Hvad kan jeg gøre?! 6 uger og SLEM forstoppelse...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Vi behøver ikke recept til moxalole til frederic og køber gerne en kasse med 100 breve i af gangen...

Men han kunne tage både movicol uden og med smag + moxalole med smag.

Jamen hvad er moxalole?

Jeg ved bare at vi skulle have recept til movicol junior

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Mor til Frederic og Freya

K&S skriver:

Anton får Nutramigen, fordi han er allergidisponeret, så er ikke meget for at skifte til "alm." MME.

SKAL der sukker i kamillethe´en? Vi prøvede i går, men uden sukker - vi synes bestemt ikke det virkede... Hvor meget skal de have?

Det skal vist være rørsukker, det fik vi at vide...

Anmeld

16. september 2010

K&S

*Sofie* skriver:

Vi var præcis det samme igennem da Malou var helt lille
Det var forfærdeligt. Hun kunne ikk komme af med afføringen og når der endelig kom noget var det bitte små runde knolde.
Hun var så ked af det, og brugte al sin vågne tid og energi på at presse og presse
Vi prøvede alt. Lactulose, vatpind/teramometer i rumpetten, klyx, zoneterapi, kiropraktor...snakkede med sp, vores egen læge, blev sendt videre til en børnelæge som vi gik lææænge hos!
Intet virkede, indtil børnelægen pludselig nævnte movicol.
Det prøvede vi så...og endelig havde vi fundet noget der virkede
Maven kom i orden igen, og Malou skulle ikk længere bruge alle sine krafter på at presse.
Så ja, jeg vil os anbefale at I prøver movicol.

Børnelægen nævnte på et tidspunkt at for meget lactulose kan have en fuldstændig modsat virkning.
Malou havde, siden hun var 2½ uge, fået grøn allomin, som indeholder lactulose. Jeg tror egentlig at børnelægen har ret... 

Det lyder nøjagtig lige som Anton

Jeg må helt sikkert have fat i vores egen læge i morgen tidlig ang. Movicol...!

Tak for dit svar

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

K&S skriver:

Okay, jeg skal indrømme jeg kun lige skimmede siden med resultater, læste ikke om det var til voksne eller junior

Okay jeg lige snakket med to sygehuse fordi det åbenbart er svært at få fat i på recept når det er junior

Anmeld

16. september 2010

K&S

Mor til Frederic skriver:

Det skal vist være rørsukker, det fik vi at vide...

Okay - ih, det er så frustrerende at man (alt afhængig af hvem man spørger - læge, SP, hospital) får forskellige svar - man burde mene, de måske havde nogenlunde ens retningslinjer for spædbørn m.m.

Anmeld

16. september 2010

klmf

K&S skriver:

Hej hej

Det har jeg også prøvet - også med lidt vaseline på en babyvatpind, men de sidste par gange har det ikke virket...!

Ih, jeg håber også bare snart, det bliver bedre, for det er altså ikke okay, at sådan en lille størrelse skal have ondt hele tiden

Årh det lille pus Nej, det er altså ikke okay. Synes det kvalificerer til et lægebesøg, det skal I da have styr på...

God bedring med Anton-drengen!!

Anmeld

16. september 2010

K&S

lotchen skriver:

Årh det lille pus Nej, det er altså ikke okay. Synes det kvalificerer til et lægebesøg, det skal I da have styr på...

God bedring med Anton-drengen!!

Jeg ringer også til lægen i morgen - for det er kun blevet værre den sidste uges tid...!

Og tak tak

Anmeld

16. september 2010

*Sofie*

K&S skriver:

Det lyder nøjagtig lige som Anton

Jeg må helt sikkert have fat i vores egen læge i morgen tidlig ang. Movicol...!

Tak for dit svar

Nu er det jo et års tid siden vi gik det igennem, som I står i lige nu.
Jeg mener at kunne huske, at børnelægen sagde til mig, at jeg bare sku gå på apoteket og købe movicol til mig selv. Jeg sku ikk sige noget om at det var til min baby.
Mener hun sagde at det ikk var blevet 'testet' på så små børn endnu, og at apotekerne ikk var vilde med at udlevere det hvis man ville give sit barn det.
Men du kan roligt bruge det

Jeg var selv skeptisk da hun fortalte mig dette, men hun sagde også (den kloge børnelæge) at det er bedre for babyen at få movicol end at have hård mave

Håber snart din lille Anton snart får det bedre med maven

Anmeld

16. september 2010

K&S

*Sofie* skriver:

Nu er det jo et års tid siden vi gik det igennem, som I står i lige nu.
Jeg mener at kunne huske, at børnelægen sagde til mig, at jeg bare sku gå på apoteket og købe movicol til mig selv. Jeg sku ikk sige noget om at det var til min baby.
Mener hun sagde at det ikk var blevet 'testet' på så små børn endnu, og at apotekerne ikk var vilde med at udlevere det hvis man ville give sit barn det.
Men du kan roligt bruge det

Jeg var selv skeptisk da hun fortalte mig dette, men hun sagde også (den kloge børnelæge) at det er bedre for babyen at få movicol end at have hård mave

Håber snart din lille Anton snart får det bedre med maven

Tak for tippet, men prøver lige at snakke med min egen læge i morgen tidlig

Og ja, det håber jeg også, for han er jo en fantantisk glad lille baby, når han ikke har ondt

Anmeld

16. september 2010

*Sofie*

God idé...Jeg håber han/hun kan hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.