Vil altså ikke til den glukosebelastning....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Svei

Rosa skriver:

Eeeeej Mulle!! Det skal du da Klamt eller ej, det skal man da! OP på hesten - graviditet er pisseklamt på så mange måder, og du har en tvillingefødsel forude - at blive tvangsfodret med sukkerstads er det mindste af det. You can do it

Knus herfra

Nemlig og i forhold til søvnløse nætter og alt det andet...så er lidt sødt saft vand i forhold til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

slettet_7530

mullesmith2 skriver:

Det er behandlingen hvordan man spiser....!! altså hvis ikke jeg optager det sukkervand som man skal inden for de to timer så producere min krop ikke nok insulin og så skal man derfor passe på med sukkerholdig mad resten af graviditeten.

Det er jeg fuldt ud klar over  de skal undersøge om din krop kan omdanne visse sukkerstoffer på normal vis, det vil sige at de har en forhøjet mistanke om at det kan din krop ikke, altså er du i en risikogruppe for at udvikle diabetes 2 hvilket er en sygdom som kan have voldsomt mange eftervirkninger.

Der er personer der får sukkersyge som aldrig spiser slik kager osv osv.

Anmeld

13. september 2010

Bondepigen

mullesmith2 skriver:

Aaaah jeg har en tid til glukosebelastning i morgen. det er anden gang jeg skal have en da de gerne lige ville tjekke en ekstra gang da min mor har sukkersyge og jeg jo også er en stor pige. Men jeg sidder og overvejer meget kraftigt at aflyse fordi det var så klamt sidst, og så blev jeg så dårlig af ikke at spise morgenmad. Og nu er der kommet lidt kvalme igen om morgenen så jeg magter det bare slet ikke at skulle sidde derude i to timer uden at må noget som helst. Desuden fejler jeg intet de tjekker mig jo hele tiden for alt nu da jeg skal have tvillinger.

Kan man ikke godt ringe og aflyse??

Jeg ville nu tage til den test, og bede om at få lov til at ligge på en briks i de to timer, da du fik det dårligt sidst... og så i øvrigt tage mad og drikkevarer med, så det er klar til bagefter.

Anmeld

13. september 2010

slettet_7530

Her er lige lidt læsestof.

Forfatter: Læge, Peter Bonde
Dato: 18. juli 2007

Sukkersyge (diabetes) medfører øget risiko for komplikationer under graviditet og fødsel. Derfor er det vigtigt, at sygdommen er diagnosticeret og velbehandlet hos den gravide kvinde.

Et par ud af tusinde kvinder har allerede diabetes, når de bliver gravide (prægestationel diabetes). I reglen er dette Type I diabetes   (insulinkrævende diabetes). Se iøvrigt under Sukkersyge (diabetes) .

Et par ud af hundrede kvinder udvikler en midlertidig sukkersyge i starten af graviditeten, hvor deres organisme bliver dårligere til at regulere blodsukkeret (gestationel diabetes). Denne svinder i reglen efter fødslen.

Som regel når kvinden ikke at udvikle symptomer på sukkersyge i graviditeten, da der screenes for sukker i urinen hos kvindens egen læge. Symptomerne er ikke anderledes end ved diabetes hos den ikke gravide. Her er de hyppigste øget tørst og urinproduktion samt træthed. De to sidstnævnte er i sig selv også noget, de fleste kvinder oplever under den normale graviditet.

Kvinder, der har diabetes i forvejen, skal allerede inden de påtænker sig at bliver gravide have kontaktet deres egen læge. Det er vigtigt at indtage en sund kost under graviditeten og følge sit blodsukker nøje, og sørge for at det er velreguleret.

Ofte vil insulinbehovet falde i starten af graviditeten og stige betydeligt senere, for lige efter fødslen at falde drastisk.

