Førstegangsfødende skal føde ambulant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

DLM

Riksen skriver:

Jo, der er barselshoteller andre steder, bl.a. der hvor jeg skal føde, og vi har også planer om at lade os indskrive/indlægge der, hvis vi føler for det. Men jeg har hørt fra et par stykker, at der ikke altid er plads.

Men altså... jeg er godt klar over at det ikke er verdens undergang at føde og så blive sendt hjem efter 6 timer - tænkte bare jeg ville dele artiklen med jer, og få luft for de bekymringer, jeg har omkring det.

Nu har jeg jo ikke prøvet at føde før, så der er mange bekymringer, der melder sig... og dette er en af dem.

kan bestemt godt forstå du er bekymret, det var jeg også.

heldigvis var de så søde på hospitalet, der var nemlig heller ikke plads på hotellet til os til at starte med, så vi måtte blive til der var. men det lyder da også så volsomt, som de skriver det der. tror måske også de overdriver en lille smugle i bladene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

sandratobias

Nu har jeg ikk læst alle svarene, men hvis man har født for tidligt 1. gang og lagt på neo.. hvis man så føder normalt og til tiden 2. gang, er man så egentligt 1. eller 2. gangs fødende...??? Håber det var forståeligt nok...

Jeg er næsten sikker på jeg ville da ikk være klar efter et par timer hvis det hele går som det ska denne gang... Er godt nok kun i uge 16+

Anmeld

16. september 2010

Riksen

Asuzi skriver:

kan bestemt godt forstå du er bekymret, det var jeg også.

heldigvis var de så søde på hospitalet, der var nemlig heller ikke plads på hotellet til os til at starte med, så vi måtte blive til der var. men det lyder da også så volsomt, som de skriver det der. tror måske også de overdriver en lille smugle i bladene

Ja, det lyder voldsomt i alle de forskellige nyhedsindslag. En ting er hvordan reglerne for førstegangsfødende er, en anden er hvordan det praktiseres på hospitalerne - måske er det "bare" reglerne, der er strikse.

Det må tiden jo vise

Anmeld

16. september 2010

AnneBJ

Jeg har ikke læst alle indlæg, og heller artiklen på linket. Jeg læste dog om det i min ugeavis for et par uger siden.

Min tanke var at det er en god ide... For det fremgik tydeligt at det skulle være de førstegangsfødende/familier der magter det, samt at der vil være døgnkontakt til en jordemoder, plus et hjemmebesøg fra jordemoder og eller sundhedsplejerske én af de første dage efter fødslen. Netop for at tale amning mv.

Jeg kan af gode grunde hverken tale for eller imod, jeg har ikke prøvet det. Men jeg tænkte bare at det fint, jeg vil gerne hjem hurtigst muligt som jeg ser det nu! men jeg vil ikke undvære den støtte der kan ydes de første dage.

Anmeld

16. september 2010

Riksen

sandratobias skriver:

Nu har jeg ikk læst alle svarene, men hvis man har født for tidligt 1. gang og lagt på neo.. hvis man så føder normalt og til tiden 2. gang, er man så egentligt 1. eller 2. gangs fødende...??? Håber det var forståeligt nok...

Jeg er næsten sikker på jeg ville da ikk være klar efter et par timer hvis det hele går som det ska denne gang... Er godt nok kun i uge 16+

Det ved jeg ikke noget om, men jeg kunne forestille mig at du betragtes som andengangsfødende eftersom du føder anden gang. Men det kan jo være at der tages hensyn til dig fordi du fødte for tidligt første gang...

Anmeld

16. september 2010

Mumto3

MELD JER IND I FORENINGEN FORÆLDRE OG FØDSEL

Vi er en forening der kæmper med næb og klør for de gravide og små-børnsfamiliernes vilkår. Vi blev oprettet i 1973 og har gennem årene bl.a. fået indført at fædrene må være med til fødseln, at de fleste sygehuse har afskaffet fler-sengstuen, at man må føde i vand osv.

