Hvad kan jeg gøre?! 6 uger og SLEM forstoppelse...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Sisley

K&S skriver:

Anton får Nutramigen, fordi han er allergidisponeret, så er ikke meget for at skifte til "alm." MME.

SKAL der sukker i kamillethe´en? Vi prøvede i går, men uden sukker - vi synes bestemt ikke det virkede... Hvor meget skal de have?

Så vil jeg tror, at du kan bruge Nan HA, men spørg evt. sundhedsplejersken. Bare lige så du kan have det i baghovedet - Stella fik også Nut meget meget kortvarigt. Hun kunne slet ikke tåle det og kastede op hver gang hun fik det. Jeg ved ikke om nogle måske kan få andre maveproblemer...

Hvis baby vil drikke the uden sukker er det fint, men formentlig skal der sukker i theen for at få den ned. Jeg ville starte med 100 mL og 2 g sukker. Hvis det forsvinder på ingen tid, kan du jo prøve 150 mL the med 3 g sukker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

K&S

Sisley skriver:

Så vil jeg tror, at du kan bruge Nan HA, men spørg evt. sundhedsplejersken. Bare lige så du kan have det i baghovedet - Stella fik også Nut meget meget kortvarigt. Hun kunne slet ikke tåle det og kastede op hver gang hun fik det. Jeg ved ikke om nogle måske kan få andre maveproblemer...

Hvis baby vil drikke the uden sukker er det fint, men formentlig skal der sukker i theen for at få den ned. Jeg ville starte med 100 mL og 2 g sukker. Hvis det forsvinder på ingen tid, kan du jo prøve 150 mL the med 3 g sukker.

Det vil jeg da lige undersøge, tusind tak...!

Skal de have så meget kamillethe? Lige pt. spiser han kun ca. 90-100 ml. MME pr.  flaske...!

Anmeld

17. september 2010

<3

K&S skriver:

Jeg ringer til lægen i morgen, jeg er heller ikke helt tryg ved "bare" at skifte rundt mellem præparaterne...!

Jeg har forsøgt med bad, men han bliver (hvis det er muligt) endnu mere ked/hysterisk

MEGET fornuftigt! Glæder mig til at høre hvad lægen siger!

Anmeld

17. september 2010

K&S

Kirle skriver:

MEGET fornuftigt! Glæder mig til at høre hvad lægen siger!

Lige en update - Anton har sovet fint i nat og havde en KÆMPE smattet lorteble her til morgen og har virket nogenlunde tilfreds lige siden og nu sover han igen, så jeg fik slet ikke ringet til lægen i morges - så håber det vender nu...! Ellers må jeg ringe til lægen mandag morgen

God weekend...!

Anmeld

17. september 2010

<3

K&S skriver:

Lige en update - Anton har sovet fint i nat og havde en KÆMPE smattet lorteble her til morgen og har virket nogenlunde tilfreds lige siden og nu sover han igen, så jeg fik slet ikke ringet til lægen i morges - så håber det vender nu...! Ellers må jeg ringe til lægen mandag morgen

God weekend...!

DEJLIGT!! Utroligt så glad man kan blive for lort

Jamen krydser da fingre for at det var det!! Det er ikke til at holde ud når de små ikke har det godt.

Og selv god weekend!

Anmeld

17. september 2010

smokin

K&S skriver:

Hej hej

Jeg har lige googlet det og alle steder står der, at Movicol kan købes i håndkøb

Ikke børnemovicol.

Anmeld

17. september 2010

smokin

Laulund87 skriver:

Vi har også lige fået at vide af man godt kan bruge det til voksne, det smager bare af citron, så det kan nok være lidt problematisk at få den lille til at tage det

Det sagde børnelægen på Roskilde sygehus at man IKKE måtte. Det er meget stærkere.

Anmeld

17. september 2010

smokin

Jeg har lige scannet let hen over alle svar og kan se der er forskellige meninger osv.

Vi har haft STORE problemer herhjemme med forstoppelse der sad meget langt oppe og har prøvet stort set alt.

Lactolouse virkede ikke en dyt her, og var spild af penge.

Laxoberaldråber virkede delvist men gav hende blot tynd mave, løsnede ikke for proppen, så dem stoppede vi også med.

Movicol junior som nogle skriver kan købes i håndkøb, kan IKKE købes i håndkøb. MEN DET VIRKER HER! Proppen kom efter 4 dage, det var en KLAM KLAM prop og jeg kan godt forstå hun har haft søvnproblemer og ondt i maven.

Movicol skal ikke gives 10 minutter før mad, måske tænker du på MYLICON? (Sådan nogle dråber man giver mod luft i maven, og de skal gives FØR hvert måltid) Movicol gives to gange dagligt et kvart brev opløst i 5 ml vand. Du kan putte det i mælken eller give det i sprøjte eller kop, du skal blot være sikker på at det kommer ned i maven

Og det virker - det vil klart være mit råd!

Hilsen
Zette

Anmeld

17. september 2010

Laulund87

Zette skriver:

Det sagde børnelægen på Roskilde sygehus at man IKKE måtte. Det er meget stærkere.

Det har børnelægerne på både Randers sygehus og OUH sagt at hun gerne må få Det er også lige meget, jeg har købt junior, så er vi på den sikre side

Anmeld

17. september 2010

smokin

Laulund87 skriver:

Det har børnelægerne på både Randers sygehus og OUH sagt at hun gerne må få Det er også lige meget, jeg har købt junior, så er vi på den sikre side

Åh de læger!!!

Men der er vel en grund til at der er lavet movicol junior smagsneutral

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.