jeg har sååååå ondt i min numse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

oo

B&J skriver:

Har du prøvet HUSK det gør så ens ja lort ikke er så hård og heller ikke for blød

nej  er det piller eller hvordan?

(hilsen junkien)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

mullesmith2

Tjuhl skriver:

fårk hvor forstoppelse da bare kommer fra helvede af!! jeg har haft det i nok fjorten dage nu. eller sådan lidt on/off her i 3. trimester, men mine jernpiller har heldigvis kunnet kurere det hver gang (ja, omvendt verden, I know!). for fjorten dage siden havde jeg ikke skidt i nogle dage, da jeg vågner midt om natten og tænker "æææh....er det her småveer?" jeg lå i virkelig lang tid og undrede mig og besluttede så til sidst at rende ned på toilettet for at se om jeg blødte eller hvad, men det viste sig at være den sande pøllefest jeg skulle igennem. hold nu kæft, det gjorde ondt, men der blev renset så godt ud, at der kun kom vand til sidst. men bagefter startede en ny omgang forstoppelse! i torsdags lykkedes det mig - efter halvanden times presseri - at få skidt en nogenlunde anstændig mængde. OG få et blodskudt øje

og nu er vi tilbage der hvor det føles som om, at babyen nok ikke vejer helt så meget som man umiddelbart skulle tro, fordi den ligger på en pude af lort. sorry. men jeg er BITTER! jeg tænker KUN på at skide og min krop vil bare slet ikke deltage i det projekt

nu skal jeg til lægen imorgen og har tænkt mig at spørge om jeg må tage en eller to magnesiapiller (som jeg fik efter GUL'en) for at få gang i det igen. men hvad kan man ellers? svesker og alt hvad der har med svesker at gøre kommer simpelthen ikke ned, så den mulighed er udelukket. men er der noget med tranebærjuice? eller noget andet?

hilsen den desperate

Jeg har fået en pakke husk frøskaller som jeg skulle spise i noget youghurt, det skulle få gang i systemet igen hvis det stopper til, har tit døjet med forstoppelse dog ikke i graviditeten endnu. Men det er simpelthen forfærdeligt, man må også godt spise magnesia under graviditeten det fik jeg afvide af apoteksdamen ihvertfald, har nemlig helgarderet mig hvis det skulle ske, for det er så forfærdeligt. Men masser vand og husk frøskaller og evt. magnesia så skal der nok komme gled i det. Man kan også købe hørfrøolie på apoteket eller matas, det er også godt har jeg også taget da jeg døjede meget engang. Men det er simpelthen så smertefuldt jeg plejer selv at komme til at bløde fordi jeg får små rifter i numsen af det, av.

Anmeld

30. august 2010

Corn

Tjuhl skriver:

vand ryger også ind i uanede mængder og rugbrød og grøntsager og alt hvad jeg kan finde på der skulle sætte skub i tingene, men ak nej

vindruer(rosiner), blommer og den slags frugt har en "sveske"-virkning i de rette mængder

Så kast dig over frugten

Anmeld

30. august 2010

oo

Macaab skriver:

vindruer(rosiner), blommer og den slags frugt har en "sveske"-virkning i de rette mængder

Så kast dig over frugten

cool!! det skulle da være til at have med at gøre

Anmeld

30. august 2010

B&J

Tjuhl skriver:

nej  er det piller eller hvordan?

(hilsen junkien)

ja det er det men det er naturens fibre så det er ikke noget med en masse mg i hihihihihi det er bare kosttilskud det kan købes på apoteket i håndkøb.. og mange gravide for tilbudet om det eller det står også tit i de folder man får med hjem men nu har jeg brugt det længe da mit tarmsystem er noget være rod hihihihi

Anmeld

30. august 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

appelsinjuice blir jeg dårlig af af en eller anden grund kan min mave slet ikke med det - og det er helt fra da jeg var teenager, øvbøv.

magnesiaen virkede sidst, det gjorde jo meganas fordi jeg lige var blevet opereret, men der VIRKEDE! så jeg håber hun sir ja...der står bagpå at man ikke må tage dem som gravid uden at tale med lægen først, så det lader jeg selvfølgelig være med, men nøøøøj, det holder hårdt! (bogstaveligt talt )

