jeg har sååååå ondt i min numse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

Maise

er sygeplejerske og svæger til movicol eller husk. opstart i movicol. Du drikker to-3 breve 1 dag og hvis du ikke har skidt næste dag drikker du to breve mere. har i alle mine årr som sygeplejerske ikke mødt en der ikke har skidt efter den omgang movicol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

oo

mullesmith2 skriver:

Det var jo nærmest din førstefødte der kom ud der, du skulle have taget et billede af vidunderet... haha ej nu bliver jeg vist for ulækker hva!!!

haha! jeg var lige ved at sende Søren en sms bagefter hvor jeg skrev at jeg havde taget imod en dejlig lille sort sambo efter halvanden times presseveer, men så kom jeg i tanker om, at han sad til møde på gymnasiet og nok kun lige ville læse den flygtigt og så kunne misforståelsen jo nemt opstå, og hvor pinligt ville det lige være, hvis han havde brølet "min kone har føøøøøødt!" mit i mødet og bagefter skulle forklare, at måske havde hun bare skidt

Anmeld

30. august 2010

oo

hej alle! tak for svar!!

jeg ringede til sidst til lægen (efter endnu en omgang presning) og sagde mere eller mindre "jeg er desperat! jeg vil skide!!" og hun sagde, at jeg godt måtte tage magnesia (hvilket jeg har stående herhjemme, og jeg kan ikke nå på apoteket idag, så det er perfekt!). hvis jeg havde en hård klump lige indenfor der ikke ville ud, kunne jeg tage en klyx for at få det opløst. og ellers movicol og lactulose. så nu ved jeg da hvad jeg kan gøre! jeg har taget en magnesia her til frokost og håber der sker noget. men det er ærlig talt lidt svært at mærke om der er gang i tarmene når man samtidig har en unge i maven der laver noget som mest af alt føles som moderkage-æltning

Anmeld

30. august 2010

majhan11

Maise skriver:

er sygeplejerske og svæger til movicol eller husk. opstart i movicol. Du drikker to-3 breve 1 dag og hvis du ikke har skidt næste dag drikker du to breve mere. har i alle mine årr som sygeplejerske ikke mødt en der ikke har skidt efter den omgang movicol.

hehe så har du ikke mødt mig, jeg er den uheldige type hvor intet og her mener jeg intet hjælper så der kan gå op til 14 dage ( det længste 3 uger ) inden jeg kommer på det er bare ik sjovt...... det skal så lige siges at det hænger lidt sammen med at jeg har type 1 diabetes og har fået en del komplikationer igennem tiden og det har ik hjulpet på maven

Anmeld

30. august 2010

Maise

majhan11 skriver:

hehe så har du ikke mødt mig, jeg er den uheldige type hvor intet og her mener jeg intet hjælper så der kan gå op til 14 dage ( det længste 3 uger ) inden jeg kommer på det er bare ik sjovt...... det skal så lige siges at det hænger lidt sammen med at jeg har type 1 diabetes og har fået en del komplikationer igennem tiden og det har ik hjulpet på maven

WHAT 3 Uger??? vidste ikke man kunne indeholde så meget lort så længe. har du stadig ikke fundet noget der kan holde det igang??

Anmeld

30. august 2010

LouiseNielsen

kender til problemet....

Mit er dog "selv forskyldt"

Jeg hader at skulle lave bommelum....  Så jeg holder mig så længe som overhovedet muligt, og jo længere jo beder (i mit hovede) Det er så slemt at jeg til tider nærmest skriger af smerte når jeg skal, også må jeg jo overgive mig. Men så har jeg så hård mave at (undskyld detajle) det skal graves ud..... Gør vandvittig ondt! Jeg har ofte snakket med lægen om det, og får piller for det, men dem skal jeg jo så tage for de hjælper. Det har sågar været i snak at jeg hver anden dag skal møde op ved min læge for at få afførrings piller, så hun er sikker på jeg får dem taget. Jeg kan godt gå 1-3 uger uden at være på wc.

Anmeld

30. august 2010

VIPpigen

Nu har jeg ikke læst alle svarene, men fik et godt råd fra en dagplejer at hun gav de små børn kiwi når de havde forstoppelse. Jeg har prøvet ALT skulle jeg mene. Hader svesker, har prøvet HUSK, movicol, og lactulose (staves)(og giver virkelig kvalme) MEN de kiwi, de er guld værd. Jeg spiser gerne 2 til min morgenmad (spiser havregrød) og de sætter gang i maven efter nogen dage hvis jeg ikke har spist dem fast. Og de gør det mere "blødt" at komme af med. Og evt Hjemmelavet appelsinjuice, det er godt. Læste du fik kvalme af appelsinjuice, men den er altså bedst hjemmepresset, så måske et forsøg værd.

Men kan stærkt råde kiwi, og frisk ananas. Men du skal huske at spise stokken i ananasen også, den må du ikke skære ud.

Det skal siges at Cola, mælk, og hørfrø giver forstoppelse. Du kan evt. ligge hørfrø i blød i vand, og lade det stå til dagen efter. De olier der er i hørfrø er også godt for maven, men skal "trækkes" ud. Du kan drikke vandet som det er, eller varme det så det bliver til "the".

Blev lidt langt, men håber det kan sætte det i gang, og så er det på den naturlige måde, da din krop selv arbejder

Anmeld

30. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

fårk hvor forstoppelse da bare kommer fra helvede af!! jeg har haft det i nok fjorten dage nu. eller sådan lidt on/off her i 3. trimester, men mine jernpiller har heldigvis kunnet kurere det hver gang (ja, omvendt verden, I know!). for fjorten dage siden havde jeg ikke skidt i nogle dage, da jeg vågner midt om natten og tænker "æææh....er det her småveer?" jeg lå i virkelig lang tid og undrede mig og besluttede så til sidst at rende ned på toilettet for at se om jeg blødte eller hvad, men det viste sig at være den sande pøllefest jeg skulle igennem. hold nu kæft, det gjorde ondt, men der blev renset så godt ud, at der kun kom vand til sidst. men bagefter startede en ny omgang forstoppelse! i torsdags lykkedes det mig - efter halvanden times presseri - at få skidt en nogenlunde anstændig mængde. OG få et blodskudt øje

og nu er vi tilbage der hvor det føles som om, at babyen nok ikke vejer helt så meget som man umiddelbart skulle tro, fordi den ligger på en pude af lort. sorry. men jeg er BITTER! jeg tænker KUN på at skide og min krop vil bare slet ikke deltage i det projekt

nu skal jeg til lægen imorgen og har tænkt mig at spørge om jeg må tage en eller to magnesiapiller (som jeg fik efter GUL'en) for at få gang i det igen. men hvad kan man ellers? svesker og alt hvad der har med svesker at gøre kommer simpelthen ikke ned, så den mulighed er udelukket. men er der noget med tranebærjuice? eller noget andet?

hilsen den desperate

Shawarmabiksen overfor Magasin skulle nok kunne klare problemet

Anmeld

30. august 2010

<3

Kiwi også måske nogle fiskeoliepiller til de store måltider, morgen og aften.

Anmeld

30. august 2010

Tina2

Rosa skriver:

Shawarmabiksen overfor Magasin skulle nok kunne klare problemet

Ha ha, det lyder som en "sund" biks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.