Jeg har ikke været i din situation, men jeg har læst hundredevis af historier herinde efterhånden fra piger der har stået præcis der hvor du står nu - både før og efter de fik børnene...
Mit råd til dig er at hvis ikke du vil have en abort, så må du nok forberede dig på at blive enlig mor, for det lyder absolut ikke som om din kæreste har lyst til at blive far nu. Og hvis du tager det valg for ham og "tvinger ham" til at blive far fordi du gerne vil være mor, så kan det vel ikke overraske dig at han absolut ikke har lyst til at være din kæreste mere? Jeg synes det er værre at tvinge nogen til at blive forælder resten af deres liv end det er at presse nogen til abort! Det er min ærlige mening! Jeg ville aldrig tilgive en person som tog valget fra mig og tvang mig til at blive forælder resten af mit liv mod min vilje! Tænk på hvor stor en beslutning det er - og tænk så på at være tvunget ud den, at få frataget muligheden for at sige "nu skal det være - hvor fantastisk det skal blive og hvor jeg dog glæder mig!"...
Jeg er MEGET imod at folk får børn som den ene forælder helst havde valgt fra. Børn har krav på og ret til TO forældre som virkelig ønskede sig at få dem - ikke bare en mor der vælger at få dem og så må faren bare følge med eller være weekendfar resten af sit liv. Og du kan altid få et barn senere med en far som virkelig ønsker sig børn med dig.
De fleste som vælger at få børn stik imod farens vilje ender med at stå alene med børnene, eller skulle igennem helvede for at få samarbejdet med faren til at fungere i årene fremover - og hvem taber i det spil? Barnet!!!
Mit råd er: Få den abort og brug tiden derefter på at slikke dine sår og blive ok igen, eller indstil dig på at være enlig mor og forklare dit barn en dag hvorfor far ikke er der...
Mvh
Rosa
Anmeld