Hvad kan jeg gøre?! 6 uger og SLEM forstoppelse...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.079 visninger
66 svar
0 synes godt om
16. september 2010

K&S

Hejsa

Anton blev 6 uger i tirsdags og har faktisk lige siden fødslen haft problemer med at komme af med afføringen, men den sidste uges tid er det blevet MEGET slemt...!

Han er flaskebarn og SKAL derfor have afføring hver dag, men har måske haft hver 2.-3. dag - sundhedsplejersken har sagt, vi skal bruge Lactulose (3 ml. i døgnet) men lige lidt hjælper det...!

I går var vi så til tjek (for noget andet) på Børneafdelingen på Glostrup Sygehus og lægen der sagde "3 ml. - det er ALT for lidt - han skal have, hvad der svarer til 10% af den mændge MME, han får" - det bliver jo så ca. 7-8 ml. i døgnet (mere end dobbelt så meget som SP´en siger) - vi har valgt at følge lægens råd, så nu får Anton 1 ml. i hver flaske. Vi startede på det i går ved 12-tiden og klokken 24 havde han en kæmpe lorteble, men intet er sket siden og han krymper sig sammen hele tiden pga. ondt i maven - og han SKRGER SKRIGER SKRIGER (og det er ikke den "normale" gråd) man kan virkelig høre, han har ondt....!

Hvad kan jeg gøre?! Vi cykler med benene, masserer maven, kamillethe i flasken, varme på maven, men INTET virker...!

Han kan ikke falde i søvn pga. af mavsen, så han sover stort set ikke i løbet af dagen, hvilket resulterer i en MEGA overtræt baby næsten HELE dagen - jeg får ikke meget søvn om natten og får ingen søvn i løbet af dagen - min mor har været så sød at komme herind nogle timer i går og i dag, så jeg har kunne tage en laaaang lur...! Og som om det ikke er nok, at jeg ikke får særlig meget søvn lige for øjeblikket, så er jeg nu også blevet snotforkølet og har ondt i hals og ører, så har minus minus overskud til en konstant grædende baby...!

Jeg synes, det er sååå synd for vores lille bøvs - det er ikke rart, at han har ondt hele tiden...! Jeg er også bange for, at hans udvikling ikke følger med, som den skal - for han vil ikke ligge på maven, fordi det gør ondt...! Han kan godt lide at ligge på ryggen og hænge over vores skuldre - så han får da trænet ryggen/nakken lidt her, men er ikke sikker på, at det er nok...!

Puha, det blev lidt langt, men tak fordi du læste med  og håber der er nogle, der har gode råd...!

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Ida.

Movicol!! Lina døjede også med seriøst hård mave (selvom hun var på modermælk) - det var så hårdt, så det rev hul i hendes lille endetarm  og lactulosen virkede bare ikke en dyt - men 1/8 brev movicol to gange om dagen - nogle gange 1/4, når det var slemt, så kom afføringen uden problemer. Det kan fåes i håndkøb på apoteket. Ifølge min læge skal man give movicol ligeså længe, som barnet har døjet med forstoppelse, og så skal man begynde at trappe langsomt ud af det.  

Anmeld

16. september 2010

klmf

Jeg masserede nogle gange området omkring endetarmen med bløde bevægelser, det kan sætte lidt gang i det. Eventuelt meget forsigtigt lige prøve at tage en lillefinger op og se om det kan prikke hul, men endelig ikke ret langt op og meget meget forsigtigt... Massagen hjalp tit, så kom der gang i det. Prøv det, det kan ikke skade.

Held og lykke med den lille, det gør ondt på mor når bebsi har ondt

Anmeld

16. september 2010

K&S

idamaria83 skriver:

Movicol!! Lina døjede også med seriøst hård mave (selvom hun var på modermælk) - det var så hårdt, så det rev hul i hendes lille endetarm  og lactulosen virkede bare ikke en dyt - men 1/8 brev movicol to gange om dagen - nogle gange 1/4, når det var slemt, så kom afføringen uden problemer. Det kan fåes i håndkøb på apoteket. Ifølge min læge skal man give movicol ligeså længe, som barnet har døjet med forstoppelse, og så skal man begynde at trappe langsomt ud af det.  

