Hvad vælger man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

FrkT

ESV skriver:

Jeg er 29 og har først lige fundet ud af hvad jeg vil!! kan sagtens sætte mig i dit sted!! men enten en 1 årig hf eller hf enkeltfag ville måske være et rigtig godt bud??

9 kl burde være adgangsgivende!!

Ja men hun har jo kun eksamener i 2 fag i 9. klasse, og det er altså ikke nok..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Shibby

nnnååå..der gik det fløjten..Jeg holder mig til bistanden resten af mine dage så! Hvor råddent..

Anmeld

27. august 2010

FrkT

nnnååå..der gik det fløjten..Jeg holder mig til bistanden resten af mine dage så! Hvor råddent..

Nej det ville da være dumt... men hvad med at tage de fag du mangler eksamen i, så du får din 9. klasseseksamen? Det mener jeg man kan på VUC eller sådan noget (kan lige kige). Og så tage enkeltfag eller hf eller noget bagefter? Der er altså mange som dig der ikke havde en 9. klasseseksamen, men som alligevel er kommet igennem det og har en uddannelse i dag, så det kan du sagtens også

Anmeld

27. august 2010

FrkT

FrkT skriver:

Nej det ville da være dumt... men hvad med at tage de fag du mangler eksamen i, så du får din 9. klasseseksamen? Det mener jeg man kan på VUC eller sådan noget (kan lige kige). Og så tage enkeltfag eller hf eller noget bagefter? Der er altså mange som dig der ikke havde en 9. klasseseksamen, men som alligevel er kommet igennem det og har en uddannelse i dag, så det kan du sagtens også

Jo du kan tage både 9. klasses og 10. klasseseksamen på VUC som voksenuddannelse, det hedder AVU. Så skal du snakke med en uddannelsesvejleder og finde ud af hvilket niveau du skal starte på, og så bliver det bestemt ud fra det hvor længe den tager (dog max 2 år). Læs selv her:

http://vuc.dk/index.htm

Anmeld

27. august 2010

Shibby

Jeg tager sgu ikk 9 eller 10ene om igen. Jeg gik i 9ene,jeg gik i 10ene,-jeg har min eksamen men de ligger på 2 forskellige niveauer. Jeg finder nok en udd vej udfra det jeg har. Resten må tiden afgøre ^^

Anmeld

27. august 2010

FrkT

Shibby skriver:

Jeg tager sgu ikk 9 eller 10ene om igen. Jeg gik i 9ene,jeg gik i 10ene,-jeg har min eksamen men de ligger på 2 forskellige niveauer. Jeg finder nok en udd vej udfra det jeg har. Resten må tiden afgøre ^^

Nej okay, det er også træls så. Men så synes jeg det bedste du kan gøre er at snakke med en uddannelsesvejleder om det, for de har meget mere indblik i det, måske de kan "strikke" noget sammen til dig

Anmeld

27. august 2010

Shibby

Det håber jeg ^^

Anmeld

27. august 2010

wamse

Jeg har altså taget hf enkeltfag på VUC og havde kun 9 kl i dansk, mat og engelsk. Studievejlederen vurderede at det ville jeg godt kunne, hvis bare jeg fulgte godt med. Jeg tog hf i dansk, engelsk, historie og samfund.

Anmeld

27. august 2010

Skytten0111

Shibby skriver:

Det håber jeg ^^

På VUC (i hvert fald i Århus) Kan du tage hf enkeltfag.. Det jeg mener med det er, at de fag du i forvejen har på 10 klasses niveau, kan du tage på Hf-enkelt fag. Men samtidig kan du tage de 9 klasses fag du har, på 10 klasses niveau..

Du kan sagtens blande niveauerne, så længe det er enkeltfag.

I Århus har vi på Vuc også Avu på D-niveau. Altså niveauet som ligger under HF.. Og hvis du tager den, får du direkte adgang til Hf..

Men hvis det er noget du er interesseter i, er det bare med at lave en aftale med en studievejleder..

Ville bare lige fortælle at der stadig er mulighed for hf, selvom du ikke har alle fagene på samme niveau..

Knus Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.