Kvinder, der ikke tidligere har haft diabetes, men som pludselig udvikler glukoseintolerance under graviditeten (gestationel diabetes), vil som regel blive opdaget, da der findes sukker i de rutinemæssige urinprøver, der afgives ved konsultationerne under graviditeten.

Hvis der er mistanke om gestationel diabetes, kan lægen få udført en såkaldt glukosebelastningstest, der er beskrevet under sukkersyge .

Som nævnt er kost og nøje kontrol af blodsukker den vigtigste behandling og forebyggelse af sukkersyge under graviditeten.

Ca. en femtedel af de kvinder, der får konstateret gestationel diabetes, skal behandles med insulin. De resterende klarer sig udelukkende på kostregulering.

For at mindske risikoen for komplikationer under fødslen, vil man til tider sætte fødslen igang et par uger før termin, enten medikamentelt (der virker ve-stimulerende) og med hindesprængning (hvor der laves hul i fosterhinderne), alternativt ved kejsersnit.

De almindelige komplikationer til graviditet som forhøjet blodtryk , for tidlig fødsel  og for meget fostervand (polyhydramnios) er hyppigere hos kvinder med diabetes.

Derudover er der øget risiko for abort og misdannelser. Det er også oftere nødvendigt at udføre kejsersnit hos moderen med diabetes. Nyfødte børn af kvinder med diabetes er i reglen også noget større, som følge af øget fedtproduktion.

Kvinder, der har haft gestationel diabetes, er i øget risiko for at udvikle diabetes senere i livet, og de bør derfor hyppigere ses hos deres egen læge, mhp. udvikling af sukkersyge.

Anmeld

13. september 2010

SussieThyssen

bondepigen skriver:

Jeg ville nu tage til den test, og bede om at få lov til at ligge på en briks i de to timer, da du fik det dårligt sidst... og så i øvrigt tage mad og drikkevarer med, så det er klar til bagefter.

Nemlig..jeg har også altid haft madpakke med.
Og du skal huske, at du skulle gerne have glæde af din krop mange år endnu, så det er også for din egen skyld.
Endeligt så er der det ved det at HVIS du har en snært af diabetes, så vil dine tviller blive meget store og få en dårlig start på livet.
Der ER bare ting det skal gøres, og som man lige så godt kan få klaret.

Anmeld

13. september 2010

klmf

Det eneste problem med at få målt dit BS hos din mor, er at det er et her-og-nu billede. Når man måler det på fastende mave og over de par timer, så er det for at få et resultat, der kan bruges diagnostisk. Alternativet er at du så laver nogle døgn-målinger, det kan du  eventuelt aftale med egen læge, hvis det er dig meget imod at få lavet G-belastningen. Gestationel diabetes kan nogle gange være symptomfri, men ikke ensbetydende med at det er risikofrit for hverken mor eller foster.

Eventuelt tag en snak med din jordemoder eller egen læge. Du siger du bliver fulgt meget, er det så også med BS-måling hos egen læge?

Anmeld

13. september 2010

mullesmith2

albertesmor skriver:

Her er lige lidt læsestof.

Forfatter: Læge, Peter Bonde
Dato: 18. juli 2007

Sukkersyge (diabetes) medfører øget risiko for komplikationer under graviditet og fødsel. Derfor er det vigtigt, at sygdommen er diagnosticeret og velbehandlet hos den gravide kvinde.

Et par ud af tusinde kvinder har allerede diabetes, når de bliver gravide (prægestationel diabetes). I reglen er dette Type I diabetes   (insulinkrævende diabetes). Se iøvrigt under Sukkersyge (diabetes) .

Et par ud af hundrede kvinder udvikler en midlertidig sukkersyge i starten af graviditeten, hvor deres organisme bliver dårligere til at regulere blodsukkeret (gestationel diabetes). Denne svinder i reglen efter fødslen.