Tak for hurtigt svar

Det snakkede lægen på Glostrup også om - men vi har ikke ville prøve det endnu, fordi SP´en sagde, lillemanden skulle have det 10 min. inden han fik flaske, men når Anton er sulten skal det være NU - så kan det ikke vente 10 min...! men igen sagde lægen noget andet - han rystede bare på hovedet, da jeg sagde, hvad vi havde fået at vide af SP´en - han synes bare vi skulle give det umiddelbart inden...! Men jeg vil da helt sikkert overveje det igen, hvis ikke han har det bedre i morgen (og har haft afføring igen her til aften).

Katja

Anmeld

16. september 2010

K&S

lotchen skriver:

Jeg masserede nogle gange området omkring endetarmen med bløde bevægelser, det kan sætte lidt gang i det. Eventuelt meget forsigtigt lige prøve at tage en lillefinger op og se om det kan prikke hul, men endelig ikke ret langt op og meget meget forsigtigt... Massagen hjalp tit, så kom der gang i det. Prøv det, det kan ikke skade.

Held og lykke med den lille, det gør ondt på mor når bebsi har ondt

Hej hej

Det har jeg også prøvet - også med lidt vaseline på en babyvatpind, men de sidste par gange har det ikke virket...!

Ih, jeg håber også bare snart, det bliver bedre, for det er altså ikke okay, at sådan en lille størrelse skal have ondt hele tiden

Anmeld

16. september 2010

Ida.

K&S skriver:

Tak for hurtigt svar

Det snakkede lægen på Glostrup også om - men vi har ikke ville prøve det endnu, fordi SP´en sagde, lillemanden skulle have det 10 min. inden han fik flaske, men når Anton er sulten skal det være NU - så kan det ikke vente 10 min...! men igen sagde lægen noget andet - han rystede bare på hovedet, da jeg sagde, hvad vi havde fået at vide af SP´en - han synes bare vi skulle give det umiddelbart inden...! Men jeg vil da helt sikkert overveje det igen, hvis ikke han har det bedre i morgen (og har haft afføring igen her til aften).

Katja

Skid hul i hvornår han får det ift måltiderne Lina fik det bare morgen og aften og det virker altså!! Jeg ville ikke tøve to sekunder

Anmeld

16. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi prøved også med lactulose da frederic var spæd.

Frederic får et helt brev af movicol's moxalole om dagen. Når det er blandet op skal han blot drikke det inden for 6 timer.

Men det er via børne amb som vi render ude på og har kørt med moxalole i snart 10 mdr nu.

Anmeld

16. september 2010

K&S

Mor til Frederic skriver:

Vi prøved også med lactulose da frederic var spæd.

Frederic får et helt brev af movicol's moxalole om dagen. Når det er blandet op skal han blot drikke det inden for 6 timer.

Er det en speciel form for Movicol?

Anmeld

16. september 2010

Barbamama

zoneterapi!!!! Tryk på det punkt der er ved den stiplede linje lige over hælen. Masser (blidt de første par gange) med din tommel og i 5-10min om dagen.

Jeg bruger det på min datter og hvis hun har haft hård mave og jeg har trykket på hende går der ikke lang tid før hun skider.

Anmeld

16. september 2010

Mor til Frederic og Freya

K&S skriver:

Er det en speciel form for Movicol?

Nej. 

Det er det samme -blot med et andet navn. De tilfører også salte og  lign lige som movicol. 

Dog skal der 2 breve movicol til 1 brev moxalole. Så vi skulle have givet ham 4 breve hverdag når han stopper til og skal 'tømmes' ud. Men med moxalole skal han blot have 2 breve.

Vi fik alle slags med hjem og prøve af - frederic syntes bedst om moxalole'n.

Hvilket er fint for os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.