Nu har jeg ikke læst alle svarene, men fik et godt råd fra en dagplejer at hun gav de små børn kiwi når de havde forstoppelse. Jeg har prøvet ALT skulle jeg mene. Hader svesker, har prøvet HUSK, movicol, og lactulose (staves)(og giver virkelig kvalme) MEN de kiwi, de er guld værd. Jeg spiser gerne 2 til min morgenmad (spiser havregrød) og de sætter gang i maven efter nogen dage hvis jeg ikke har spist dem fast. Og de gør det mere "blødt" at komme af med. Og evt Hjemmelavet appelsinjuice, det er godt. Læste du fik kvalme af appelsinjuice, men den er altså bedst hjemmepresset, så måske et forsøg værd.
Men kan stærkt råde kiwi, og frisk ananas. Men du skal huske at spise stokken i ananasen også, den må du ikke skære ud.
Det skal siges at Cola, mælk, og hørfrø giver forstoppelse. Du kan evt. ligge hørfrø i blød i vand, og lade det stå til dagen efter. De olier der er i hørfrø er også godt for maven, men skal "trækkes" ud. Du kan drikke vandet som det er, eller varme det så det bliver til "the".
Blev lidt langt, men håber det kan sætte det i gang, og så er det på den naturlige måde, da din krop selv arbejder
Anmeld