Der er også rigtig meget syre i juicen, og hvis du bliver dårlig, så lad være

Hvis jeg skulle vælge mellem dulcolax og magnesia, så havde jeg taget magnesia. Den er nok mere skånsom, da den trækker vand tilbage i tarmen, hvor den anden påvirker peristaltik i tarmen. (Og så grundet min egen koldsvedsoplevelse )

Og nej, det er nok ulideligt at vente til i morgen... Men der er nok ikke andet valg

Håber du bliver skide-glad bagefter

Anmeld

30. august 2010

oo

mullesmith2 skriver:

Jeg har fået en pakke husk frøskaller som jeg skulle spise i noget youghurt, det skulle få gang i systemet igen hvis det stopper til, har tit døjet med forstoppelse dog ikke i graviditeten endnu. Men det er simpelthen forfærdeligt, man må også godt spise magnesia under graviditeten det fik jeg afvide af apoteksdamen ihvertfald, har nemlig helgarderet mig hvis det skulle ske, for det er så forfærdeligt. Men masser vand og husk frøskaller og evt. magnesia så skal der nok komme gled i det. Man kan også købe hørfrøolie på apoteket eller matas, det er også godt har jeg også taget da jeg døjede meget engang. Men det er simpelthen så smertefuldt jeg plejer selv at komme til at bløde fordi jeg får små rifter i numsen af det, av.

jep, mit mellemkød bløder også lidt fordi der blir presset så hårdt hele tiden

jeg har lige googlet de der HUSK skaller, og de lyder da helt vidunderlige!! jeg kan alligevel ikke nå på apoteket idag (Søren er sent hjemme), så jeg kan ligeså godt snakke med lægen om dem imorgen, men det er dælme rart at vide hvad mulighederne er!

og nej, det er bare overhovedet ikke sjovt. det LYDER komisk, men føj hvor blir man rådden af at gå med alt det indeni

Anmeld

30. august 2010

oo

kitty skriver:

Der er også rigtig meget syre i juicen, og hvis du bliver dårlig, så lad være

Hvis jeg skulle vælge mellem dulcolax og magnesia, så havde jeg taget magnesia. Den er nok mere skånsom, da den trækker vand tilbage i tarmen, hvor den anden påvirker peristaltik i tarmen. (Og så grundet min egen koldsvedsoplevelse )

Og nej, det er nok ulideligt at vente til i morgen... Men der er nok ikke andet valg

Håber du bliver skide-glad bagefter

jæææææs!! det håber jeg også! jeg prøvede godt Michellatricket i torsdags og råbte i ren afmagt "kooooom uuuuuuud!"...og det hjalp jo kan man sige. dog med blodsprægning i øjet, og der synes jeg måske liiige grænsen går for hvor hårdt det egentlig skal være at gå på toilettet

på den anden side, så var det halvandet time UDEN veer til hjælp, så jeg anser mig for at være godt forberedt til fødslen (lige nu nægter jeg simpelthen at tro på, at det blir værre at presse et hoved ud MED veer til hjælp, end det er pt at presse en pølle ud UDEN veer!!)

Anmeld

30. august 2010

oo

B&J skriver:

ja det er det men det er naturens fibre så det er ikke noget med en masse mg i hihihihihi det er bare kosttilskud det kan købes på apoteket i håndkøb.. og mange gravide for tilbudet om det eller det står også tit i de folder man får med hjem men nu har jeg brugt det længe da mit tarmsystem er noget være rod hihihihi

nice! jeg googlede det lige og det lyder jo megagodt

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Tjuhl skriver:

jep, mit mellemkød bløder også lidt fordi der blir presset så hårdt hele tiden

jeg har lige googlet de der HUSK skaller, og de lyder da helt vidunderlige!! jeg kan alligevel ikke nå på apoteket idag (Søren er sent hjemme), så jeg kan ligeså godt snakke med lægen om dem imorgen, men det er dælme rart at vide hvad mulighederne er!

og nej, det er bare overhovedet ikke sjovt. det LYDER komisk, men føj hvor blir man rådden af at gå med alt det indeni

Ja det er direkte skrækkeligt at have forstoppelse, puha du må være en god presser siden du bløder både i øjnene og mellemkødet. Det må være gode forudsætninger for fødslen  ej pjat, men prøv også det der hørfrøolie hvis det er, det er også rigtig godt og ganske naturligt. Håber du får styr på det igen så du ikke skal gå og have dårlig mave og numse hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.