Hvad vælger man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Hvad kan man bruge pædagog til, udover at være i vuggestue, børnehave osv.? Skal man ikke have noget diplom, for at kunne bruge den til mere? spøger, da jeg selv går med samme tanker, da jeg ikke længere kan lave det jeg plejer pga. sygdom

Der er også mulighed for f.eks. at arbejde med mentalt og fysisk handicappede.

Børnehaveklassepædagog og SFO. Forskellige inst. f.eks. børnehjem eller lign.

Der er en del muligheder bare man kigger sig omkring.

Jeg selv skal læse til pædagog fra den 1 sep, og var ogso lidt i vildrede da jeg skulle vælge, da jeg har dårlig ryg, og f.eks. ikke vil kunne slæbe rundt på vuggestuebørn hele dagen lang.
Men undersøgte det lidt, og der er faktisk flere muligheder end man sådan lige tror.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

aarhusmor

okay tak Jeg tænkte nemlig på om den kunne bruges i forbindelse med anbragte børn og den slags, eller om man skal være socialrådgiver?

Anmeld

24. august 2010

Rikke, Liam & Linus

aarhusmor skriver:

okay tak Jeg tænkte nemlig på om den kunne bruges i forbindelse med anbragte børn og den slags, eller om man skal være socialrådgiver?

Uha...der må jeg nok være svar skyldig. Men hvis du skriver pædagoguddanelsen på google, så kan du læse lidt om det.

Men vil da også tro der er mulighed for det på et eller andet plan.

Du kan også læse videre, f.eks. psykologi og så er der endnu flere muligheder.

Anmeld

24. august 2010

ESV

Shibby skriver:

Noget som IKKE inkl matematik,for mange timer eller for store klasser! Kan man få det via handelskolen..Ehm..Gider ikk økonomi..og dete r der vel på en h a n d e l skole?

Suk..Jeg er 24 og ved ikk hvad jeg vil..

Jeg er 29 og har først lige fundet ud af hvad jeg vil!! kan sagtens sætte mig i dit sted!! men enten en 1 årig hf eller hf enkeltfag ville måske være et rigtig godt bud??

9 kl burde være adgangsgivende!!

Anmeld

24. august 2010

aarhusmor

Rikke&Liam skriver:

Uha...der må jeg nok være svar skyldig. Men hvis du skriver pædagoguddanelsen på google, så kan du læse lidt om det.

Men vil da også tro der er mulighed for det på et eller andet plan.

Du kan også læse videre, f.eks. psykologi og så er der endnu flere muligheder.

Tak for svaret. Jeg synes det er svært at finde noget om det. Det jeg tænker på er at man kunne sidde ved kommunen og tage beslutning i sager om anbragte børn og f.eks. hjælpe familier til selv at klare deres børn.

jeg må søge lidt mere

Anmeld

24. august 2010

Shibby

Rikke&Liam skriver:

Jeg kender det alt for godt. Jeg skal starte på pæd.udd. den 1.september... og håber jeg har valgt rigtigt denne gang. Tænker at der er mange muligheder for forskellige jobs, pædagoger arbejder jo ikke kun i vuggestuer eller børnehaver.

Men hvis du er til det sociale så skal du da helt klart kigge samme vej. Ellers hvad med noget med turisme, hotel? Er det dig?

Eller DSB...har hørt de altid mangler folk...høhø

dsb..hehe..Jeg er flyttet herover, for at slippe for dsb

Pædagog.. Ikk lige det der har haft min interesse,men jeg må indrømme at skolefagene virker overskuelige. Og det er da en god start

Anmeld

24. august 2010

Maise

aarhusmor skriver:

Hvad kan man bruge pædagog til, udover at være i vuggestue, børnehave osv.? Skal man ikke have noget diplom, for at kunne bruge den til mere? spøger, da jeg selv går med samme tanker, da jeg ikke længere kan lave det jeg plejer pga. sygdom

Man kan bla. arbejde i diverse bo.tilbub, som m. fysisk og psykisk lidelser, misbrugere, udsatte unge. Diplom er hvis man f.eks. gerne vil arbejde på eks. ledelsesniveau, projekter højere oppe i systemet. Ser mange jobs for pædagoer i forskellige regi´er.

Anmeld

24. august 2010

aarhusmor

Man kan bla. arbejde i diverse bo.tilbub, som m. fysisk og psykisk lidelser, misbrugere, udsatte unge. Diplom er hvis man f.eks. gerne vil arbejde på eks. ledelsesniveau, projekter højere oppe i systemet. Ser mange jobs for pædagoer i forskellige regi´er.

Tak Maise

Anmeld

27. august 2010

Shibby

Hvis mikkel får børnehave fra 1 sep så kan jeg snart tale med min uu vejleder!

Samtalen i onsdags blev rykket pga sygdom,men efter oplysningen med de 4 fag på vuc der har jeg fået lidt håb at gå efter

En verden uden hvad der for mig er tunge fag skolemæssigt,min 3 drømudd var skolelærer men det kom jeg væk fra..Nu tænker jeg over børnehaveklasselærer istedet

Anmeld

27. august 2010

FrkT

Shibby skriver:

Okaay..Så er HF helt klart udelukket.. Måske jeg skulle forsøge mig som lejemorder. Der kræver nok ikk en fuld 9 eller 10ene.. Just kidding..

pædagodudd. Tror jeg skal undersøge det.. ^^

For at komme ind på pædagoguddannelsen skal du have en studentereksamen som er enten hf, gymnasiet, htx eller hhx. Og så er der også PAU (pædagogisk assistentuddannelse - hed tidligere PGU), men den skal du også have en fuld 9. klasses eksamen for plus et skoleår mere eller det år som erhvervserfaring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.