gravid og min kæreste vil skride

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

skøjte-prinsessen

2606peanut skriver:

Puha, den er svær. Jeg blev også gravid på p-piller og kæresten var ikke glad, han ville ikke være far. Jeg sagde med det samme at jeg under ingen omstændigheder ville få en abort, men det skal så lige siges at jeg har aboteret 2 gange før og havde af min læge fået at vide at det med børn nok ikke lige ville ske for mig på den naturlige måde. Så det her var jo nærmest et lille mirakel. Det forstod han også godt men ønskede ikke selv et barn. Sagde derfor til ham at han var fri til at vælge os fra eller til. Og i langtid svingede han mellem det ene og det andet rasede, græd og glædet sig. Men i hele forløbet tvivlede jeg aldrig på hvor meget han elskede mig. Den dag i dag er vores lille dreng 2 mdr. og farmand er lykkelig får jeg valgte at beholde ham. Men det var et egoistisk valg fra min side, det indrømmer jeg gerne. Og det kunne lige så let være gået den anden vej. Men er på ingen måde enig  med Rosa om at det er værre at tvinge en til at få et barn end det er at få en abort. En abort kan i nogen tilfælde forværre ens chance får at få børn senere hen.

Har ingen gode råd, andet end at du skal følge dit hjerte, men også tænke alle senarier igennem godt og grundigt,

Kram her fra

meget gode råd mange tak... er glad for at du valgte barnet, da det blev for det bedste tror nu også at min kæreste vil blive glad for det til sidst, ser ikke dette som en egoistisk beslutning og tror det er fordi jeg ved at han er egoistisk og jeg har altid været der for ham først, og jeg kan mærke at det værste jeg kan gøre er at få en abort, derfor ser jeg det ikke egoistisk, der er nok nogen der er ueninge, men den dag han siger jeg skrider gider ikke have noget med det barn at gøre så har jeg nogen papier der gør sådan så han ikke kan komme og tage barnet fra mig når det født og han ombestemmer sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mette88 skriver:

undskyld mig, men man kan godt hører du aldrig har fået en abort før.

Du er undskyldt - jeg har været skrevet op til en da jeg blev gravid med min daværende kæreste som absolut ikke var klar, men tabte barnet et par dage inden Så det kan man vidst ikke helt "høre" påmig...

Desuden mener jeg godt at man må have en holdning til tingene slevom man ikke har prøvet det selv - f.eks. behøver jeg ikke at have prøvet extacy for at have en holdning til at det er noget man skal holde sig fra

Anmeld

25. august 2010

aarhusmor

Jeg synes det er godt du ikke ønsker en abort og jeg har før hørt om mænd der har sagt det som din kæreste siger, fordi de er chokerede og bliver bange over hvad der kan ské.

Jeg fik en abort da jeg var 23 år, fordi faren ikke var helt til at stole på. Jeg har ikke som sådan fortrudt den, men mit valg i dag ville have været anderledes. I dag ved jeg også meget mere om hvor dyrbart det lille væsen i maven er og at man skal passe godt på det.

Jeg kan fornemme at du har taget beslutningen om at blive mor og så må du tage de andre ting derfra.

Held og lykke

((((kram)))

Anmeld

25. august 2010

klmf

Dandiann skriver:

han vil ikke have dette barn, men vil gerne have jeg får en abort så vi kan prøve om en måned eller to at få et barn... og jeg kan ikke få en abort, har været tæt på at sige ja, men jeg kan bare ikke gøre det...

Så han vil have du får en abort nu så I om 2-3 måneder kan prøve at blive gravide igen?? Læser jeg det rigtigt?? Det giver da ingen mening what so ever....

Anmeld

25. august 2010

Thalia

Jeg synes din kæreste lyder som et ualmindeligt umodent og uansvarligt menneske.

Hvis man er voksen nok til at dyrke sex, så er man også voksen nok til at vide at uanset hvilken type prævention man bruger, så kan der altså komme en graviditet ud af det.

Kvinder er i den forbindelse ikke velsignet med mændenes mulighed for barnlig stædighed - i form af udmeldingen"det vil jeg ikke være med til", tvært imod er man som vkinde tvunget til at forholde sig til situationen og håndtere den bedst muligt. Når manden så ligefrem truer med at skride hvis ikke man makker ret, så skylder man da i den grad ikke ham noget, men skal derimod træffe det valg som er bedst for en selv. - Så NEJ man er ikke en egois fordi man vælger at gennemføre en uplanlagt graviditet imod faderens ønske.

Anmeld

25. august 2010

XXSS

lotchen skriver:

Så han vil have du får en abort nu så I om 2-3 måneder kan prøve at blive gravide igen?? Læser jeg det rigtigt?? Det giver da ingen mening what so ever....

Enig!!!

Anmeld

25. august 2010

XXSS

Det er bare noget han bilder dig ind, fordi at han ikke har lyst til at få et barn.! Man får ikke en abort nu - for så at prøve om 2 måneder igen.... Det er naivt og tro det i hvert fald! sorry..

Gør hvad du føler i dit hjerte og overvej om du vil kan overskue at være alenemor.. Gør op med dig selv, om han er det værd.. Umiddelbart lyder det som om, at han dropper dig når du har fået en abort og at han kun lover dig at prøve igen om 2-3 måneder for at få dig til at droppe det nuværende barn...

Anmeld

25. august 2010

kres87

lotchen skriver:

tænkte det samme.. helt enig.. 

Anmeld

25. august 2010

Meliora

Han lyder da virkelig ikke til at være værd at samle på, hvis han kan finde på at overveje at forlade dig. Det er let nok at sige at man 'bare' kan få en abort, men jeg tror slet ikke det er så nemt for den kvinde der skal igennem det, slet ikke hvis du ønsker barnet.

Jeg synes dit uskyldige ufødte barn har mere ret til at få en chance, end den klovn der ikke vil have det.

Anmeld

25. august 2010

Lotus86

Dandiann skriver:

han vil ikke have dette barn, men vil gerne have jeg får en abort så vi kan prøve om en måned eller to at få et barn... og jeg kan ikke få en abort, har været tæt på at sige ja, men jeg kan bare ikke gøre det...

What?? Han vil for alt i verden ikke have et barn nu, men om 2 måneder vil han gerne???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.