Gravid + solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Kvindemin

Jeg har spurgt min læge, og han siger at der ikke er lavet nogle undersøgelser på det. Så jeg skulle bare tage solarie. Han grinte faktis lidt, men om han lyver skal jeg da ikke kunne sige

Dejligt med lidt varme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Mutti2B

Kirle skriver:

Det må du selv google dig frem til Jeg har læst det link som der er blevet lagt ind i den her tråd.

Linket i denne tråd er til en artikel fra 2001 og umiddelbart står der intet om det på Sundhedsstyrelsens hjemmeside nu 

Anmeld

22. september 2010

<3

Mutti2B skriver:

Linket i denne tråd er til en artikel fra 2001 og umiddelbart står der intet om det på Sundhedsstyrelsens hjemmeside nu 

b-a-b-y.dk plejer ellers at have fine referencer.

Anmeld

22. september 2010

noah3006

Jeg kan da godt gå hen og blive lidt øv nu over at havde læst den artikel om sol og solarie, for vi tager til Egypten her d. 21 okt i 14 dage... og jeg har altså ikke tænkt mig at ligge inden døre når jeg er afsted... Sørger nok bare for at få noget godt solcream med. Men man kan da alligevel ikke lade være at tænke lidt mere over det nu hvor man jo står i situationen. men helt ærligt hvad gør Afrikanerene.. ja undskyld mig, men de går da i stegene sol hver dag, kan godt være de evt har en anden hud en os dansker, men vi er jo ikke sat på jorden for slet ikke at må noget. Synes efterhånden jeg er ved at blive paranoid over alt det man ikke må og må. 

Jeg vil selvfølgelig ikke udsætte min bebs for noget jeg kunne undgå, men når det nu er ferie og en man har glædet sig til i laaaang tid, så skal den altså også nyde både med og sol og varme.

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

b-a-b-y.dk plejer ellers at have fine referencer.

Meget har sikkert også ændret sig siden 2001. Jeg kender ikke B-a-b-y.dk(netbaby.dk), men jeg citerer gerne fra artiklen der på intet tidspunkt referer til Sundhedsstyrelsen:

Nogle forundersøgelser tyder på, at der kan være en mulig sammenhæng mellem udsættelse for ultraviolette stråler og mangel på folinsyre. Dette skyldes det faktum, at folinsyre kan nedbrydes af stærkt sollys. I graviditetens første par uger hjælper folinsyre med til at forhindre defekter i nervesystemet hos fosteret.

Selv om yderligere undersøgelser endnu ikke er blevet foretaget, tyder disse forundersøgelser dog på, at intens eller længere tids udsættelse for UV-lys bør undgås lige omkring undfangelsen og i den tidlige graviditet. Efter de første 12 uger af graviditeten er alle den voksende babys større organer udviklede, og dermed er risikoen for skader på fosteret reduceret.

Så du skal ikke bekymre dig, hvis du har tilbragt en stille eftermiddag i solen, men det kan godt være, at du skulle undgå solarier, indtil der er flere forskningsresultater tilgængelige, simpelthen fordi der ikke er nogen, der kan føle sig sikker på, at det ikke indebærer en risiko.

Indtil jeg ser det sort på hvidt at det er direkte skadeligt, så vælger jeg stadigvæk at sige : Alt med måde. Hvad andre gør er op til dem!

Anmeld

23. september 2010

Maja88

bare lige en update...

var ved lægen i dag og spurgte så lige ind til solarie spørgsmålet...

og det må man GERNE!!! Det skader på INGEN måde barnet eller giver pigment forandringer.

så længe det ikke var flere gange dagligt var det lovligt og hans kommentar var:

så længe du har det godt, har baby det godt.

Anmeld

23. september 2010

nvm

SoffiLine skriver:

Der er ingen regler for hvad man må & ikke må.

Jeg går selv i sol, os mere end en gang pr måned. Jeg gør tingene så længe jeg har det godt med det

Overdrevet brug er ikke godt, det er der intet overdrevet brug der er Men det er min mening.

den er jeg med på

Anmeld

23. september 2010

Mutti2B

Maja88 skriver:

bare lige en update...

var ved lægen i dag og spurgte så lige ind til solarie spørgsmålet...

og det må man GERNE!!! Det skader på INGEN måde barnet eller giver pigment forandringer.

så længe det ikke var flere gange dagligt var det lovligt og hans kommentar var:

så længe du har det godt, har baby det godt.

Det var da dejligt at blive beroliget

Men med hensyn til pigmentforandringerne, så forstår jeg ikke at din læge kan sige at man IKKE får det. Jeg har 3 veninder der har fået pigmentforandringer i hovedet af sol. Mørke plamager, der blev mørkere jo brunere de blev (i panden og på overlæben). De 2 af dem har nu flere år efter graviditeten stadig brune plamager, men ikke så mørke som før. Det kan også opstå ved almindelig solbadning.

Men godt at høre at baby ikke tager skade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.