Gravid + solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

dithmer

Maja88 skriver:

Hej allesammen!

Må man gerne gå i solarie under sin graviditet. snakker maks en gang månedlig.  Jeg har fået en masse knopper og bumser på ryggen efter jeg er blevet gravid og har erfaringer med fra tidligere at sol kan holde min hud ren..

Men må man. er det mere mere skadeligt end normalt.

Hej. Du må gerne gå i solarie, og det er IKKE rigtigt at det skader barnet. Strålerne sætter sig kun i det yderste hudlad og er slet ikke i berøring med barnet. Jeg spurgte min egen læge da vi ventede vores 1. datter og hun gav mig grønt lys. Ja det hjælper nemlig på uren hud. Så nyd du varmen med god samvittighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Maja88

dithmer skriver:

Hej. Du må gerne gå i solarie, og det er IKKE rigtigt at det skader barnet. Strålerne sætter sig kun i det yderste hudlad og er slet ikke i berøring med barnet. Jeg spurgte min egen læge da vi ventede vores 1. datter og hun gav mig grønt lys. Ja det hjælper nemlig på uren hud. Så nyd du varmen med god samvittighed.

jamen tror jeg vil finde solen i morgen allerede.... uuuhh glæder mig

Anmeld

22. september 2010

<3

Mutti2B skriver:

Så er det godt at gravide tager ekstra folsyre

UVlyset skelner ikke mellem den almindelige mændge folinsyre også den ekstra... Det er jo ikke sådan at UVlyset siger til sig selv "nåhr det er den ekstra derovre nej den må jeg så ikke røre ved" Det ødelægger al folinsyren...

Anmeld

22. september 2010

Mutti2B

Kirle skriver:

UVlyset skelner ikke mellem den almindelige mændge folinsyre også den ekstra... Det er jo ikke sådan at UVlyset siger til sig selv "nåhr det er den ekstra derovre nej den må jeg så ikke røre ved" Det ødelægger al folinsyren...

Så 5 min sol nedbryder al folsyren i kroppen?

Anmeld

22. september 2010

Belinda83

Da jeg var gravid sisdst fik jeg også at vide at det var farligt for barnet at jeg tog sol, men jeg har fået købt mig bogen: politikens graviditetsbog og da jeg blev gravid i denne omgang her, ville jeg lige undersøge hvad de skrev til det.

De skriver at : gravide må gerne gå i solarium, men med omtanke. Huden er mere sårbar og bliver nemmere skjoldet og uens i huden både i ansigt og på kroppen. Pas på med at blive forbrændt på eventuelle strækmærker, her er huden tyndere og mere sart.

Så i denne her graviditet har jeg altså været i sol med god samvittighed, jeg gør bare det at jeg i stedet for før jeg blev gravid tog jeg ca 12-15 min nu tar jeg ca 5-7 minutter så jeg ikke tager så meget af gangen og derved bliver forbrændt som der er størrer chance for når man er gravid, derved når jeg heller ikke at få det lige så varmt som jeg normalt ville og derfor ville bebsen heller ik få det varmt.

Anmeld

22. september 2010

<3

Mutti2B skriver:

Så 5 min sol nedbryder al folsyren i kroppen?

Det står der intet om. Der står i undersøgelsen at det frarådet FORDI det nedbryder folinsyren. Jeg ville ikke lade det komme an på en prøve... Min fremtidige barns nervesystem eller endnu værre rygmarvsbrok er mig mere kært end en brun kulør i et par måneder.

Anmeld

22. september 2010

Maja88

Kirle skriver:

Det står der intet om. Der står i undersøgelsen at det frarådet FORDI det nedbryder folinsyren. Jeg ville ikke lade det komme an på en prøve... Min fremtidige barns nervesystem eller endnu værre rygmarvsbrok er mig mere kært end en brun kulør i et par måneder.

rygmarvsbrok dannes jo inden for de første 12 uger. men tror skam på hvad du har læst men ja

Anmeld

22. september 2010

<3

Maja88 skriver:

rygmarvsbrok dannes jo inden for de første 12 uger. men tror skam på hvad du har læst men ja

Ja

Anmeld

22. september 2010

Maja88

Kirle skriver:

Ja

men så burde man jo også gerne kunne gå i sol efter uge 12

Anmeld

22. september 2010

<3

Maja88 skriver:

men så burde man jo også gerne kunne gå i sol efter uge 12

Nervesystemet dannes igennem hele graviditeten så vidt jeg ved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.