Jeg kan huske da jeg stoppede at amme mit første barn var da hun var 3 mdr gammel pga jeg ikke havde nok mælk. Jeg blev enormt ked af det og følte mig som verdens dårligste mor, men min sundhedsplejerske fortalte mig at jeg havde gjort hvad jeg kunne og skulle hellere fokusere på alt det gode i mellemtiden.
hun sagde altid "sådan er det for dig, ingen er ens og du skal ikke fokusere så meget på hvad du ikke kan men hellere hvad du kan"
og jeg lærte hurtigt at se de gode ting og nu kunne min kæreste lige pludselig også give baby flaske og det synes jeg var totalt sødt at se 
Med nummer 2 gik det som sagt godt med at amme de 2 første døgn. Men det gjorte så ondt at jeg bare sad og græd hver gang jeg skulle amme og det var bestemt ikke sjovt og SP sagde så til mig at jeg skulle stoppe for det tog alt for hårdt på mig og at jeg ikke skulle bruge al min energi på at prøve at få det til at fungere. Især fordi jeg også havde den store på 2½ som skulle se mor sidde og græde og det var bestemt ikke sjovt.
Det kan altså også tage meget hårdt på psyken at prøve at amme et barn og man ikke vil indse at det altså ikke fungerer. Så er det meget bedre at tænke at barnet ikke tager skade af at bruge flasken.
Anmeld