Vil altså ikke til den glukosebelastning....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

camsko88

Frk.S skriver:

Det går kort fortalt ud på at du møder fastende. Så skal du drikke en bestemt afmålt mængde sukkervand (evt. tilsat citron, alt efter hvor det er). Efter 2 timer får du målt dit blodsukker.

Grunden til mange synes det er så slemt, er vel hvis man er en af dem der har kvalme. Så hjælper det sjældent at ens første "måltid" er sukker.

Jeg har haft en del patienter igennem, og det er altså ikke alle der synes det er så slemt.

ok tusind så er jeg rolig igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Sofia

Jeg var selv til en glukosebelastningstest i dag, puha hvor smagte det frygteligt det sukkerstads

Anmeld

13. september 2010

AnnetteG

Jeg har også været igennem den famøse glukosebelastning, og blev første gang så dårlig at jeg besvimede. Jeg talte med min jordmoder om hvor dårlig jeg var blevet, og vi blev enige om, at jeg i stedet for skulle få taget en blodprøve hos min læge - en anden metode hvor man kan teste præcis det samme. Man skal stadig møde fastende, men det tager jo så kun 5 min. - metoden er så vidt jeg har hørt dyrere end glukosebelastningen, og derfor ikke så brugt. 

Anmeld

13. september 2010

mullesmith2

Sofia skriver:

Jeg var selv til en glukosebelastningstest i dag, puha hvor smagte det frygteligt det sukkerstads

Ja ad det smager ikke godt, der skal meget citron i for at tage den klamme smag

Anmeld

13. september 2010

Ranarupta

albertesmor skriver:

Altså helt ærligt at det er klamt er i min verden en for sølle undskyldning  det smager lidt grimt ja man bliver lidt svimmel ja, men det er jo ingenting i forhold til havd du skal ggå igennem hvis du får en sukkersyge.

Det kan altså sagtens være værre end at smage lidt grimt og man bliver lidt svimmel...

Jeg kastede op i stride strømme efter en time og rystede og kunne ikke gå, fordi jeg blev så dårlig. Så det er vist individuelt.

Men vil heller ikke anbefale at aflyse.

Anmeld

13. september 2010

Ranarupta

Jeg ville tage dertil.

En uge før Albert blev født, fik jeg konstateret graviditetssukkersyge og han blev 43% større end gennemsnittet! 

Anmeld

13. september 2010

Brams

mullesmith2 skriver:

Aaaah jeg har en tid til glukosebelastning i morgen. det er anden gang jeg skal have en da de gerne lige ville tjekke en ekstra gang da min mor har sukkersyge og jeg jo også er en stor pige. Men jeg sidder og overvejer meget kraftigt at aflyse fordi det var så klamt sidst, og så blev jeg så dårlig af ikke at spise morgenmad. Og nu er der kommet lidt kvalme igen om morgenen så jeg magter det bare slet ikke at skulle sidde derude i to timer uden at må noget som helst. Desuden fejler jeg intet de tjekker mig jo hele tiden for alt nu da jeg skal have tvillinger.

Kan man ikke godt ringe og aflyse??

Jeg synes faktisk at det var nemmere anden gang i forhold til første gang - selv om det smager så så grimt. Jeg turde ikke aflyse hvis det var mig.

Anmeld

13. september 2010

slettet_7530

Ranarupta skriver:

Det kan altså sagtens være værre end at smage lidt grimt og man bliver lidt svimmel...

Jeg kastede op i stride strømme efter en time og rystede og kunne ikke gå, fordi jeg blev så dårlig. Så det er vist individuelt.

Men vil heller ikke anbefale at aflyse.

Nu tænkte jeg på i forhold til en fødsel  

Anmeld

13. september 2010

Ranarupta

albertesmor skriver:

Nu tænkte jeg på i forhold til en fødsel  

Hehe, ja ok.

Anmeld

14. september 2010

mullesmith2

Ringede her i morges og aflyste fordi jeg var nød til at spise ellers kaster jeg op igen op morgenen hvis jeg ikke får mad. Så der er ik rigtig noget at gøre ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.