Til jer der sover med jeres baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Helst ikke

Hi hi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

qp

Baagøe skriver:

... se lige denne artikel, hvor en række britiske forskere har lavet en undersøgelse omkring vuggedød og risikoen samme 
http://politiken.dk/videnskab/809647/sofaen-kan-foere-til-vuggedoed/

K.h. Linda

Som en anden også skriver er der i din artikel tale om forældre der er påvirket af alkohol og/ eller stoffer - disse er jo ude af stand til, at reagere på børnenes faresignaler.... Så tag du det bare helt roligt hehe

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Miamaja skriver:

Nu er der jo tale om at sove i en sofa eller hvis man har drukket eller taget stoffer... og det synes jeg ligesom er indlysende ikke er en god ide. Jeg kendte godt til disse risiko ved at sove med baby og undersogte en del inden jeg bestemte mig endelig for at, at sove med min nyfodte frem til ca.3 mdr. i min seng. Man kan jo kobe en 'co-sleeper' og haefte den ved sin seng, saa er det nemlig sikkert at sove med sin baby og give barnet al den nodvendige og dyrebare tryghed

Jeps! Jeg har aldrig sovet med Laura i min seng, da jeg simpelthen ikke ville få noget søvn. Jeg har dog ammet liggende og enkelte gange er jeg vågnet efter en times tid efter vi begge er faldet i søvn midt under måltidet og så er hun blevet lagt over i sin vugge igen

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

qp skriver:

Som en anden også skriver er der i din artikel tale om forældre der er påvirket af alkohol og/ eller stoffer - disse er jo ude af stand til, at reagere på børnenes faresignaler.... Så tag du det bare helt roligt hehe

I know Har læst hele artiklen og de to eksterne artikler med...

Anmeld

20. september 2010

Tina2

dorthemus skriver:

Jeg tror altså også der er mange fordele ved at gøre det...tror det giver trygge børn. Det kan jeg ihvertfald mærke på Runa. Hun har  perioder hvor hun har brug for at være meget tæt på mig og så ligger vi og holder i hånd...hun snorksover og jeg sover knap så godt

Altså jeg er faktisk mest tryg ved at ha' dem i sengen ved mig....

Da jeg stoppede med at amme Milas da han var 8½ mdr fik han mælkeallergi og vi anede ikke hvad det var:-( Han fik skoldkopper da han var 10 mdr og ville KUN ha' mælk, brækkede sig i vildskab den uge og var total dækket af skoldkopper (immunforsvaret kæmpede jo for at få det mælk ud af hans krop) og han tabte sig knap 1½ kg på den uge:-((((

Jeg ku' overhovedet ikke sove hvis han ikke lå tæt op af mig, for jeg var SÅ bange for ikke at høre han kastede op!!! Så det gav mig total paranoia og jeg havde det simpelthen så dårligt da han sku' på eget værelse da han var 13 mdr..... Men min mand syntes at nu var det tid.......

Jeg nyder at sove med dem og hører dem med det samme når de ligger ved mig....

Er også sikker på det giver trygge børn

Anmeld

20. september 2010

Miamaja

Baagøe skriver:

Jeps! Jeg har aldrig sovet med Laura i min seng, da jeg simpelthen ikke ville få noget søvn. Jeg har dog ammet liggende og enkelte gange er jeg vågnet efter en times tid efter vi begge er faldet i søvn midt under måltidet og så er hun blevet lagt over i sin vugge igen

en co-sleeper er ikke en vugge. den er en del af ens seng naar man vedhaefter den. den giver bare xtra god plads til baby i sengen saa der er endnu mindre mulighed for at mor ligger sig paa sin baby...

Anmeld

20. september 2010

SussieThyssen

Alle mine 3 har on and off sovet i vores seng, når de har haft behov for det, og især når de var syge eller havde perioder med marreridt.
Det gav dem en rolig søvn og den tryghed de har haft brug for.
Hvis der skulle være så stor fare ved at sove ved forældrene, så ville naturfolk nok forlængst være holdt op med det, men de gør det stadig efter milioner af år 

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Miamaja skriver:

en co-sleeper er ikke en vugge. den er en del af ens seng naar man vedhaefter den. den giver bare xtra god plads til baby i sengen saa der er endnu mindre mulighed for at mor ligger sig paa sin baby...

Det ved jeg, men Laura sov altså i sin vugge

Anmeld

20. september 2010

dorthemus

Tina2 skriver:

Altså jeg er faktisk mest tryg ved at ha' dem i sengen ved mig....

Da jeg stoppede med at amme Milas da han var 8½ mdr fik han mælkeallergi og vi anede ikke hvad det var:-( Han fik skoldkopper da han var 10 mdr og ville KUN ha' mælk, brækkede sig i vildskab den uge og var total dækket af skoldkopper (immunforsvaret kæmpede jo for at få det mælk ud af hans krop) og han tabte sig knap 1½ kg på den uge:-((((

Jeg ku' overhovedet ikke sove hvis han ikke lå tæt op af mig, for jeg var SÅ bange for ikke at høre han kastede op!!! Så det gav mig total paranoia og jeg havde det simpelthen så dårligt da han sku' på eget værelse da han var 13 mdr..... Men min mand syntes at nu var det tid.......

Jeg nyder at sove med dem og hører dem med det samme når de ligger ved mig....

Er også sikker på det giver trygge børn

Puha hvor uhyggeligt  Fik han mælkeallergi af mme? Jeg indrømmer også, at det er lige så meget for min skyld at hun sover tæt på mig...nyder at ligge op ad hende og snuse til hende eller ae hende musestille på hånden  Som spæd "glemte" hun nogle gange at trække vejret og kunne sige de skrækkeligste lyde når hun trak vejret igen Så tanken om at hun ikke skal ligge i nærheden af mig er utænkelig, men efterhånden er hun blevet mere urolig så vi ligger ikke længere en hel nat sammen for så får jeg ingen søvn...og så må hun over i sin egen seng der står ved siden af min med den ene side af så den er i niveau med min.

Anmeld

20. september 2010

Jibbe

Vi så en ammevideo på hospitalet... den var norsk og der anbefalede de at babyen sov i sengen hos mor det første stykke tid så de følte sig trygge. Helt modsat det der stod i den folder vi fik udleveret hvor de anbefalede at de sov i vuggen... men vi snakkede med sygeplejersken om det, og hun sagde at de fleste "ulykker" skete når forældrene var påvirkede eller meget overvægtige og derfor ikke kunne føle babyen... så hvis vi var trygge ved det så måtte vi hjertensgerne have Frej i sengen, og der ligger han også halvdelen af natten stadigvæk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.