Hvad kan jeg gøre?! 6 uger og SLEM forstoppelse...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Sisley

K&S skriver:

Indtil nu har han fået Lactulose morgen og aften i en sprøjte, men uden virkning

Lægens begrundelse for at komme det i mælken var, at han skal have 10% lactulose i forhold til den mængde mad, han får - så uanset om han spiser 100% eller kun 80% af sin flaske, så får han 10% af det mængde, han har indtaget - håber det giver mening?

Det giver fin mening  det er bare ikke det jeg har fået "ordineret" af apotek, sp eller egen læge. Har du prøvet at skifte MME mærke? Prøv fx grøn allumin som er syrnet. Nan har også en der hedder Nan HA, men den virkede ikke for mig. Grøn allumin gylper Stella til gengæld mere af.

Ellers så prøv kamillethe med sukker. 100 mL kamillethe og 2 g sukker. Theen skal ikke trække for længe - et minut eller to.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Barbamama

K&S skriver:

for at det virker...!

Ja det gør jeg også for det gør SÅ ondt at være forstoppet og de små pus kan bare slet ikke holde det ud. Det er så synd!

Anmeld

16. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Movicol i håndkøb?? Jeg har lige købt det i dag til min datter. Jeg havde en recept med fra børneafdelingen og et andet stykke papir hvor der stod at jeg måtte købe det De sælger det ikke i håndkøb, siger de.

På movicol.dk kan du se at man ikke behøver recept til det..

Ved ikke med movicol junior...

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

K&S skriver:

Hej hej

Jeg har lige googlet det og alle steder står der, at Movicol kan købes i håndkøb

Det er movicol til voksne, movicol junior skal købes på recept

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

På movicol.dk kan du se at man ikke behøver recept til det..

Ved ikke med movicol junior...

Nemlig ikke med junior.

Anmeld

16. september 2010

*Sofie*

Vi var præcis det samme igennem da Malou var helt lille
Det var forfærdeligt. Hun kunne ikk komme af med afføringen og når der endelig kom noget var det bitte små runde knolde.
Hun var så ked af det, og brugte al sin vågne tid og energi på at presse og presse
Vi prøvede alt. Lactulose, vatpind/teramometer i rumpetten, klyx, zoneterapi, kiropraktor...snakkede med sp, vores egen læge, blev sendt videre til en børnelæge som vi gik lææænge hos!
Intet virkede, indtil børnelægen pludselig nævnte movicol.
Det prøvede vi så...og endelig havde vi fundet noget der virkede
Maven kom i orden igen, og Malou skulle ikk længere bruge alle sine krafter på at presse.
Så ja, jeg vil os anbefale at I prøver movicol.

Børnelægen nævnte på et tidspunkt at for meget lactulose kan have en fuldstændig modsat virkning.
Malou havde, siden hun var 2½ uge, fået grøn allomin, som indeholder lactulose. Jeg tror egentlig at børnelægen har ret... 

Anmeld

16. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Vi behøver ikke recept til moxalole til frederic og køber gerne en kasse med 100 breve i af gangen...

Men han kunne tage både movicol uden og med smag + moxalole med smag.

Anmeld

16. september 2010

K&S

Sisley skriver:

Det giver fin mening  det er bare ikke det jeg har fået "ordineret" af apotek, sp eller egen læge. Har du prøvet at skifte MME mærke? Prøv fx grøn allumin som er syrnet. Nan har også en der hedder Nan HA, men den virkede ikke for mig. Grøn allumin gylper Stella til gengæld mere af.

Ellers så prøv kamillethe med sukker. 100 mL kamillethe og 2 g sukker. Theen skal ikke trække for længe - et minut eller to.

Anton får Nutramigen, fordi han er allergidisponeret, så er ikke meget for at skifte til "alm." MME.

SKAL der sukker i kamillethe´en? Vi prøvede i går, men uden sukker - vi synes bestemt ikke det virkede... Hvor meget skal de have?

Anmeld

16. september 2010

K&S

michella80 skriver:

Ja det gør jeg også for det gør SÅ ondt at være forstoppet og de små pus kan bare slet ikke holde det ud. Det er så synd!

Ja, det gør så ondt at se ham have så ondt, når man ikke kan afhjælpe det...!

Anmeld

16. september 2010

K&S

Laulund87 skriver:

Okay, jeg skal indrømme jeg kun lige skimmede siden med resultater, læste ikke om det var til voksne eller junior

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.