Vil altså ikke til den glukosebelastning....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

Sofia

mullesmith2 skriver:

Ja ad det smager ikke godt, der skal meget citron i for at tage den klamme smag

Jeg fik slet ikke tilbudt citron, tvang det bare i mig, men ja, det var meget meget sødt og klamt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

<3

mullesmith2 skriver:

Jeg er 28+0 idag og der går nok mellem 5 og 9 uger inden twins kommer til verden, jeg tror godt jeg kan passe lidt på med at spise usundt det sidste stykke tid for at slippe for den glukosebelastning.

Er helt enig med de andre. Jeg var selv til glukosebelastning flere gange under min graviditet og det er nasty. Men synes ikke du kan tillade dig at lade være. For dine ufødte drenges skyld.

Og det er i øvrigt intet med at spise usundt at få graviditetssukkersyge, der synes jeg ikke du kan tillade dig at sige. Der er mange der får ssf eller gss uden at spise usundt.

Synes det er en for dårlig undskyldning.

Anmeld

15. september 2010

mullesmith2

Kirle skriver:

Er helt enig med de andre. Jeg var selv til glukosebelastning flere gange under min graviditet og det er nasty. Men synes ikke du kan tillade dig at lade være. For dine ufødte drenges skyld.

Og det er i øvrigt intet med at spise usundt at få graviditetssukkersyge, der synes jeg ikke du kan tillade dig at sige. Der er mange der får ssf eller gss uden at spise usundt.

Synes det er en for dårlig undskyldning.

hehe bliver da godt nok haglet ned  nå men jeg kom ikke til glukosebelastning måtte ringe og aflyse om morgenen da jeg have for meget morgenkvalme til at undvære mogenmad. Desuden har jeg vidst kun sagt at hvis man får konstateret graviditetssukkersyge så skal man spise en sund kost resten af graviditeten!! Men jeg skrev nu heller ikke indlæget for at lyde som en egoistisk dum tøs der ikke vil have glukosebelastning fordi det smager ulækkert, men mere fordi jeg vidste jeg ville have for meget kvalme til at kunne gennemføre en glukosebelastning igen. Og desuden tænker jeg HELE TIDEN på mine to drenge derinde og jeg har også tænkt mig at ringe til min læge og finde en anden løsning på at få tjekket for graviditetsbetinget sukkersyge.

Anmeld

15. september 2010

mullesmith2

MaleneG skriver:

Jeg forstår helt ærligt ikke hvorfor du skriver dette indlæg, når du på forhånd har bestemt dig ?

Jeg forstår udemærket godt du ikke finder det særlig tiltrækkende at skulle ind og drikke en omgang sukkerstads, som  man ikke får det særlig godt af, men der er jo en grund til lægerne har vuderet at det ville være en god idé at få det tjekket op. Jeg behøver ikke fortælle dig konsekvenserne heraf, det er der rigelig med andre der har gjort.

Men jeg synes du skal overveje om dit måske lidt egoistiske valg er noget du kan leve med, hvis du nu rent faktisk har sukkersyge og det går ud over dine børn i sidste ende?

Knus

EGOISTISK! nej så havde jeg slet ikke skrevet indlægget hvis jeg have været det og desuden kan man ikke være egoist overfor sine børn i min verden, de kommer i første række.

Jeg skrev indlægget mest for at høre om andre havde haft samme oplevelse af den glukosebelastning som jeg havde haft og derfor heller ikke ville have lyst til at skulle gøre det igen. Det er jo ret individuelt hvordan man opfatter den glukosebelastning men jeg syntes det var ret forfærdeligt og uanset hvad andre har skrevet så kan man hanke nok så meget op i sig selv og tænke på sine børn men stadig have så meget kvalme og opkast og ondt i maven af at faste at det ikke er muligt at komme igennem det.

Anmeld

15. september 2010

<3

mullesmith2 skriver:

hehe bliver da godt nok haglet ned  nå men jeg kom ikke til glukosebelastning måtte ringe og aflyse om morgenen da jeg have for meget morgenkvalme til at undvære mogenmad. Desuden har jeg vidst kun sagt at hvis man får konstateret graviditetssukkersyge så skal man spise en sund kost resten af graviditeten!! Men jeg skrev nu heller ikke indlæget for at lyde som en egoistisk dum tøs der ikke vil have glukosebelastning fordi det smager ulækkert, men mere fordi jeg vidste jeg ville have for meget kvalme til at kunne gennemføre en glukosebelastning igen. Og desuden tænker jeg HELE TIDEN på mine to drenge derinde og jeg har også tænkt mig at ringe til min læge og finde en anden løsning på at få tjekket for graviditetsbetinget sukkersyge.

Godt du ikke mente det for det var lidt hårdt sagt.

Du må finde på noget andet. Men kan godt sige at jeg også havde kvalme igennem hele graviditeten og gennemførte alligevel flere glukosebelastninger. Så sidder man der svimmel og dårlig et par timer til man er færdig og kan spiser sin madpakke. Det er en del af det.Jeg fik afvide at der ikke var andre muligheder.

Men satser stærkt på ikke at få dårlige tal i min næste graviditet for har virkelig ikke behov for at prøve det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.