Facebook status?! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Mussen2

Jeg har aldrig forstået den generalisering og generaliserende holdning, som jeg desværre møder hos mange og som også kommer til udtryk i denne debat.

"Fordi nogen opførte sig dumt, idiotisk og uintelliget og brændte flag af, ja så er "de" alle sammen sådan, når de bor i samme land"

"Fordi nogle udlændige bryder de danske regler, så er alle udlændige sådan"

"fordi nogen anden-gnerations indvandrer er voldelige og brutale, så er alle af "dem" sådan.

For mig er dem som antager disse generaliserende holdning, faktisk ligeså dårlige mennesker i min verden, som dem de selv fordømmer

Og i min verden bærer netop denne generalisering og uvidende holdninger en stor del af skylden for ufreden i vores samfund/verden.

Jeg synes det er så synd at medmenneskeligheden blandt os er så forsvindende lille.

Hørte en skøn bemærkning i weekenden, som alle bør efterleve:

Alle bør leve efter ARK (Any Random Kindness) at udføre en tilfældig venlig handling hver dag, om det så er at holde en dør eller hjælpe et andet menneske i nød, for mig er det en skøn leveregel, som jeg ville ønske alle kunne efterleve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Millesmammi

Gyllibik skriver:

Kære Millesmami,

Hvad er det helt præcis du ikke forstår?

Der er 20.000 mennesker som lider under en NATURKATASTROFE, det kunne være Danmark, England, Norge, du og jeg.

Det er mennesker der er tale om Millesmutti, kontra et symbol (flag.) Come on, kan du slet ikke se det.

Er på ingen måde ude efter din økonomiske støtte, prøver bare at skære tingene ud i pap for dig.

Du ser kun pakistan (ALLE?), har brændt flag = så må de sku lide?

økonomisk vil jeg ikke støtte og sådan er det bare .. uanset hvem det er, .. altså med hensyn til sådan noget der.

Anmeld

9. september 2010

Gyllibik

Mussen2 skriver:

Jeg har aldrig forstået den generalisering og generaliserende holdning, som jeg desværre møder hos mange og som også kommer til udtryk i denne debat.

"Fordi nogen opførte sig dumt, idiotisk og uintelliget og brændte flag af, ja så er "de" alle sammen sådan, når de bor i samme land"

"Fordi nogle udlændige bryder de danske regler, så er alle udlændige sådan"

"fordi nogen anden-gnerations indvandrer er voldelige og brutale, så er alle af "dem" sådan.

For mig er dem som antager disse generaliserende holdning, faktisk ligeså dårlige mennesker i min verden, som dem de selv fordømmer

Og i min verden bærer netop denne generalisering og uvidende holdninger en stor del af skylden for ufreden i vores samfund/verden.

Jeg synes det er så synd at medmenneskeligheden blandt os er så forsvindende lille.

Hørte en skøn bemærkning i weekenden, som alle bør efterleve:

Alle bør leve efter ARK (Any Random Kindness) at udføre en tilfældig venlig handling hver dag, om det så er at holde en dør eller hjælpe et andet menneske i nød, for mig er det en skøn leveregel, som jeg ville ønske alle kunne efterleve

Er så enig , smukt skrevet.

Anmeld

9. september 2010

Gyllibik

Millesmammi skriver:

økonomisk vil jeg ikke støtte og sådan er det bare .. uanset hvem det er, .. altså med hensyn til sådan noget der.

Også det jeg skriver, prøver ikke at få dig til at finde pengepungen frem.  (Selvom jeg sikkert er med til at betale de penge du modtager) Men håbede bare du havde lidt mere menneskelighed i dig. ( Ikke kun dig, fandre som deler samme holdning) Skriver bare direkte til dig, da jeg synes din attitude er forfærdelig.

Anmeld

9. september 2010

line melias mor

nu er jeg ikke på facebook men min kæreste havde fået beskeden fra hans bror han grinte og syntes den var virkelig fed jeg kan absolut ikke se noget sjovt eller fedt ved sådan en besked. jeg syntes folk der er så uvidende som dem der skriver sådan og dem der er tilhængere af det, skal sætte sig ind i hvad det er der foregår rundt omkring i verden. sådan en holdning har jeg meget svært ved at acceptere. min kæreste og jeg har haft en diskution om den besked hele dagen i går og jeg må sige jeg mistede noget for ham. tænk at den mand jeg elsker og har et barn med kan have sådan en holdning til tingene.

mine tanker går til dem i nød

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

Gyllibik skriver:

Også det jeg skriver, prøver ikke at få dig til at finde pengepungen frem.  (Selvom jeg sikkert er med til at betale de penge du modtager) Men håbede bare du havde lidt mere menneskelighed i dig. ( Ikke kun dig, fandre som deler samme holdning) Skriver bare direkte til dig, da jeg synes din attitude er forfærdelig.

alt jeg har skrevet, har jeg nok skrevet forkert - det kan godt være. men min holdning med at støtte er bare sådan da jeg er vokset op sådan, har heller ikke en familie der går vildt op i det - ikke økonomisk i hvert fald.

