Vil altså ikke til den glukosebelastning....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

marhemor

Jeg havde det fuldstændig ligesom dig... Gad ikke til den glukosebelastning, da jeg var 20 uger henne, men tænkte at det var jo bedst for bebsen og mig selv... Tænkte at det skulle bare overståes!! "desværre" var min glukosetolerance for lav, så jeg fik konstateret graviditetssukkersyge, og puuuuuha min verden brød sammen...

Nu er jeg 34+4 uger henne, og det eneste "minus" ved min graviditetssukkersyge er at jeg bliver scannet regelmæssigt (hv. 3.-4. uge!) Men nu ved jeg at der bliver passet godt på mig og min bebs

Et andet "minus" er at jeg kun har taget 1,5 kg på i min graviditet, fordi jeg netop har været "tvunget" til at spise sundt

Jeg vil anbefale dig at tage testen, det er jo hurtigt overstået... Tænk på fødslen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

LouiseNielsen

Der er ikke så meget at gøre ved det... Så afsted med dig!

Ja det er møg klamt, det smager af helvede til, men du er nød til det for din egen og bebsernes skyld....

Anmeld

13. september 2010

Mai-pigen

Jeg har selv været afsted til den, og jo det er da ikke lækkert, men det er bare "bottoms up".. Så slemt var det heller ikke! Jeg syntes man skal tage til det, de "kloge" vurderer man skal, da det jo er dem der må vide hvad der er vigtigt.. Og når det så er er sagt, så kan en graviditetssukkersyge jo også gå ud over det ufødte barn, i værste fald kan barnet gå i koma!! VÆRSTE FALD!! Jeg måler blodsukker hver dag, og har fået at vide at jeg ikke kan føde ambulant, da barnet skal observeres..

Jeg syntes du skal tage afsted!!

Anmeld

13. september 2010

mullesmith2

marhemor skriver:

Jeg havde det fuldstændig ligesom dig... Gad ikke til den glukosebelastning, da jeg var 20 uger henne, men tænkte at det var jo bedst for bebsen og mig selv... Tænkte at det skulle bare overståes!! "desværre" var min glukosetolerance for lav, så jeg fik konstateret graviditetssukkersyge, og puuuuuha min verden brød sammen...

Nu er jeg 34+4 uger henne, og det eneste "minus" ved min graviditetssukkersyge er at jeg bliver scannet regelmæssigt (hv. 3.-4. uge!) Men nu ved jeg at der bliver passet godt på mig og min bebs

Et andet "minus" er at jeg kun har taget 1,5 kg på i min graviditet, fordi jeg netop har været "tvunget" til at spise sundt

Jeg vil anbefale dig at tage testen, det er jo hurtigt overstået... Tænk på fødslen..

Det er da træls at høre du fik konstateret det. Jeg har fået taget glukosebelastning en gang i uge 18 tror jeg det var men skal igen nu og det har jeg ikke lige lyst til. er 28+0 idag.

Anmeld

13. september 2010

mor_sabina

Jeg havde det på præcis samme måde inden jeg fik taget den dumme test. Så møådte ind onsdag og drak skidtet for så at sidde i to timer og vente, tror du så ikke damen ringede sidst på eftermiddagen og sagde de havde lavet en fejl med min prøve så jeg skulle lave den om fredag!!!

Men må altså indrømme jeg ikke synes det er så klamt spm det bliver gjort til. Det smager da ikke ligefrem godt men ærlig talt for babys(babyernes) skyld så hankede jeg op i mig selv og gjorde det.

Det kan du altså også godt, få noget citron i og to timer efter kan du have god samvittighed.

Held og lykke

Anmeld

13. september 2010

MaleneG

Jeg forstår helt ærligt ikke hvorfor du skriver dette indlæg, når du på forhånd har bestemt dig ?

Jeg forstår udemærket godt du ikke finder det særlig tiltrækkende at skulle ind og drikke en omgang sukkerstads, som  man ikke får det særlig godt af, men der er jo en grund til lægerne har vuderet at det ville være en god idé at få det tjekket op. Jeg behøver ikke fortælle dig konsekvenserne heraf, det er der rigelig med andre der har gjort.

Men jeg synes du skal overveje om dit måske lidt egoistiske valg er noget du kan leve med, hvis du nu rent faktisk har sukkersyge og det går ud over dine børn i sidste ende?

Knus

Anmeld

13. september 2010

Frk.S

Ja, i bund og grund er det jo DIT valg.

Jeg ville aldrig selv vælge det fra. Det hjælper ikke en dyt at du får målt dit blodsukker hos din mor - man kan ikke nødvendigvis konstatere det ud fra en alm. måling af blodsukker. Man laver jo ikke den undersøgelse for at drille de gravide.

Hvis du bestemmer dig for at droppe undersøgelsen, så HUSK at meld afbud. Og til en anden gang, så meld nu fra i bedre tid, så de kan nå at give tiden til en anden!!! *indsæt smiley med løftet pegefinger*

Mvh. Frk.S (der er en af de onde der beder stakkels forkvalmede gravide kivnder om at drikke klamt sukkerstads - dog med citron)

Anmeld

13. september 2010

klmf

Frk.S skriver:

Ja, i bund og grund er det jo DIT valg.

Jeg ville aldrig selv vælge det fra. Det hjælper ikke en dyt at du får målt dit blodsukker hos din mor - man kan ikke nødvendigvis konstatere det ud fra en alm. måling af blodsukker. Man laver jo ikke den undersøgelse for at drille de gravide.

Hvis du bestemmer dig for at droppe undersøgelsen, så HUSK at meld afbud. Og til en anden gang, så meld nu fra i bedre tid, så de kan nå at give tiden til en anden!!! *indsæt smiley med løftet pegefinger*

Mvh. Frk.S (der er en af de onde der beder stakkels forkvalmede gravide kivnder om at drikke klamt sukkerstads - dog med citron)

Ha ha, den tænkte jeg også - arbejder på et ambulatorium, hvor vi fandme var nær ved at skulle fyre folk, fordi vores patienter var så pissedårlige til at give besked (de fleste mødte bare ikke op), så det gik ud over vores produktivitet. Synes det er så irriterende, at jeg bruger tid på at forberede mig og så dukker folk ikke op....

Selvfølgelig er sygdom osv. undtaget

Anmeld

13. september 2010

camsko88

har selv lige fundet ud af at jeg skat til glykosebelsatning, og tænkte ikke videre over det, men efter at ha læst det her er jeg skræmt.

hvad går det ud på?
er det virkelig så slemt?

Anmeld

13. september 2010

Frk.S

har selv lige fundet ud af at jeg skat til glykosebelsatning, og tænkte ikke videre over det, men efter at ha læst det her er jeg skræmt.

hvad går det ud på?
er det virkelig så slemt?

Det går kort fortalt ud på at du møder fastende. Så skal du drikke en bestemt afmålt mængde sukkervand (evt. tilsat citron, alt efter hvor det er). Efter 2 timer får du målt dit blodsukker.

Grunden til mange synes det er så slemt, er vel hvis man er en af dem der har kvalme. Så hjælper det sjældent at ens første "måltid" er sukker.

Jeg har haft en del patienter igennem, og det er altså ikke alle der synes det er så slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.