Hvad vælger man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

Shibby

bette skriver:

det skal du ik være ked af.... er selv 23 og aner heller ik hva jeg vil.. 

har dog taget en hf.. ligesom for at have bare et eller andet... 

Og hvad kan du bruge din hf til når du stadigvæk ikk ved hvad du vil..? Har den ¨bnet muligheder du ikk havde før som du vil afprøve?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

line melias mor

Shibby skriver:

Ingen matematik..overhovedet..??

1 år..24 timer.. Det lyder faktisk som fag jeg ville kunne tage mig sammen til..vare udd kun 1 år??

jeg troede ikke på det da jeg hørte det men JA. det er den bedste uddannelse jeg nogensinde har taget. det  er 1 år UDEN matematik og fysik. det er en 1 årig hf på vuc. 24 timer. jeg havde fri kvart over 1 hver dag det er ikke så nemt som man tror men stadigvæk meget nemmere end at have flere timer plus mat og fysik.

Anmeld

22. august 2010

bette

Shibby skriver:

Og hvad kan du bruge din hf til når du stadigvæk ikk ved hvad du vil..? Har den ¨bnet muligheder du ikk havde før som du vil afprøve?

haha nej.. aner ik en meter hva jeg skal bruge den til... har bare taget den for ligesom at have bare et eller andet.. det kunne jo være jeg kunne bruge den... altså jeg ved da den åbner en masse døre.. men jeg ved jo bare ik hvilken dør jeg vil gå igennem...

havde også tænkt på at tage en hg.. men jeg ved det ikke.. synes det er så forvirrende med alt det uddannelse.. og hva man skal vælge

Anmeld

22. august 2010

3xM

ville bestemt anbefale en HF på 2 år inkl. matematik på c niveu, den giver dig langt bredere adgang spec. når du ikke ved hvad du vil..

jeg har en HF suppleret op med en hgs som er 3 fag : salg og service, erhversøkonomi samt it.

og søger ind på uni efter barsel.

Men ellers kan jeg søge ind på næsten alle udd, inkl kontor mv.

Anmeld

22. august 2010

Mie A

HF synes jeg er et godt udgangspunkt, hvis du endnu ikke helt ved hvad du vil...

Jeg selv tog HF efter 10. klasse og endte derefter et år på pædagogseminariet - for derefter at droppe ud. Tog så en Hgs (HG for studenter) og vupti, efter ½ år kunne jeg søge elevplads som kontorassistent - Hvilket jeg så er  blevet.

Anmeld

23. august 2010

Shibby

tak for svar indtil videre. Er bare stadig i vildrede..

Anmeld

24. august 2010

Sabrina2014

Jeg er pt på grundforløb som bager, det er helt vildt fedt, men jeg ved at hvis jeg ikke får en læreplads, tager jeg en HG, og derefter vil jeg gerne være kontorassistent/lægesekretær, eller sådan. Så det er hvad jeg vil (: Skulle ha startet på Handelsskolen her i dag faktisk, men jeg valgte det fra da jeg er 18, og jeg er simpelthen skoletræt, så ved at jeg ikke skal bruge mere end en HG, da jeg ikke skal læse videre.

Så vil jeg da skide højt og helligt på alt det folk siger omkring at HG er bare alt for nemt, og noget lort, men kan ikke så hvorfor jeg skulle gå på HHX, 3 år, med MAAAAANGE lektier, når jeg ved at det jeg vil, kræver kun en HG

Anmeld

24. august 2010

MaleneG

Jeg afsluttet selv en HG i januar, og kan kun tale varmt om den uddannelse.

Jo det er nemt, men på den anden side så åbner den trods alt en del døre. EØ ( Erhvervsøkonomi) er på ingen måder til sammenligning af matematik, jeg var/er ikke særlig matematisk stærkt, men jeg stod stærkt i EØ fordi det var så meget mere logisk end matematik, som en anden skriver så regner man som sådan ikke, man bogfører, det vil sige at man altså propper nogen tal ind de rigtige steder, og med de bøger man har på HG, så får man praktisk talt foræret/skåret ud i pap hvordan man udfører en opgave. Der er ingen gætterier, og grå hår. Man har korte dage, og mulighed for både at ende indenfor detail, kontor, handel mm.

Anmeld

24. august 2010

Mary

bette skriver:

haha nej.. aner ik en meter hva jeg skal bruge den til... har bare taget den for ligesom at have bare et eller andet.. det kunne jo være jeg kunne bruge den... altså jeg ved da den åbner en masse døre.. men jeg ved jo bare ik hvilken dør jeg vil gå igennem...

havde også tænkt på at tage en hg.. men jeg ved det ikke.. synes det er så forvirrende med alt det uddannelse.. og hva man skal vælge

Bette, når du har din HF, så kan du supplere med en hg på 12-18 uger  

Anmeld

24. august 2010

L.J.L

Shibby skriver:

Udd mæssigt,når man ikk ved hvad man vil men ved man lissom skal vælge et eller andet,-hvad vælger man så?!

Jeg valgte at tage en HF på voksenniveau da jeg var 23, du kan komme ind på mange videregående udd. med en HF, så den ville jeg helt klart vælge. Plus du kan tage den som enkeltfag, dvs. du selv vælger hvor lang tid uddannelsen skal tage. Eks hvis du bliver gravid midt i det hele kan du tage orlov og komme tilbage og tage resten af de fag du mangler. Jeg tog udd. på 2½ år men mange tager den på 2, 3 eller 4 år

Der ligger en VUC på Gothersgade lige over for kongens have.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.