Anmeld

9. september 2010

Happiness

Jeg støtter flere steder, fordi jeg kan og mener at det giver mening! Kan godt forstå hvis man ikke har råd. Men igen den holdning gør mig sgu arrig.

Jeg har aldrig været på kontanthjælp, men jeg støtter (ufrivilligt) til den hver måned. (jeg har så ik noget imod det, da den redder mange familier), men synes det er latterligt at dem som selv får hjælp (KH) ikke vil støtte andre!?!?! --- Så står jeg sgu af! Magen til dobbelmoralskhed, skal man sgu lede længe efter! Så kunne jeg også sige at jeg ikke vil (hvis jeg ku) betale skat til KH, da der var nogle her i DK der brændte flaget af........ Eller der er nogle der drikker alle pengene op....

Men jeg betaler gladeligt mine skattepenge, da jeg er i den heldige situation, at jeg får løn hver måned, har tag over hovedet, rent vand i hanerne, og jeg kan blive ved...

Undskylder hvis jeg har trådt nogen over tæerne, men flere har sgu ubevidst trådt over mine i denne tråd!

Anmeld

9. september 2010

Happiness

MaybeMe skriver:

Jeg støtter flere steder, fordi jeg kan og mener at det giver mening! Kan godt forstå hvis man ikke har råd. Men igen den holdning gør mig sgu arrig.

Jeg har aldrig været på kontanthjælp, men jeg støtter (ufrivilligt) til den hver måned. (jeg har så ik noget imod det, da den redder mange familier), men synes det er latterligt at dem som selv får hjælp (KH) ikke vil støtte andre!?!?! --- Så står jeg sgu af! Magen til dobbelmoralskhed, skal man sgu lede længe efter! Så kunne jeg også sige at jeg ikke vil (hvis jeg ku) betale skat til KH, da der var nogle her i DK der brændte flaget af........ Eller der er nogle der drikker alle pengene op....

Men jeg betaler gladeligt mine skattepenge, da jeg er i den heldige situation, at jeg får løn hver måned, har tag over hovedet, rent vand i hanerne, og jeg kan blive ved...

Undskylder hvis jeg har trådt nogen over tæerne, men flere har sgu ubevidst trådt over mine i denne tråd!

og kan godt se at KH modtagerne ikke har råd til at betale pt. Men det er holdningen om IKKE at VILLE støtte

Anmeld

9. september 2010

AA10

Anneiris skriver:

Hej Alle
Nu er jeg selv på Facebook, og bruger meget tid der inde da jeg er hjemmegående. Og de sidste par dage er der en bestemt status som har løbet fra den ene profil til den anden. Og nu vil jeg egentlig bare høre Jeres mening om den.

Personligt blev jeg tosset da jeg læste den. :

"Hjælp Pakistan???
De er udsat for den værst tænkelige naturkatestrofe...
STOP LIGE DER!
var det ikke Pakistan der i 2006 stod og brændte Dannebrog af
og sendte dødstrusler afsted mod Danmark, brændte den danske ambassade ned til grunden. Og boycuttede alt hvad der var Dansk? Jeg donere ikke en bøjet femøre! Kopier og sæt i jeres status!!!"

Kram Anne 34+3

synes det er så usmagligt som noget andet kan være nu er min mand fra  pk.. og de stakkels mennesker har virkelig brug for hjælp.. må Allah (swt) retlede disse mennesker der finder på sådan noget....

Anmeld

9. september 2010

Sabrina2014

Jeg er selv på SU, og jeg ville gerne donere penge, men har desværre ikke råd. Kæmper selv herhjemme.

Nu har jeg ikke læst alle sider igennem, da jeg nåede til side 6 synes jeg det blev for meget.

Hvorfor er det, at nogle tror at ALLE mennesker i Pakistan var enige om at brænde Danmarks flag?

Lad os nu sige.. Jeg ved ikke om noget lignene nogensinde er sket, men at der er nogle fra et andet land, der vælger at provokere Danmark, med at gøre grin med den tro NOGLE danskere har.. De danskere vælger derefter at brænde dette lands flag. MANGE mennesker i Danmark er uenige i at dette flag skal brændes, men de kan jo ikke stoppe dem der gør det. 4 år efter bliver Danmark ramt af en enorm naturkatastrofe, hvor det tidligere land vælger at slet ikke ville hjælpe, da alle fra Danmark er idioter, da de brændte flaget. Hvorfor skal det gå ud over de pakistanere, både voksne og børn, der intet havde med det at gøre, de som sidder og har brug for hjælp - hvorfor skal de betale for det, som andre har gjort?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.