hvis man har lyst til en gang solarie et par gange om måneden så fred være med det

Ja selvfølgelig... Jeg gjorde det selv, men kunne slet ikke holde det ud  Så droppede det.!

Anmeld

22. september 2010

Maja88

Gitte85 skriver:

Ja selvfølgelig... Jeg gjorde det selv, men kunne slet ikke holde det ud  Så droppede det.!

hehe jamen så gav det jo sig selv hehe....

men man kan jo prøve det og så se om det holder eller ej

Anmeld

22. september 2010

Margorie

Vil lige slå fast at solarie sol og solen på himlen ikke kan sammenlignes, kunstig sol som solarie jo er, er langt mere skadeligt for kroppen fordi den er så direkte og tæt på.
Når det så er sagt så har jeg fået afvide at så længe man ikke er højgravid kan fosteret ikke tage skade, men fra uge 30 anbefales det at man ikke tar solarie sol, og hvis man alligevel gør skal maven dækkes så fostervandet ikke bliver opvarmet mere end normalt.
Man kan risikere at ens hud nogle steder ikke tar imod solen og det ser ret dumt ud, men det er vist sjældent det sker..

Anmeld

22. september 2010

LilleMor10

Maja88 skriver:

Hej allesammen!

Må man gerne gå i solarie under sin graviditet. snakker maks en gang månedlig.  Jeg har fået en masse knopper og bumser på ryggen efter jeg er blevet gravid og har erfaringer med fra tidligere at sol kan holde min hud ren..

Men må man. er det mere mere skadeligt end normalt.

Min JM sagde det skader på ingen måde barnet, men der er større risiko for pigment forandringer  men hvad jeg kan se siger de fleste jo noget forskelligt, jeg gjorde det ikke, men det var kun fordi jeg ikke spurgte min JM før jeg var i uge 39, smiler 

Anmeld

22. september 2010

lauras*mor*

jeg fik af vide at jeg bare skulle huske at babyen havde det på samme måde som mig selv - altså hvis jeg havde det skide varmt så havde bebs det også, men om det er rigtig eller ej det ved jeg ikke.. men skadeligt er det ikke bevist det er..

mht dine knopper.. altså jeg blev kaldt pizzafjæs da jeg  var gravid.. jeg så forfærdelig ud!!! jeg gik till lægen fordi jeg ikke gad at se så klam ud.. for det var sq klamt.. synes ikke jeg kunne være bekendt at sidde overfor folk der skulle spise for de måtte da miste apppetiten.. jeg fik en roll-on der hedder dalacin.. det er mod akne og vist det eneste præparet som man må bruge når man er gravid.. og det virkede!! meget hurtigt endda.. tror der gik en lille uge da jeg så de første tegn på bedring.. :-) spørg evt. din læge om dette.. kan ikke huske hvad det kostede men jeg fik 2 stk i en pakke og kan huske jeg tænkte: ej det var billigt.. hehe..

held og lykke med det hele..

Knus lauras mor - der selv gik i sol indtil det blev alt for besværligt at komme ud af den..

Anmeld

22. september 2010

<3

Mutti2B skriver:

Hvordan skader det fostret?

I de få minutter man tager sol kan varmen ikke skade. Det er jo ikke værre end at svede under dynen

Grunden til at det ikke anbefales er fordi hormonforandringerne i graviditeten påvirker pigmenteringen, så man kan blive plettet og skjoldet brun. Og de kan være længe om at forsvinde igen efter fødslen og nogle gange forsvinder de aldrig igen.

Ja og bla. UVlys ødelægger folinsyren...

Anmeld

22. september 2010

Maja88

lauras*mor* skriver:

jeg fik af vide at jeg bare skulle huske at babyen havde det på samme måde som mig selv - altså hvis jeg havde det skide varmt så havde bebs det også, men om det er rigtig eller ej det ved jeg ikke.. men skadeligt er det ikke bevist det er..

mht dine knopper.. altså jeg blev kaldt pizzafjæs da jeg  var gravid.. jeg så forfærdelig ud!!! jeg gik till lægen fordi jeg ikke gad at se så klam ud.. for det var sq klamt.. synes ikke jeg kunne være bekendt at sidde overfor folk der skulle spise for de måtte da miste apppetiten.. jeg fik en roll-on der hedder dalacin.. det er mod akne og vist det eneste præparet som man må bruge når man er gravid.. og det virkede!! meget hurtigt endda.. tror der gik en lille uge da jeg så de første tegn på bedring.. :-) spørg evt. din læge om dette.. kan ikke huske hvad det kostede men jeg fik 2 stk i en pakke og kan huske jeg tænkte: ej det var billigt.. hehe..

held og lykke med det hele..

Knus lauras mor - der selv gik i sol indtil det blev alt for besværligt at komme ud af den..

tak for rådet... det vil jeg da lige prøve at forhøre mig om.

Men du fik vel også en velskabt bebser selvom du gik i sol?

Anmeld

22. september 2010

lauras*mor*

Maja88 skriver:

tak for rådet... det vil jeg da lige prøve at forhøre mig om.

Men du fik vel også en velskabt bebser selvom du gik i sol?

det kan du tro jeg gjorde.. :-) lige nu står hun godt nok og skriger som pisket men det er bare fordi hun ikke må slå sin mor... der er vist en der skal i seng...

Knus "verdens ondeste mor" hvis du spørger Laura

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

Kirle skriver:

Ja og bla. UVlys ødelægger folinsyren...

Så er det godt at gravide tager ekstra folsyre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.