Som regel når kvinden ikke at udvikle symptomer på sukkersyge i graviditeten, da der screenes for sukker i urinen hos kvindens egen læge. Symptomerne er ikke anderledes end ved diabetes hos den ikke gravide. Her er de hyppigste øget tørst og urinproduktion samt træthed. De to sidstnævnte er i sig selv også noget, de fleste kvinder oplever under den normale graviditet.

Kvinder, der har diabetes i forvejen, skal allerede inden de påtænker sig at bliver gravide have kontaktet deres egen læge. Det er vigtigt at indtage en sund kost under graviditeten og følge sit blodsukker nøje, og sørge for at det er velreguleret.

Ofte vil insulinbehovet falde i starten af graviditeten og stige betydeligt senere, for lige efter fødslen at falde drastisk.

Kvinder, der ikke tidligere har haft diabetes, men som pludselig udvikler glukoseintolerance under graviditeten (gestationel diabetes), vil som regel blive opdaget, da der findes sukker i de rutinemæssige urinprøver, der afgives ved konsultationerne under graviditeten.

Hvis der er mistanke om gestationel diabetes, kan lægen få udført en såkaldt glukosebelastningstest, der er beskrevet under sukkersyge .

Som nævnt er kost og nøje kontrol af blodsukker den vigtigste behandling og forebyggelse af sukkersyge under graviditeten.

Ca. en femtedel af de kvinder, der får konstateret gestationel diabetes, skal behandles med insulin. De resterende klarer sig udelukkende på kostregulering.

For at mindske risikoen for komplikationer under fødslen, vil man til tider sætte fødslen igang et par uger før termin, enten medikamentelt (der virker ve-stimulerende) og med hindesprængning (hvor der laves hul i fosterhinderne), alternativt ved kejsersnit.

De almindelige komplikationer til graviditet som forhøjet blodtryk , for tidlig fødsel  og for meget fostervand (polyhydramnios) er hyppigere hos kvinder med diabetes.

Derudover er der øget risiko for abort og misdannelser. Det er også oftere nødvendigt at udføre kejsersnit hos moderen med diabetes. Nyfødte børn af kvinder med diabetes er i reglen også noget større, som følge af øget fedtproduktion.

Kvinder, der har haft gestationel diabetes, er i øget risiko for at udvikle diabetes senere i livet, og de bør derfor hyppigere ses hos deres egen læge, mhp. udvikling af sukkersyge.

Min mor har diabetes 1 altså den insulinkrævende, så det er selvfølgelig derfor de gerne vil se mig til endnu en glukosebelastning, har bare ikke lige lyst til det igen. Og jeg kaster med sikkerhed op efter jeg har drukket det sukkervand og så er det hele jo spildt.

Anmeld

13. september 2010

Svei

mullesmith2 skriver:

Min mor har diabetes 1 altså den insulinkrævende, så det er selvfølgelig derfor de gerne vil se mig til endnu en glukosebelastning, har bare ikke lige lyst til det igen. Og jeg kaster med sikkerhed op efter jeg har drukket det sukkervand og så er det hele jo spildt.

Tror du ikke bare det er fordi du har et højt bmi...så skal man også ind et par gange og hvis man har født store børn før?

Anmeld

13. september 2010

Anja

henh01 skriver:

Er du blevet kaldt ind til den undersøgelse? Jeg fik af vide at jeg også skulle have den i 30 graviditetsuge. Er i dag 30+2 og har intet hørt om den

Du skal nok regne med, at du selv skal ringe og bestille tid til det, det skal man i den region, hvor jeg bor.

Anmeld

13. september 2010

Findusinde

Det er ikke bare om du har sukkersyge.. Det har også noget at gøre med børnene... De skal tjekkes med det samme de er født.. Jeg fik konstateret sukkersyge da jeg var gravid med Laura, og hun fik sukkervand da hun blev født.. Så det er ikke bare dig det handler om..

Er ked af hvis det lyder hårdt, det er bestemt ikke ment på den måde..

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.