Vi kæmper også i denne sag! -og jo flere medlemmer jo stærker står vi!

Foreningen tæller både almindelige mennekser som dig og mig og fagfolk, -og heldigvis bliver der lytter til os. MEN VI HAR BRUG FOR DIG.

Udover det nævnte her, så er det også foreningen der står bag ammerådgivningen og den frivillige rådgivning inden for stort set alle områder der har med spædbørn at gøre. Ammerådgivningen gives til alle, mens al anden rådgivning kun er for medlemmer.

Støt en god sag!

Anmeld

16. september 2010

Mumto3

Hov, jeg skulle måske også henvise til en hjemmeside

Hjemmesiden er ikke noget at prale af, men vi arbejder på en opdateren men kig på www.fogf. dk og se også vores mange fantastisk medlemsblad. Der både 'blandede' hæfter og temablade.

Anmeld

16. september 2010

MariaJ

Jbk skriver:

Sidder her og synes det er lidt "sjovt" for rigtig tit hører jeg den der med at det ikke er en sygdom at føde børn og det er det mest naturlige osv(fordi jeg har valgt at få ks uden grund)....hvorfor så ikke tage hurtigt hjem bagefter?

Troede egentlig også at det var normalt alle steder allerede at man røg ud med det samme...

Det er da bestemt heller ikke en sygdom at føde børn, men det udelukker jo ikke at det er en ganske krævende fysisk opgave og at det kan være nødvendigt at hvile ud bagefter. Jeg havde en lang og hård, men i øvrigt ukompliceret fødsel og var i god form. Alligevel var jeg så svimmel at jeg bogstaveligt talt ikke kunne stå på benene dagen efter fødslen. Jeg var SÅ ked af at skulle flyttes til patienthotel tolv timer efter fødslen, og havde endda fået otte timer ekstra på fødestuen pga pladsmangel både på barselsgangen og patienthotellet. Vi skulle have været ude efter fire timer.

Anmeld

16. september 2010

sandratobias

Riksen skriver:

Det ved jeg ikke noget om, men jeg kunne forestille mig at du betragtes som andengangsfødende eftersom du føder anden gang. Men det kan jo være at der tages hensyn til dig fordi du fødte for tidligt første gang...

Lå jo på neo i 7 uger... Har jo teoretisk set ikk haft en baby på f.eks. 14 dage ved mig konstant...

Anmeld

16. september 2010

MariaJ

AnneBJ skriver:

Jeg har ikke læst alle indlæg, og heller artiklen på linket. Jeg læste dog om det i min ugeavis for et par uger siden.

Min tanke var at det er en god ide... For det fremgik tydeligt at det skulle være de førstegangsfødende/familier der magter det, samt at der vil være døgnkontakt til en jordemoder, plus et hjemmebesøg fra jordemoder og eller sundhedsplejerske én af de første dage efter fødslen. Netop for at tale amning mv.

Jeg kan af gode grunde hverken tale for eller imod, jeg har ikke prøvet det. Men jeg tænkte bare at det fint, jeg vil gerne hjem hurtigst muligt som jeg ser det nu! men jeg vil ikke undvære den støtte der kan ydes de første dage.

Min erfaring er desværre at den slags "til dem der magter det" sparetiltag ligeså stille bliver til "for alle" hen ad vejen. Sådan behøver det selvfølgelig ikke at være, men det KAN hurtigt blive en glidebane og et sted lige at stramme lidt ind. Ikke mindst fordi spørgsmålet om hvem der magter det hurtigt kan blive hospitalets (ledelses) og ikke den fødendes.

Jeg bor ikke i Danmark, men her i Norge fik man bestemt indtryk af at fristerne for hvornår man skulle ud af hhv fødegang og patienthotel næsten var hugget i sten. Selv når plejepersonale/jordmødre egentlig godt ville have givet mere tid var det ret tydeligt at det havde de bare ikke mulighed for (i hvert fald når det var et spørgsmål om at magte det - håber trods alt man havde fået forlænget fristen hvis der var noget galt med mor og barn).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.